پوست و مو

زیبایی پوست بدن با گام های روزانه مراقبت از پوست بدن

 

روتین مراقبت از پوست بدن

برای اغلب افراد معمول است که روتین مراقبت از پوست صورت جدی داشته باشند، اما وقتی نوبت به روال مراقبت از پوست کامل بدن آنها می رسد، اغلب نادیده و یا کم اهمیت گرفته می شود.

بدون شک مراقبت از پوست صورت امری ضروری و به لحاظ ظاهری بسیار با اهمیت است اما پوست بدن یک عضو بهم پیوسته است و حفظ سلامتی کامل آن مستلزم آن است که یک روال صحیح مراقبت از پوست بدن برای خود ایجاد کنید و همچنین مشخص کنید که چه محصولاتی برای مراقبت از بدن شما مفیدتر عمل می کنند تا پوست شما احساس سلامت و تغذیه داشته باشد و به شما بدنی کامل بدهد.  

برنامه مراقبت از پوست بدن باید شامل چه مواردی باشد؟

داشتن یک برنامه منظم مراقبت از پوست بدن که پوست را سالم نگه می دارد، احساس شادابی و تغذیه می کند، بسیار فراتر از دوش گرفتن منظم برای تمیز کردن است.

روتین مراقبت از پوست بدن از اولین خط دفاعی بدن در برابر عفونت و بیماری مراقبت می‌کند و همچنین به فرد برای زیبایی ظاهری اطمینان می دهد. از انتخاب محصولات مراقبت از بدن و کرم بدن تا اصلاح صحیح، همه در مراقبت از پوست نقش دارند.

 

روتین پوستی

 

1-مراقبت از پوست بدن، از حمام شروع می شود

 روال کامل مراقبت از پوست بدن از حمام شروع می شود. اطمینان حاصل کنید که آب خیلی داغ نیست، به همان اندازه که یک دوش آب گرم می تواند راحت و آرامش بخش باشد می تواند به پوست آسیب برساند. اگرچه دوش گرفتن در آب سردتر، به خصوص در ماه های سرد زمستان، کمتر مورد علاقه است، اما فواید بیشتری برای پوست شما به همراه دارد.

فواید دوش گرفتن در آب سرد برای پوست عبارتند از:

-سفت شدن منافذ، باعث می شود پوست شما سفت تر شود و کمتر کثیفی وارد شود.

-بهبود پاسخگویی به آسیب

-حفظ روغن های طبیعی، بدون خشکی پوست

مهم است که در هنگام حمام، نوع پوست خود را در نظر بگیرید تا بدانید چه محصولات مراقبت از بدن برای شما بهترین هستند. به عنوان مثال، اگر پوست حساس یا بسیار خشکی دارید، ممکن است بخواهید از یک اسکراب بدن با زبری کمتر و کرم های مرطوب کننده غنی تر استفاده کنید. این برای شما مفید خواهد بود که روتین دوش گرفتن عالی را برای خود انجام دهید و درک کنید که چند بار باید دوش بگیرید.

 

 

2-پوست خود را لایه برداری کنید

لایه برداری فرآیند از بین بردن سلول های مرده پوست است و پایه ای برای شروع روتین مراقبت از پوست بدن می باشد. لایه برداری علاوه بر از بین بردن سلول های مرده پوست، به تحریک گردش خون نیز کمک می کند و پوست را برای جذب بهتر مزایای محصولات مراقبت از بدن آماده می کند ارزش این را دارد که وقت خود را صرف کنید تا یاد بگیرید که چگونه به درستی لایه برداری کنید تا پوست خود را به طور کامل پاک کنید و منافذ پوست را باز کنید.

برای لایه برداری بدن خود، یک اسکراب لایه بردار را روی پوست مرطوب خود با حرکات دایره ای ماساژ دهید و به همان اندازه در تمام بدن خود حرکت دهید.

به نواحی دارای پوست مخصوصاً خشن مانند زانوها و آرنج‌ها دقت کنید لطفاً توجه داشته باشید که اسکراب‌های مخصوص بدن خود را نباید روی صورت خود استفاده کنید زیرا برای پوست حساس صورت شما خیلی ضخیم هستند، همچنین مراقب باشید که به شدت در اطراف سینه یا گردن خود اسکراب نکنید زیرا این مناطق حساس‌تر هستند (لایه برداری این بخشها باید بعنوان بخشی از روتین صورت شما قرار گیرد). برای کمک به فرآیند لایه برداری، می توان از دستکش یا برس لایه بردار استفاده کرد.

3-اصلاح مناسب پوست

بخشی از روال مراقبت از پوست بدن شما ممکن است شامل حذف موهای زائد مانند اصلاح باشد، حتی اگر همیشه به عنوان بخشی از روتین معمول شما نباشد، به دانستن بهترین روش برای اصلاح بدن کمک می کند.

در صورت لزوم پس از لایه برداری، کرم موبر، فوم یا ژل را به قسمت هایی از بدن که می خواهید اصلاح کنید بمالید ،سعی کنید از ژل اصلاح بدن مناسب پوستتان استفاده کنید و این نکته را در نظر بگیرید که استفاده از آب گرم مورد استفاده درحمام موهای بدن را نرم کرده و اصلاح را آسان تر می کند.

پس از استفاده از ژل اصلاح، مطمئن شوید که در جهت مناسب برای اصلاح هر قسمت از بدن عمل می کنید.

4-پوست خود را مرطوب کنید

پوست قبل از هر چیز مانع محافظتی بدن ما است که از ما در برابر بیماری ها و عفونت ها محافظت می‌کند. پوست ما روزانه در معرض عناصری قرار می گیرد که می تواند باعث خشک شدن، ترک خوردن و آسیب دیدن آن شود، به همین دلیل است که مرطوب کردن پوست برای کنترل دفاعی پوست بسیار مهم است.

هم اصلاح و هم لایه برداری می تواند باعث خشک شدن پوست شود، بنابراین مرطوب کردن پوست بعد از هر یک از این فعالیت ها بسیار مهم است. پس از اینکه پوست خود را با استفاده از یک اسکراب عمیق بدن (و احتمالاً تراشیده) لایه برداری کردید، پوست بدن باید به خوبی از هرگونه آلودگی و یا سلول های مرده پوست پاک شود.

گام بعدی در روتین مراقبت از پوست بدن،مرطوب کردن پوست است. این کار را می توان در حمام با یک ژل دوش مرطوب کننده یا با یک کرم بدن یا لوسیون بدن و... بعد از دوش گرفتن و یا هر دو انجام داد، البته اولی به طور کلی ترجیح داده می شود.

اگر از مرطوب کننده در حمام استفاده می کنید، از ژل دوشی استفاده کنید که مخصوصاً مرطوب‌ کننده است.

در خارج از حمام، کرم‌های بدن سنتی را می‌توان برای مرطوب کردن پوست در طول روز یا بلافاصله بعد از حمام استفاده کرد، اگر این کار را برای تغذیه پوست خود انجام نداده‌اید. یک کرم مرطوب کننده بدن را روی بدن خود بزنید، در حین حرکت آن را روی منافذ خود بزنید و اجازه دهید قبل از پوشیدن لباس جذب شود. 

مواردی که می توانند باعث آسیب روزانه به پوست شما شوند عبارتند از:

-مواد شیمیایی خشن، از جمله محصولات پاک کننده

-آب خیلی داغ

-قرار گرفتن بیش از حد در معرض عناصر طبیعی آب و هوا

با استفاده از کرم ضد آفتاب و اجتناب از قرار دادن پوست در معرض نور مستقیم خورشید برای مدت طولانی، حتما در برابر نور خورشید ایمن خواهید ماند. اگر می‌خواهید به ظاهری برنزی آفتاب‌ زده داشته باشید، از محصولات برنزه‌کننده دوستدار پوست استفاده کنید که به پوست آسیبی نمی‌رسانند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *