پوست و مو

ساخت ۶ ماسک قهوه بصورت خانگی

ماسک قهوه

ماسک قهوه

قهوه دارای کاربردهای زیادی برای سلامتی و زیبایی پوست است و می تواند باعث بیدار شدن و زنده شدن پوست شود. ماسک قهوه برای جوش صورت ، داشتن پوستی جوان، زیبا، بدون چین و چروک است که شما می توانید در اینجا با طرز ساخت انواع آن آشنا شوید.

۱- ماسک قهوه برای جوش صورت

قهوه نه تنها مغز را از خواب بیدار می کند بلکه دارای قابلیت بیدار کردن و زنده کردن پوست نیز هست. قهوه به دفع مواد زائد پوست کمک کرده، باعث افزایش سلامتی و بهبود ظاهر پوست می شود. قهوه با بهبود جریان گردش خون و افزایش متابولیسم سلول ها، در کاهش ظاهر سلولیت پوست موثر است. علاوه براین باعث حذف لایه های مرده پوست، آلودگی ها و رسوب های پوستی می شود .

۲- ماسک قهوه و نارگیل برای درخشندگی پوست

ماسک قهوه و نارگیل باعث باز سازی پوست شده و پوست را نرم، جوان و درخشان نگه می دارند .برای ساخت این ماسک، یک قاشق غذاخوری پودر قهوه و یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را خوب مخلوط نمایید تا حالت خمیری به دست آید و سپس روی صورت بمالید. بگذارید حداقل ۱۵ دقیقه این ماسک روی صورتتان بماند و ماساژ دهید. صورت خود را با آب گرم بشویید و خشک نمایید.

این ماسک را دو تا سه بار در هفته استفاده کنید تا پوستتان درخشان شود .

۳- ماسک قهوه و روغن زیتون برای پوستهای خشک

این ماسک باعث افزایش رطوبت و الاستیسیته پوست می شود، چین و چروک را از بین برده و به ترمیم و جوانسازی پوست کمک می کند. برای این ماسک یک قاشق غذاخوری قهوه را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کرده و اگر می توانید دو عدد کپسول ویتامین E به آن اضافه نمایید، ترکیب را آنقدر هم بزنید تا حالت خمیری پیدا کند. سپس آن را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی صورتتان بگذارید و ماساژ دهید. صورت خود را با آب گرم بشویید و با حوله خشک نمایید.

برای درمان پوست خشک این ماسک را ۲ تا ۳ بار در هفته استفاده نمایید .

۴-ماسک قهوه و آب لیمو برای پوست های چرب

این ماسک، چربی های اضافه پوست را جمع کرده، با رادیکال های آزاد مقابله و منافذ پوست را تنگ می کند. لیمو غنی از ویتامین C است که الاستیسیته پوست را افزایش می دهد و باعث کاهش چربی پوست می شود. یک قاشق غذاخوری پودر قهوه را با مقداری آبلیمو به صورتی که حالت خمیری پیدا کند، ترکیب نمایید و برای حدود ۳۰ دقیقه روی پوست صورت و گردن بگذارید، سپس با آب ولرم بشویید .

یک بار در هفته برای پوست چرب از این ماسک استفاده نمایید .

۵- ماسک قهوه ، دارچین و روغن نارگیل برای جوش صورت و درمان آکنه

برای ساخت این ماسک، دو قاشق غذاخوری پودر قهوه، یک چهارم قاشق غذاخوری دارچین را مخلوط کرده و به مقداری که ترکیب، حالت خمیری پیدا کند روغن نارگیل به آن اضافه نمایید، سپس ترکیب خمیری شکل را با قلموی آرایشی برای مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی صورت بگذارید و در نهایت با آب ولرم بشویید. اگر پوستتان به دارچین حساس است آن را با زردچوبه جایگزین نمایید .

این ماسک را دو بار در هفته استفاده کنید تا پوستی شفاف و بدون آکنه داشته باشید .

۶- ماسک قهوه و شیر برای نرمی و تمیز کردن پوست

شیر خام در این ماسک، پوست را از درون تمیز، روشن، بدون لکه و عارضه می نماید. این ماسک پوست را مرطوب، انعطاف پذیر و درخشنده نگه می دارد. برای ساخت این ماسک، یک قاشق غذاخوری قهوه را با مقداری شیر کامل که حالت خمیری به مواد بدهد، ترکیب نمایید. این ماسک را برای مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست خود بمالید و حدود دو دقیقه ماساژ دهید. اجازه دهید ماسک خشک شود سپس صورت را با آب بشویید ..

این ماسک را ۲ تا ۳ بار در هفته استفاده نمایید تا صورتی صاف و بدون لک داشته باشید .

۷- ماسک قهوه، زردچوبه و ماست برای روشنایی پوست

زردچوبه دارای خواص ضد التهابی است و باعث تسکین پوست می شود. کورکومین موجود در زردچوبه تولید ملانین را کاهش داده و به از بین بردن نقاط تاریک و لکه های تیره پوست کمک میکند. اسید لاکتیک ماست هم باعث از بین رفتن باکتری ها، پاکسازی و کوچک سازی منافذ پوستی می شود. یک قاشق غذاخوری پودر قهوه، یک قاشق غذاخوری زردچوبه و مقداری ماست را با هم ترکیب کنید، به حدی که ترکیب حالت یک دست و خمیری پیدا کند. این ماسک را برای ۲۰ دقیقه روی پوست بگذارید و چند دقیقه ماساژ دهید و سپس با آب بشویید .

دو تا سه بار در هفته از این ماسک استفاده کنید و از پوستی روشن ودرخشان لذت ببرید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *