پوست و مو

راهکارهای اصولی برای انتخاب کرم پودر

انتخاب کرم پودر

راهکارهای اصولی برای انتخاب کرم پودر

امروزه مدل‌های متنوعی از کرم پودرها در حالتهای  مایع، پن استیک، پنکیک و... وجود دارد اما اینکه چه نوع و رنگ کرم پودری می‌تواند عیوب پوست را بپوشاند و حالت مصنوعی در چهره ایجاد نکند و چهره را زیبا‌تر و طبیعی نشان دهد سوالی است که خیلی از بانوان به غلط از یکدیگر می‌پرسند. در ادامه مقاله توضیحاتی راجب به انتخاب کرم پودر برای شما داده میشود.

انتخاب رنگ کرم پودر بر اساس رنگ پوست

حتما شما هم تا حالا پیش اومده که کرم پودر خریدین وبعدش متوجه شدین رنگش اصلا رنگ دلخواهتون نیست و بهتون نمیاد .خوب این مشکلیه که برای خیلیا پیش میاد . خصوصا اگر در آرایش کردن مبتدی باشید و یا هنوز ته رنگ پوست خودتون رو نمی شناسید؛  اما این نکته رو هم بدونید که کلا انتخاب این محصول آرایشی برای تناژ صورت کار آسونی نیست.
ما در ادامه این مطلب بهتون میگیم که چطور این مشکل و اشتباه رو به حد اقل برسونید و با خیال راحت کرم پودر بخرید .

شناخت ته رنگ پوست 

پیش از آنکه رنگ کرم پودر را انتخاب کنید، باید بدانید ته رنگ پوست شما چگونه است. پوست ها ممکن است دارای ته رنگ “سرد”، “خنثی” و یا “گرم” باشند. آسان ترین روش شناسایی ته رنگ پوست تان این است که به رنگ رگ هایتان توجه کنید.

اصول انتخاب کرم پودر مناسب

ته رنگ سرد

رگ های آبی یا بنفش پوست ، سایه رنگ صورتی ، قرمز یا آبی دارد. پوست با جواهرات نقره جلوه ای بهتر از جواهرات طلا پیدا می کند.

ته رنگ خنثی

پوست هیچ گونه سایه رنگ صورتی ، قرمز ، زرد ، طلایی یا هلویی ندارد. هر دو نوع جواهرات نقره و طلا به خوبی به این پوست می آید. هر وقت به پوست خود در زیر نور خورشید نگاه می کنید، کمی سبز به نظر می رسد.

ته رنگ گرم

رگ های سبز یا زیتونی پوست، سایه رنگی از رنگ های زرد ، طلایی یا هلویی دارد. پوست با جواهرات طلا جلوه بهتری نسبت به جواهرات نقره پیدا می کند. پوست در زیر نور خورشید زردرنگ به نظر می رسد.

به محض آنکه ته رنگ پوست خود را شناسایی کردید، بهتر می توانید رنگ کرم پودر را انتخاب کنید. بیشتر برندهای لوازم آرایش برچسب نوع ته رنگ پوست را روی محصول قرار می دهند . آنها از حرف C (برای ته رنگ سرد)، از W (برای ته رنگ گرم) و N (ته رنگ خنثی) استفاده می کنند.

اگر  برچسب و علامتی وجود نداشت، کرم هایی با ته رنگ صورتی برای پوست های سرد و رنگ های مایل زرد برای پوست های گرم استفاده می شود.

حالت های کرم پودر:

فون مایع، رایج ترین شکل کرم پودر
رایج‌ترین و محبوب‌ترین شکل کرم پودر است زیرا استفاده از آن آسان است و پوشش طبیعی به پوست می‌دهد. این کرم‌ها معمولا برای پوست‌های نرمال و خشک مناسب هستند و افرادی که پوست چرب دارند باید از نوع Oil Free آن استفاده کنند. مقداری از کرم پودر مایع را به صورت نقطه‌ای روی صورت بگذارید و با پد یا انگشت به همه جای صورت پخش کنید.

کرم پودر
این کرم‌ها بسیار مرطوب و غنی هستند به خصوص مناسب پوست‌های خشک هستند و چون بافت تقریبا سنگین دارند باید شما مطمئن شوید که خوب جذب پوست شده است. برای این کار از یک اسفنج مرطوب کمک بگیرید.

پنکک
این کرم قدرت پوشش بیشتری دارد معمولا به شکل پودر فشرده شده و به ۲ صورت چرب (سوپرا) و خشک (آکوا) موجود است و استفاده از آن به کمک اسفنج است که معمولا روی آن در نظر گرفته شده است.

پن استیک
این کرم پودر بافت سنگین دارد و برای پوشش معایب پوستی و سرخی زخم بسیار مناسب است. مقداری از آن را روی محل می‌گذاریم و با یک اسفنج محو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *