مقاله آموزشی

10 دلیل برای اینکه با اطمینان خرید اینترنتی انجام دهیم

فروشگاه اینترنتی

خرید آنلاین

امروزه خرید آنلاین به یک شیوه زندگی تبدیل شده است و به شکلی تساعدی در حال رشد است. سهولت تحقیق، خرید، حمل و نقل و در دسترس بودن فروشندگان برند های معتبر، باعث می شود تا مصرف کنندگان آنلاین بیشتر از گذشته شوند.

جهت سنجش وضعیت موجود خرید های آنلاین پژوهش‌های متعددی صورت گرفته که آمارهای گرفته شده از مصرف کنندگان آنلاین به شرح زیر است:

1)     57٪ از مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند به صورت آنلاین اقدام به خرید اینترنتی کنند، 31٪ از مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند از فروشگاه فیزیکی بازدید کنند، در حالی که 12٪ از مصرف‌کنندگان گفتند که هر دو روش برای آنها یکسان است.

2) حدود یک سوم مصرف‌کنندگان دلیل اصلی خرید آنلاین را، امکان خرید 24 ساعته  (32٪)   و به دنبال آن قیمت پایین تر (29٪)، راحتی (22٪) و صرفه جویی در وقت (17٪ دانستند.

3) بیش از نیمی از مصرف‌کنندگان گفتند که بزرگترین نقطه ضعف خرید آنلاین این است که قادر به لمس، احساس و امتحان کردن یک محصول (51٪) نیستند، احتمال آسیب دیدن کالای شکننده ( 11٪)، عدم تعامل (5٪)، مسئله کلاهبرداری (5٪) و تأخیر در تحویل (4٪).

میتوان گفت امکان خرید آنلاین بهترین کاری است که تاکنون در اینترنت اتفاق افتاده است. لحظه‌ای فیس بوک یا گوگل را فراموش کنید و از مزایای شگفت انگیز خرید در فروشگاه اینترنتی مورد علاقه خود لذت ببرید.

می‌دانید که این فروشگاه ها زیاد هستند، درست است؟  اما بیایید ببینیم که چرا خرید آنلاین بهتر از خرید فیزیکی در فروشگاه‌ها است.ما گاهی اوقات به خرید می پردازیم، زیرا کار دیگری برای انجام نداریم  و مدت زمانی را در یک مرکز خرید می‌گذرانیم.

بنابراین، بیشتر خریدهای داخل فروشگاه عمدتا خرید ویترینی است.بسیاری از مردم این روزها به صورت آنلاین خرید می‌کنند ، شما چطور؟

اگرچه من افرادی که اصرار به خرید از فروشگاه دارند را سرزنش نمی‌کنم زیرا نگاه و احساس به کالاهای واقعی ممکن است تصمیم خرید اصلی شما را تغییر دهد.

در زیر به مهمترین دلایلی که خرید آنلاین بهتر از خرید درون فروشگاهی است اشاره می‌کنیم.

 1-باعث صرفه جویی در وقت و سوخت شما می شود

با اینترنت، شما موظف نیستید که هر روز 10 تا 20 کیلومتر  را به نزدیکترین مرکز خرید بروید.همچنین نیاز به هیچ تلاشی برای جستجوی یک فضای پارکینگ ندارید که ممکن است بیست دقیقه طول بکشد.

فقط با اینترنت به عنوان اصلی ترین شرط، می توانید هر چیزی را که می خواهید به راحتی بر روی مبل خود سفارش دهید. در اینجا یک محاسبه ساده دیگر وجود دارد.

اگر هر روز 15000 تومان برای بنزین هزینه می کنید، با خرید آنلاین، می توانید در ماه 450000 تومان پس انداز کنید، که این مبلغ در سال  5400000 تومان می‌شود.

فقط تصور کنید که این پول برای شما چه کاری می‌تواند انجام دهد و این در حالی است که هزینه‌ استهلاک خودرو در این محاسبه منظور نگردیده است.

2-لازم نیست لباس بپوشید

-شما می توانید در لباس شب، لباس خواب، کت و شلوار یا اصلا هیچ چیز دیگری نباشید.

– حتی وقتی نمی‌توانید بخوابید می‌توانید خرید کنید.

– وقتی احساس پریشانی می‌کنید می توانید خرید کنید، «خرید‌درمانی» گاهی به تغییر روحیه شما کمک می‌کند.

– شما می‌توانید سبد خرید خود را پر از هر چیز زیبایی کنید و پرداخت را برای روز دیگر بگذارید.

3- همیشه بهترین پیشنهادات را بیابید (Ctrl-F در فروشگاه کار نمی‌کند)

یک واقعیت ساده! بیش از میلیون‌ها فروشگاه اینترنتی در سراسر جهان وجود دارد. همه فروشگاه‌های آنلاین به مشتری احتیاج دارند.
بنابراین آن‌ها همیشه در تلاش هستند تا برای مشتریان بجنگند.
با ارائه این معاملات عالی، آنها مشتریان را به خود جلب می‌کنند در حالی که ما خریداران تمام روز لبخند می‌زنیم.

عملکرد Ctrl -F / search کلید کوتاه جستجوی صفحات وب است.وقتی می خواهید یک محصول را خریداری کنید می توانید بسیاری از سایت ها را با ارزانترین قیمت از Google جستجو کنید. اما در فروشگاه شما به طور جدی محدود هستید.

4-فروشگاه‌های آنلاین هرگز نمی‌خوابند

فروشگاه‌های آنلاین بسته نمی‌شوند، مگر در موارد نادری که وب سایت‌های آنها در حال تعمیر و بروز‌رسانی هستند. خرید آنلاین می‌تواند بهترین معامله برای افرادی باشد که در طول روز وقت کافی برای خرید ندارند.

اگر به سختی به خواب می روید، حدس می زنم که می توانید در فروشگاه اینترنتی جدیدترین سرگرمی خود را در اواخر شب انجام دهید.

5- تنوع گسترده محصولات در فروشگاه‌ اینترنتی

شاید شنیده باشید که تنوع،  ادویه زندگی است. اگر این گفته صحیح است، پس فروشگاه‌های آنلاین خوشمزه‌ترین ادویه ها را دارند.آنها وسیع‌ترین نوع کالایی را که می‌خواهید خریداری کنید را ارائه می‌دهند.

برخلاف فروشگاه‌هایی که محدود به فضا هستند، فروشگاه‌ اینترنتی محدودیت ندارد.به عنوان مثال اگر به دنبال کیف دستی هستید، از بین همه مدل ها و قیمت های موجود در جهان صدها کیف را میتوانید مشاهده کنید.

همچنین فروشگاه های آنلاین امکاناتی را دارند که هرگز در فروشگاه ها دریافت نمی‌کنید. به عبارت ساده، یک فروشگاه اینترنتی می تواند ده مرکز خرید را در کنار هم داشته باشد.

6-فروشگاه ها به شما در سازماندهی کمک می‌کنند

همه می‌دانند که نگه داشتن رسیدهای منظم کار سختی است. اما با خرید آنلاین، رسیدهای شما را برایتان ایمیل می‌کنند و از این رو هرگز از این که آنها را گم کنید، نگران نیستید.

7-هیچ صفی وجود ندارد

این مزیتی است که تقریباً همه کسانی که این مقاله را می خوانند دوست دارند. هیچ شلوغی، صف‌های طولانی یا هرگونه دردسری در فروشگاه اینترنتی وجود ندارد.

شما فقط به لپ‌تاپ خود نیاز دارید و درعرض چند دقیقه کار شما تمام می‌شود. در فروشگاه‌ها، با این وجود، شما باید از انبوه مشتریان رد شوید تا آنچه را که می‌خواهید بدست آورید.

این امر می تواند برای سلامتی شما خطرناک باشد، زیرا امروزه در جهان بیماری‌های بسیار ناشی از هوا وجود دارد.
و چه کسی از شما تورم در پاها و دردهای غیرقابل تحمل را فراموش می‌کند، به خصوص اگر تمام روز اقدام به خرید کرده‌اید،  با بارهای در دستان خود از یک فروشگاه به فروشگاه دیگر حرکت کرده اید.

8-بدون محدودیت جغرافیایی خرید کنید

می توانید از فروشگاه اینترنتی مستقر در هر نقطه از جهان اقلام خریداری کرده و در منزل خود تحویل بگیرید.علاوه بر این، خرید تحت تأثیر شرایط آب و هوایی نیست و خرید هدیه برای کسی هرگز نمی تواند سخت باشد.

9-کنترل بیشتر

بسیاری از مواقع، هنگامی که ما برای خرید معمولی تصمیم می‌گیریم، تمایل داریم هزینه‌های بیشتری را از آنچه برنامه‌ریزی شده خرج کنیم و در پایان به خرید کالاهایی می‌پردازیم که دقیقاً همان چیزی نیست که ما می‌خواستیم (اما نمی توانیم چیزی بهتر در فروشگاه پیدا کنیم).

به صورت آنلاین، نیازی نیست که اجازه دهید موجودی فروشگاه آنچه را که خریداری می‌کنید دیکته کند، دقیقاً آنچه را که می‌خواهید و نیاز دارید دریافت کنید.

10-مقایسه قیمت

مقایسه و تحقیق در مورد محصولات و قیمت‌های آنها بسیار آسان است. برای مثال اگر در حال خرید لوازم خانگی هستید، می‌توانید با استفاده از لینک‌ها به بهترین قیمت‌ها، نظرات مصرف‌کننده و مقایسه محصولات را برای همه محصولات موجود در بازار پیدا کنید.

ما می توانیم برای اکثر محصولات و فروشندگان، تجربه، رتبه‌بندی و بازبینی دست اول را تحقیق کنیم.

11-بعضی از امور در حریم خانه شما بهتر انجام می‌شود.

فروشگاه‌ اینترنتی برای خریدهای احتیاطی برای مواردی مانند اسباب‌ بازی‌های بزرگسالان، لباس زیر زنانه سکسی و غیره بهترین هستند.

این امر به من امکان می‌دهد بدون شرمندگی یا هرگونه پارانویایی که افرادی در حال تماشا یا داوری من هستند، لباس زیر و محصولات بهداشتی و مقاربتی را خریداری کنم.

مضرات خرید آنلاین

1-مشکلات حمل‌و‌نقل و تأخیر

حتی بزرگترین و بهترین شرکت‌های حمل‌و‌نقل و فروشگاه‌های آنلاین روزهای بد خود را دارند، بنابراین هیچ راهی برای اطمینان از دستیابی به موقع خرید خود ندارید، مگر اینکه آن را از فروشگاه بگیرید این موارد از بین می‌رود، آسیب می‌بینند یا بیشتر از آن‌چه تصور می‌کنید به آدرس اشتباه ارسال می‌شوند.

2-خطر تقلب

اگر به صورت آنلاین خرید می‌کنید، خطر کلاهبرداری بیشتر وجود دارد:

  • کلاهبرداری کارت اعتباری
  • فیشینگ
  • هک کردن
  • سرقت هویت
  • محصولات تقلبی
  • وب‌سایتهای ساختگی
  • و دیگر کلاهبرداری‌ها رایج است.

3-ارتباط کمتری با جامعه دارید

اگر تمام کارهای خود را بصورت آنلاین انجام دهید، دیگر نیازی به ترک خانه خود نخواهید داشت. این ممکن است برای مدتی عالی باشد اما گاهی اوقات، ممکن است بخواهید به بیرون بروید در هوای تازه نفس بکشید، تغییر منظره داشته باشید، با افراد واقعی صحبت کنید، در اجتماع خود شرکت کنید و فقط جزئی از جمعیت باشید. گاهی اوقات، مانیتور رایانه‌ای نمی‌تواند با یک ارتباط واقعی انسان رقابت کند.

4-بازگشتی یا مرجوعی محصولات

برخی از فروشندگان روند کار را دشوار می‌کنند، بسیاری از آن‌ها بازگرداندن کالاهای خود یا بازپرداخت را برای شما سخت می‌کنند.

5-در یک فروشگاه هیچ کمکی برای خرید ندارید

 در فروشگاه‌های فیزیکی معمولاً شخصی وجود دارد که به شما کمک کند اما در فروشگاه اینترنتی شما خودتان هستید. اگر سؤالی دارید، مشاوری وجود ندارد. ممکن است شما مجبور به خرید کورکورانه و اشتباهاتی کنید که بعدا پشیمان ‌شوید زیرا کسی نیست که از او مشاوره بخواهید.

 سوتال پک در این راستا تلاش میکند که بتواند بیشترین تنوع محصولات با بهترین قیمت و کیفیت را  ارائه دهد و تجربه خرید شیرینی را  برای کاربران به ارمغان آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *