پوست و مو

طرز تهیه چند نوع ماسک و اسکراب عالی با گشنیز

طرز تهیه چند نوع ماسک و اسکراب عالی با گشنیز

ماسک و اسکراب

اگر از آثار شگفت انگیز گشنیز بر پوست با خبر باشید همین الان همزن خود را خواهید آورد و ماسک های زیر را تهیه خواهید کرد گشنیز برای بهبود و درمان انواع آکنه و دیگر مشکلات پوستی بسیار مفید است و چربی پوست را متعادل می کند.

۱- ماسک پاک کننده پوست عسل، گشنیز و برنج قهوه ای (مناسب برای پوست های کدر و گرفته)

گشنیز تازه با لایه برداری از پوست سبب درخشش آن می شود، و برنج قهوه ای سلول های مرده را از پوست جدا می کند، و عسل موجب نرمی پوست می شود .

مواد لازم:

یک قاشق غذا خوری برنج قهوه ای

مقداری گشنیز تازه

یک قاشق چایخوری عسل

یک قاشق چایخوری صابون مایع

طرز تهیه :

مواد را با هم ترکیب کنید. برای این کار از مقدار کمی آب کمک بگیرید تا مواد به خوبی ترکیب شوند این ماسک برای هر نوع پوستی مناسب است . می توانید از این ماسک به صورت روزانه استفاده کنید و تا هفت روز در یخچال نگه دارید.

۲- ماسک صورت ماست و گشنیز (توصیه شده برای  پوست های دارای آکنه)

ترکیب گشنیز، خیار و جو دو سر پرک پوستی که دارای آکنه است را آرام و خنک می کند. ترکیب این مواد با ماست، یک ماسک قوی و شفاف کننده به ارمغان می آورد.

مواد لازم :

یک قاشق غذاخوری ماست ساده

دو قاشق غذا خوری سبوس جو دو سر،  یا آرد جو دو سر

مقداری گشنیز تازه

مقداری خیار تازه ی خرد شده

طرز تهیه :

تمام این مواد را در مخلوط کن ریخته و آنقدر هم بزنید تا صاف شود .این ماسک را می توانید برای تمام قسمت های صورت و  بدن استفاده کنید به جز نواحی حساس مثل چشم برای اثر بخشی، این ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست نگه دارید. سپس پوست را با آب ولرم شستشو دهید و سپس از مطوب کننده پوست استفاده کنید .

۳- اسکراب بدن گشنیز و آهک (مناسب برای پوست های زبر)

 گشنیز و روغن نارگیل دو ماده ی منقبض کننده ی پوست هستند. این مواد منافذ پوست را تنگ تر می کنند و در نتیجه پوست نرم و صاف به نظر می رسد، در حالی که آب آهک در لایه برداری سلول های مرده موثر است.

مواد لازم :

مقداری گشنیز تازه

آهک محلول

روغن نارگیل

نمک دریایی

طرز تهیه :

همه ی این مواد را در مخلوط کن ریخته و مخلوط کنید تا صاف و یکدست شود.
این ترکیب را با حرکتی آهسته و دوار روی پوست صورت یا بدن  بگذارید، سپس با آب ولرم آبکشی کرده و در صورت لزوم، پوست را با صابون یا سایر شوینده ها بشویید. این ماسک را می توانید تا یک هفته در یخچال نگه دارید.

۴- ماسک شستشوی گشنیز و دوغ ( مناسب برای پوست های خشک)

اسید های لاکتیک طبیعی موجود در برخی محصولات نظیر دوغ، به کاهش سلول های مرده ی پوست کمک می کنند و همچنین پوست را نرم و انعطاف پذیر می کنند.می کنند . عسل باعث نرم و مرطوب شدن پوست می شود و گشنیز خاصیت تسکین دهندگی و خنک کنندگی دارد .

 مواد لازم :

گشنیز تازه

دوغ

یک قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه :

تمام مواد را در مخلوط کن ریخته و به مدت ۲ تا ۳ دقیقه مخلوط کنید، سپس از یک صافی عبور دهید تا قطعات درشت آن جدا شود.
برای استفاده از آن می توانید آن را به صورت قالب های یخی در آورده و هر بار یک تکه را استفاده کنید . این ماسک مخصوص شستشوی صورت و بدن در حمام است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *