پوست و مو

مراقبت‌های لازم پس از کراتینه مو

مراقبت‌های لازم از مو پس از کراتینه کردن آنها

مراقبت‌های لازم از مو پس از کراتینه کردن آنها

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که فکر می‌کنید بعد از کراتینه کردن دیگر نیاز به انجام کاری نمی‌باشد باید بگوییم سخت در اشتباهید!
کراتینه کردن مو آخرین روش و تنها روش برای احیا و صافی موها نمیباشد!

-ماندگاری کراتینه مو در بهترین حالت بین 3 تا 6 ماه است.

-مراقبت های اصولی و صحیح از موهای کراتینه شده می‌تواند دوام کراتینه را طولانی‌تر کند.

این مراقبت‌ها شامل انتخاب شامپوی مناسب، نحوه شستشوی موها، روش خشک کردن و حالت دادن به موها و همه موارد مرتبط با مو است.

-چنانچه مراقبتی از موی کراتینه شده نکنید موهایتان بعد از مدتی، تا حد زیادی حالت خود را از دست خواهند داد.

-موهای کراتینه شده نیازمند مراقبت خاصی هستند.

باید بدانید صاف کردن دائمی مو باعث می‌شود موهای شما فوق العاده خشک ‌شوند.
همه اینها به دلیل مواد شیمیایی است که در طول فرآیند کراتینه به موهای شما تزریق می‌شوند. موهای خشک مشکل اساسی تمامی بلایای مو است.
لذا باید هر چند وقت یکبار به موهای خود یک نرم کننده مو مناسب بزنید.

مراقبت از مو پس از کراتینه

خودداری از شستن موهای کراتینه

قرار گرفتن مواد شیمیایی در معرض آب باعث از بین رفتن اثر صافی موها می‌شود. بنابراین تا سه روز بعد از کراتینه موها از شستن آنها باید خودداری کنید.

به برنامه معمول شستشوی موی خود پایبند باشید. موهای خود را با فاصله سه روز یکبار بشویید و در این بین تمام اقدامات احتیاطی که می‌توانید برای جلوگیری از چرب شدن موهای خود انجام دهید را در نظر بگیرید.

توجه به یک نکته بسیار مهم است و آن اینکه موهای کراتینه شده را نباید خیلی زیاد بشویید! شستشوی مداوم و به دفعات در کاهش ماندگاری مواد کراتین موثر است.
موقع استحمام تنها یک بار با شامپو کراتینه موها را شستشو دهید.

 

باز گذاشتن موها

در 3 روز اول هرگز موهای خود را با کش، گیره یا …نبندید. این 3 روز مهم ترین روزها هستند، اگر موهای شما در روزهای اول حالت بگیرند به همان صورت باقی می مانند. بهتر است موهایتان را آزاد بگذارید.

استفاده از ماسک موی کراتینه

استفاده از ماسک موی کراتینه نیز توصیه می شود. این محصول متناسب با نیاز موهای شما تهیه شده و باید به آرامی روی ساقه های مو ماساژ داده شود.
شامپوهای کراتینه حاوی پروتئین هستند. این ماده برای حفظ درخشندگی و سلامت موها لازم است. در ضمن پروتئین می تواند ساختار مو را صاف و یک دست کند که از پف و وز مو نیز کم می شود.

رنگ کردن موها پس از کراتینه

اگر بعد از کراتینه کردن موهایتان، به این فکر می‌کنید که با رنگ کردنشان، موهای خود را زیبا کنید. اما ما اینجا هستیم تا به شما بگوییم که این بدترین ایده برای مراقبت بعد از کراتینه مو است.
پس از هر گونه درمان مو، باید به موهای خود فرصت دهید تا دوباره به حالت اولیه برگردند. تا شش ماه آینده به هیچ درمان موی دیگری (مخصوصاً درمان شیمیایی) فکر نکنید زیرا موهای شما به جوانسازی نیاز دارند.

.

اتو کشیدن موهای کراتینه

استفاده مداوم و روزانه از اتو مو یا فرکننده‌های مو باعث خشکی و آسیب به موها خواهد شد. توصیه می‌کنیم از وسایل حرارتی تا حد ممکن برای موهای کراتینه شده‌تان استفاده نکنید.

کوتاه کردن موهای کراتینه

کوتاه کردن موها راهی مؤثر برای مراقبت بعد از کراتینه مو است. هیچ چیز بدتر از دو شاخه شدن (موخوره) انتهای موهای صاف نیست. اما موهای شما که تحت درمان شیمیایی قرار گرفته‌اند، به لطف تمام مواد شیمیایی مورد استفاده، مستعد موخوره هستند.

مواد شیمیایی به کار رفته در کراتینه، موهای شما را فوق العاده خشک می‌کنند. خشک شدن باعث افزایش موخوره می‌شود پس سعی کنید هر چند ماه یکبار، سر موهای خود را با قیچی بزنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *