پوست و مو

ماسک و اسکراب قهوه

ماسک و اسکراب قهوه

ماسک و اسکراب قهوه

ماسک و اسکراب قهوه: کافئین موجود در قهوه نیز می‌تواند ظاهر پوست را  زیباتر کند. هرچند به طور موقت. کافئین پوست را به سرعت لیفت می‌کند و این کشیدگی و لیفت صورت می‌تواند خطوط چین و چروک را برای مدتی کمرنگ کند.

همین‌طور کشیدگی باعث از بین رفتن پف دور چشم به طور کاملا محسوس می‌شود. این ویژگی مجزه‌آسای قهوه همان ویژگی است که ماسک جوان کنند قوه را انقدر محبوب می‌کند. شما هم می‌توانید به راحتی همین کار را در خانه انجام دهید؛ بدون این که پول زیادی بابت کرم و ماسک صورت بدهید.

ماسک‌های صورتی که در زیر آموزش داده می‌شود باید هر بار به صورت تازه تهیه شوند. پس باقی‌مانده مواد را دور بریزید و دریخچال نگه ندارید.

 – پاکسازی حرفه ای لک های صورت

کمی قهوه را با محتویات دو کپسول ویتامین E  را با هم مخلوط کنید و ۵ دقیقه روی پوست ماساژ دهید. بلافاصله نتیجه آن را خواهید دید.

–  کاهش پف دور چشم

یک قاشق چای خوری قهوه سیاه استفاده شده که کاملا خنک شده را روی دستمال یا حوله کاغذی مرطوب قرار دهید و به آرامی روی چشمان‌ بسته بگذارید. بعد از ۲۰ دقیقه کاهش پف چشم‌هایتان مشهود خواهد بود.

–  ماسک صورت لایه‌بردار

۱.۴ قاشق چایخوری پودر قهوه و ۱ قاشق غذاخوری ماست. طعم ماست در این ترکیب مهم نیست پس هر نوع ماست شیرین یا ترشی داشتید می‌توانید استفاده کنید اما ماست شیرین بوی کمتری دارد و در ترکیب با قهوه رایحه بهتری روی پوست شما خواهند داشت.
این ترکیب را به آرامی بر روی صورت و گردن خود ماساژ دهید و اجازه دهید ۵ دقیقه روی صورت شم بماند. سپس با آب گرم صورت خود را خوب بشویید تا پوست‌تان شفاف و نرم شود. این ماسک را بیش از یک بار در هفته استفاده نکنید.

–  اسکراب بدن قهوه و شکر

۱.۲ فنجان شکر قهوه‌ای یا سفید را با ۲ قاشق غذاخوری پودر قهوه سیاه استفاده شده (باقی مانده در فیلتر قهوه یا قهوه ساز) و ۱.۴ فنجان روغن بادام شیرین مخلوط کنید.
این ترکیب را در حمام بر روی کل بدن خصوصا در نقاط زبر و خشک پوست مثل آرنج و زانو خوب ماساژ دهید؛ سپس دوش بگیرید. از احساس نرمی و لطافط بدن‌تان لذت ببرید.

–  اسکراب لایه‌بردار پا

پاها معمولا به کمی وقت و توجه بیشتر احتیاج دارند و می‌توانند اسکراب قوی‌ را بهتر از نواحی دیگر بدن تحمل کنند. ۱.۴ فنجان پودر قهوه سیاه استفاده شده، نمک دریایی مرده (Dead Sea Salt) یا نمک حمام، به همراه رغن زیتون را به عنوان اسکراب بر روی پاها ماساژ دهید. پاهای شما نرم و شاداب خواهند شد.

–  درمان کبودی زیر چشم

کبودی زیر چشم که اکثر خانم ها دنبال راهی برای از بین بردن آن هستند تا بتوانند چشمان خود را زیباتر جلوه دهند در این جا روشی برای از بین بردن کبودی زیر چشم با ماسک دانه های قهوه را بیان می کنیم .

مواد لازم:

دانه های قهوه تازه یا حیس خورده(آسیاب شده)

دانه های فلفل سیاه

روغن نارگیل

مقدار ثابتی در این دستور وجود ندارد. بهترین راه این است که با مقادیر مختلف این مواد، امتحانش کنید تا ببینید کدام ترکیب برای شما و نوع پوست تان بهترین تاثیر را دارد.

دستورالعمل:

این مواد را باهم ترکیب کنید. با نوک انگشت، این ترکیب را به آرامی روی پوست زیرچشمان تان بمالید. بگذارید حداقل ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند تا شروع به خشک شدن کند.
برای پاک کردن، از یک پارچه نخی مرطوب استفاده کرده و تمیزش کنید. درپایان، از یک مرطوب کننده یا هر محصول پوستی دیگری که معمولا استفاده می کنید برای پوست این قسمت بکار ببرید.

این راهکار طبیعی را می توانید چند بار در هفته انجام دهید، کاملا طبیعی و مطمئن است. امشب امتحان کنید و نتیجه اش را خودتان ببینید!

 مواد لازم برای تهیه ماسک قهوه :

  • ۱ عدد سفیده تخم مرغ
  • ۲ قاشق چایخوری پودر قهوه

 –  طرز تهیه ماسک و اسکراب قهوه :

سفیده تخم مرغ و قهوه را در کاسه ای کوچک مخلوط کنید. آن‌ها را حدود ۱ دقیقه با چنگال هم بزنید تا کف کند. ماسک را با دستان تمیز یا قلم مو، دور و زیر چشم‌ها بزنید.
اما آن را روی پلک نزنید چون ممکن است ماسک داخل چشم تان برود. اگر بخواهید، می‌توانید ماسک را به صورتتان هم بزنید. ۱۰ دقیقه صبر کنید تا ماسک خشک شود.

در این مدت، جمع شدن و کشیدگی ماسک را روی صورت احساس می‌کنید. اگر قبل از ۱۰ دقیقه احساس می‌کنید ماسک پوست تان را اذیت می‌کند، پوست را بشویید.
ماسک را با یک حوله نرم و خیس به آرامی‌از روی پوست پاک کنید. وقتی صورت کاملا تمیز شد، از مرطوب کننده استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *