پوست و مو

ویژگی‌های کرم پودر خوب و با کیفیت

بهترین کرم پودر

کرم پودر

اصولا انتخاب یکی از اقلام زیبایی و آرایشی ممکن است سخت باشد زیرا انواع مختلفی از آنها وجود دارد. یک کرم پودر خوب اغلب می‌تواند شما را مجبور به پرداخت هزینه‌ی زیاد کند. در بیشتر موارد، آنچه را که برای آن هزینه می کنید، دریافت می کنید اما محصولات باارزش ناشناخته ای وجود دارند که همان کیفیت برندهای معتبر را دارند.

بهتر است با این سوال شروع کنیم که " آیا می‌خواهید راز  این که چه چیزی یک زیرسازی خوب را می سازد را بدانید؟ "
یک نکته وجود دارد و این تقریباً بسیار بیشتر از اثر نهایی است که کرم پودر به پوست می‌دهد. عوامل زیادی در کیفیت یک کرمپودر خوب نقش دارند. بطور کلی، یک زیرسازی خوب آن است که پوست را بهتر، یکدست‌تر و درخشان‌تر کند و تا حد امکان طبیعی.

کرم پودر صورت عیوب پوست را می‌پوشاند و چربی پوست را کنترل می کند و همچنین روکش مات و صافی را برای پوست فراهم می‌کنند. پوست را یکپارچه می‌کند، آسیب های روزانه و معمول (مانند جای جوش، ضخم سطحی و...) را پنهان می‌کند و حتی چهره زیبا را بهبود می بخشد.

کرم پودر صورت در رنگ‌های مختلف برای هماهنگی با رنگ‌های مختلف پوست وجود دارد و بهتر است رنگی را انتخاب کنید که بیشتر با پوست طبیعی مطابقت داشته باشد. این کمک می‌کند آرایش طبیعی تر به نظر برسد. 

 

ممکن است لازم باشد از کرم پودرهای مختلف صورت برای تابستان و زمستان استفاده کنید زیرا ممکن است پوست در تابستان برنزه شود و یا در زمستان خشک‌تر شود و به رطوبت اضافی نیاز داشته باشد. کرم پودر برای آکنه، کک و مک، آفتاب سوختگی و قرمزی بینی مفید هستند.
کرمپودر ها اثر ماندگاری خوبی به آرایش می‌دهند و خاصیت جذب چربی دارند که برای انواع پوست‌های چرب بسیار مفید است.

از طرفی تولید یک کرم پودر صورت واقعا خوب آسان نیست، یعنی:

-پودری که به خوبی و نرم روی پوست پخش شود.

-ظاهر مات و درجه تیرگی مناسبی داشته باشد.

-در هوای گرم و هوای سرد به خوبی روی پوست بنشیند.

-در انواع سایه های رنگی موجود باشد.

-به طرز جذابی معطر باشد.

-و همیشه از نظر کیفیت یکنواخت و ثابت باشد.

 

بهترین کرم پودر از نظر پزشکان

کرم پودرهای صورت باید زیر نظر متخصصان و شیمی دانان ساخته شود تا ترکیبی از ویژگی های یک ماده آرایشی و درمانی ظریف باشد:

1-کرم پودرها در درجه اول باید مقاوم، سبک و شفاف باشند.

2- چربی پوست را جذب کند و به راحتی قابل شستشو باشد.

3- آنها همچنین باید خاصیت ارتجاعی طبیعی و عملکرد منظم پوست را افزایش دهند.

 

با وجود تمام اینها بهترین کرم پودر از نظر پزشکان و به گفته شیمیدانان آرایشی باید دارای این پنج ویژگی باشد:

1-قدرت پوشش

2-جذب

3-چسبندگی

4-لغزش

5-اثر مثبت 

اما دانستن موارد بالا برای خرید یک کرم پودر خوب و با کیفیت کافی نیست! در ادامه برای شما بطور کامل در مورد ویژگی‌های یک کرم پودر خوب توضیح داده‌‌ایم که با دانستن این نکات می‌توانید یک خرید مطمئن داشته باشید.

انتخاب بهترین کرم پودر

 

11 ویژگی یک کرم پودر خوب

اینجا به شما آموزش می‌دهیم که چطور بتوانید یک کرم پودر خوب را بدون اینکه آن را قبلا امتحان کرده باشید همچنین بدون توجه به قیمت، بطور حرفه‌ای تشخیص دهید و خریداری کنید.

1-فرمول

مهمترین جنبه ای که در انتخاب کرم پودر باید در نظر گرفت فرمول آن است. یک کرم پودر خوب فرمولی دارد که به خوبی با پوست شما کار می‌کند.

بر اساس ترکیب محصول، می توانید تعیین کنید که آیا برای نیازهای پوست شما کار می کند یا خیر. فرمول اولیه محصول همچنین بر نحوه واکنش آن به سایر محصولاتی که روی صورت خود اعمال می کنید (مراقبت از پوست، پرایمر ...) تأثیر می‌گذارد.

 اولین چیزی که باید بفهمید این است که نوع پوست شما چیست؟ بنابراین قبل از خرید یک کرم پودر خوب با نوع پوست خود شروع کنید. پوست شما خشک، چرب یا مختلط است؟ این مشخص می‌کند که آیا به یک کرم پودر با فرمولاسیون مات یا مرطوب کننده نیاز دارید.

راهنمای جامع برای تشخیص نوع پوست 

4 نوع اصلی فرمول وجود دارد که باید در نظر بگیرید: پایه آب، پایه روغن و پایه سیلیکونی و پودر. بیشتر از پایه، باید به موادی که برای ساخت کرم پودر استفاده می‌شود نگاه کنید. آیا آنها غیر کومدوژنیک (مسدود کننده منافذ) هستند؟ آیا آنها وگان هستند؟ آیا آنها حاوی مواد سمی هستند؟

کرم پودر باید فاقد مواد سمی مانند پارابن، جیوه و... باشد.

2-ثبات

هنگامی که نوع پوست خود را شناختید و فرمول کرم پودر را بررسی کردید، باید قوام محصول را در نظر بگیرید. کرم پودرهای مایع معمولاً بر پایه آب هستند و باید حس سبک و بی وزنی داشته باشند.کرم پودرهای کرمی معمولاً بر پایه روغن هستند و همانطور که از نام آن پیداست شبیه کرم غلیظ هستند.

زیرسازی سیلیکونی بین حالت مایع و کرم قرار دارد. آنها معمولاً بیشتر به سمت مایع تمایل دارند اما می تواند مخملی هم باشد زیرا آبرسانی بیشتری نسبت به مایع دارند. کرم پودرهای های پودری دارای رنگدانه های خشک و اغلب مواد معدنی هستند. اینها باید به قدری ریز باشند که نتوانید دانه‌های کرم پودر را حس کنید و موقع لمس آن ها صاف و ابریشمی باشند.

پودرهای فشرده یا همان پنکک باید به اندازه کافی فشرده باشند که وقتی برس خود را در آن فرو می برید همه جا پخش نشوند.

3-دارای خاصیت مراقبتی

همه کرم پودرهای خوب باید دارای مواد مفید برای پوست باشند. به هر حال، کرم پودر تنها محصولی است که روی کل صورت شما مصرف می‌شود، بنابراین مهم است که آن را به عنوان مکمل مراقبت از پوست خود در نظر بگیرید.

به دنبال موادی باشید که روی برچسب محصولات مراقبت از پوست می بینید مانند اسید هیالورونیک (برای آبرسانی فوق العاده)، یا موادی که مانند آلوئه ورا تسکین دهنده و آرام بخش هستند. این مورد به همان اندازه مهم است که در نظر گرفتن مواد تشکیل دهنده‌ی آن مهم است.

4-بافت

ترفند ایجاد یک زیرسازی خوب که کرم جذب پوست شما شود و به خوبی روی پوست بخوابد، همه در گرو فرمول مناسب است.

در اصل، تمام بافت های زیرسازی در سه دسته قرار می گیرند: مایع، پودر یا کرم.

هنگامی که کرم پودر ایده آل برای نوع پوست خود را پیدا کردید، به هدف رسیده‌اید. کرم پودرهای مایع جزو مورد پسندترین کرم پودر‌ها می‌باشد، در حالی که پودر (پنکک) برای کسانی که پوست چرب یا مختلط دارند و می‌خواهند محصول مورد نظر فاقد چربی باشد گزینه خوبی است.

کرم پودرهای های کرمی، پوشش قابل توجهی ایجاد می‌کنند و برای کسانی که پوست خشک دارند گزینه‌ی مناسبی است.

5-رنگ

یک زیرسازی خوب باید مهمتر از همه با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد. همانطور که گفته شد کرم پودرها دارای رنگ‌های مختلف برای انواع رنگ پوست هستند صرف نظر از اینکه چه رنگ پوستی دارید، باید بتوانید سایه ای از کرم پودر را پیدا کنید که با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد. تطبیق رنگ ممکن است با کمی آزمون و خطا طول بکشد اما خوشبختانه، یافتن بهترین رنگ مناسب پوست خود، آسان‌ است.

فقط به یاد داشته باشید کرم پودر مایع به مرور زمان اکسید می‌شود به این معنی که پس از استفاده از آن نسبت به زمانی که در بطری بوده تیره تر می‌شود بنابراین علاوه بر یافتن رنگ مناسب، باید مطمئن شوید که به شدت اکسید نمی‌شود. این یک واکنش شیمیایی آزاردهنده به کرم پودر در هنگام برخورد با هوا است به طور معمول باعث می شود که کرمپودر روی پوست نارنجی شود.

تمام کرم پودرها اکسید می‌شوند، اما این که تا چه حد اکسید می‌شوند بستگی به فرمولاسیون برند دارد. یک فرمول با کیفیت، اکسیداسیون را در نظر می گیرد، بنابراین کرم پودر نباید رنگ نارنجی روشنی را روی صورت شما ایجاد کند. ممکن است کمی تیره تر شود (اگر اصلا باشد) اما نه تا حد زیادی. این مورد یکی از راه های دانستن این است که پایه و اساس به خوبی ساخته شده است.

برای شناخت نزدیک ترین سایه خود، یک تستر را روی گونه ها یا خط فک خود اعمال کنید.

در اینجا وارد مرحله‌ی آزمایشی می‌شوید. کرم پودر خود را به صورت خود بزنید برای چند ساعت قبل از استفاده، پوست خود را در نور طبیعی بررسی کنید. بعد از گذشت چند ساعت کرم پودر رنگ واقعی خود را نشان می‌دهد.

راهنمای انتخاب رنگ کرم پودر

هنگام انتخاب کرم پودر، همیشه رنگی را انتخاب کنید که کاملاً با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد یا یک درجه روشن تر.
اگر رنگ پوست روشن تری دارید، به سراغ محصولی با ته رنگ صورتی بروید که یک یا دو درجه روشن تر از رنگ پوست اصلی شماست.
اگر رنگ پوستتان تیره‌تر است، از کرم پودری با رنگ نارنجی یا زرد انتخاب کنید که دقیقاً با پوست شما مطابقت دارد.
انتخاب کرم پودرهمچنین به پوشش آرایشی که مد نظر شماست بستگی دارد.
اگر به دنبال یک پوشش طبیعی هستید، به سراغ مواردی بروید که پوشش کاملی دارند.

6-پوشش دهی

چیزی که می تواند فوراً ادعای یک کرم پودر را خراب کند، این است که پوشش کافی را ارائه ندهد. خوشبختانه، اگر نیازهای خود را بدانید، یافتن فرمولی با پوشش خوب آسان است.

 اولویت اصلی کرم پودر صاف کردن رنگ پوست شماست. باید بتواند لکه های جزئی و تغییر رنگ را بدون نیاز به کانسیلر بپوشاند. مگر اینکه یک مرطوب کننده رنگی بخرید، کرم پودر باید به اندازه کافی رنگ به پوست بدهد که نیازی به استفاده زیاد نداشته باشید.

7-توانایی در ایجاد یک ترکیب

یک کرم پودر خوب باید به خوبی روی پوست بنشیند و به هیچ عنوان ظاهری را ایجاد نکند که پوست غیر طبیعی به نظر برسد چه از نظر رنگ و چه از نظر بافت. گاهی اوقات برای ایجاد یک زیرسازی خوب به بیش از یک لایه کرم نیاز دارید. اگر به دنبال ایجاد ظاهری با پوشش بالا هستید یا به سادگی می‌خواهید یک نقطه خاص (لک، جای جوش و...) را بپوشانید، یک کرم پودر خوب باید بتواند از پس آن بر بیاید.

 

8-به خوبی روی پوست بخوابد

هدف اصلی کرم پودر افزایش زیبایی طبیعی شماست. این البته مستلزم این است که در واقع روی صورتتان بماند، دقیقا همان جایی که آن را مصرف کرده‌اید.

 کرم پودر شما باید با پوست سازگار باشد. نباید با رنگ طبیعی پوست شما متمایز شود، به این معنی که هیچ خط مرزی پر رنگی بین قسمت طبیعی پوست و قسمتی که آرایش شده است نباشد.

کرم پودر باید درخشندگی سالمی به پوست بدهد البته این به رنگی که می خواهید بستگی دارد (مات، شاین‌دار، مخملی). باید تا حدی خشک شود که به جای چسبندگی، مانند ابریشم روی پوست احساس شود.

قرار دادن دست روی صورتتان نباید فورا اثری از دست در جایی که انگشتانتان بوده است باقی بگذارد. اگر این اتفاق افتاد، به این معنی است که محتوای روغن بالایی در محصول وجود دارد و مناسب پوست شما نیست. گاهی اوقات این اتفاق به طور طبیعی برای پوست‌های چرب رخ می‌دهد، که در این صورت باید از کاغذ لکه گیری استفاده کرد.

9-ماندگاری زیاد

همه‌ی ما زمانی که آرایش می‌کنیم دوست داریم که ماندگاری طولانی داشته باشد و تا آخر مهمانی یا جشن از کیفیت و رنگ آن کاسته نشود.

از طرفی آرایش خوب باید در تمام طول روز دوام داشته باشد. از زمانی که از خانه بیرون می‌روید تا زمانی که بعد از مهمانی وارد خانه می‌شوید، قرار است آرایش شما تحت فشار یک روز شلوغ باقی بماند. همچنین باید پوست شما را با  استفاده مقدار کمی، روتوش کند.

باید با یک بار استفاده کرم، 8 ساعت دوام داشته باشد. نباید به گونه‌ای باشد که باعث شود پوست شما بسیار چرب و بد به نظر برسد.

همچنین نباید پوست شما را  خشک کند. یک کرم پودر خوب تا پایان روز با گرم شدن پوست، باعث ایجاد یک درخشش سالم و طبیعی روی پوست شما می‌شود. فقط هرگز با کرم پودر روی صورت خود نخوابید.

10-قیمت

وقتی صحبت از کیفیت خوب یک کرم پودر به میان می‌آید، قیمت همیشه چیزی است که مورد توجه قرار می‌گیرد. حقیقت این است که اغلب شما برای چیزی که به دست می آورید پول می‌دهید.

محصولات گران قیمت به دلیل مواد تشکیل دهنده آنها ارزش مادی خاصی دارند. کمتر احتمال دارد که به شما آسیب بزنند زیرا فرمول های آنها برای ارائه بهترین مواد تشکیل شده است.

برندهای رده پایین اغلب در فرمول های خود جایگزین هایی برای ارائه نتایج مشابه ایجاد می کنند اما نمی‌توان با قاطعیت تمام گفت که هر محصولی که گران است با کیفیت است بلکه با توجه به مواردی که گفته شد کرم پود را بررسی کنید سپس برای خرید آن اقدام کنید.

11-متناسب با نیازهای پوست شما

علاوه بر همه چیزهایی که در بالا گفته شد، کرم پودر شما باید همان کاری را که انتظار دارید برای پوست شما انجام دهد. این یکی از شخصی ترین وسایل در مجموعه آرایش شما است زیرا روی تمام صورت شما قرار می‌گیرد. کرم پودر خود را بر اساس نیازهای پوستتان انتخاب کنید.

اگر پوست واقعاً خشکی دارید، ممکن است بخواهید یک کرم بر پایه روغنی، کرم مرطوب کننده با روکش مخملی شاین‌دار داشته باشید زیرا فقط به رطوبت پوست شما می افزاید.

برای انواع پوست های چرب ممکن است یک کرم پودری با پایه مایع یا حتی پودری با روکش مات بخواهید زیرا به حفظ چربی طبیعی پوست شما کمک می‌کند.

پنکک خوب برای پوست چرب

پنکک یا کرم پودر با خاصیت مات کنندگی برای زیبایی های پوست چرب ایده آل است زیرا به کنترل ترشح اضافی چربی کمک می کند. کرم پودرها برای استفاده کردن در طول روز عالی هستند، زیرا کمک می کنند آرایش شما لکه‌ای و پاک نشود و در طول روز تازه به نظر برسد.

قبل از خرید کرم پودر برای نوع پوست چرب، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

1-هنگام انتخاب کرم پودر برای پوست های چرب، به دنبال کرم پودری باشید که خاصیت مات کنندگی دارد تا از تولید چربی اضافی جلوگیری کند.

2-از کرم هایی که ادعای درخشندگی دارند خودداری کنید زیرا می‌توانند صورت شما را چرب و براق نشان دهند.

3-اگر گزینه ای وجود دارد، به سراغ کرم پودر ضد تعریق یا ضد آب بروید.

 

پنکک

قبل از استفاده از کرم پودر روی پوست چرب، از موارد زیر اطمینان حاصل کنید.

1-همیشه پوست را با پرایمر صورت آماده کنید تا پایه را محکم کنید. همچنین به مات شدن پوست و کنترل چربی کمک می‌کند.

2-از یک برس آرایشی، یک پد یا یک اسفنج برای استفاده از کرم پودر روی پوست خود استفاده کنید. هرگز آن را با دستان خود اعمال نکنید.

چند لایه اضافی روی ناحیه‌ T (پیشانی و دماغ) خود بکشید زیرا در آنجا پوست چرب بیشتر چرب می‌شود.

3-یک نکته عالی دیگر این است که قبل از شروع آرایش، یک تکه یخ را روی صورت خود بمالید. این به کنترل تولید روغن اضافی و به حداقل رساندن منافذ کمک می‌کند.

 

بهترین پنکک برای پوست چرب

پنکک کرمی لنسی یک پنکک دو منظوره مناسب برای پوست های چرب و خشک است. این پنکک با پوششی مات و مخمل گونه چهره شما را لطافت بخشیده و درخششی طبیعی برای پوستتان فراهم می‌کند و همچنین دارای پوشانندگی و ماندگاری بالایی است.

رنگدانه‌های این پنکیک بصورت دقیق انتخاب گردیده که برای هر نوع پوست مناسب بوده و به دلیل دو منظوره بودن فرمول این پنکیک می‌توان آن را بصورت معمولی و یا با پد مرطوب جهت پوشش بیشتر استفاده نمود. این فرمول بی نظیر در برابر آب و چربی ناشی از تعریق ماندگار می‌باشد.
همچنین حاوی عصاره چای سبز که یک آنتی اکسیدان قوی است می‌باشد.

 

بهترین کرم پودر برای پوست خشک

افراد دارای پوست خشک باید از محصولات آرایشی مناسب که به مرطوب شدن پوست آنها کمک می‌کند استفاده کنند. قبل از انتخاب کرم پودر برای پوست خشک، عوامل زیر را در نظر داشته باشید:

1-هرگز کرم پودرهای مات را انتخاب نکنید زیرا در نهایت پوست شما را خشک تر نشان می‌دهند. در عوض، یک کرم پودر بر پایه کرم یا یک پودر تثبیت کننده آرایش شفاف کننده که باعث پوسته پوسته شدن آن نمی شود، انتخاب کنید.

-به سراغ یک محصول همه کاره بروید که برای هر نوع پوستی مناسب است. به دنبال محصولاتی باشید که دارای مواد فعالی مانند ویتامین E باشد که پوست شما را تسکین می‌دهد و پوسته پوسته شدن آن را کمتر می‌کند.

 

دوستداران آرایش با پوست خشک باید از روش های استفاده از کرم پودر زیر برای نتایج بهینه استفاده کنند:

-روتین آرایش خود را با آغشته به صورت خود با مقدار زیادی مرطوب کننده شروع کنید و اجازه دهید حدود 10 تا 15 دقیقه روی پوست شما بماند تا کاملا جذب شود.
بعد از اینکه پوست شما به طور قابل توجهی مرطوب و آبرسانی شد، به استفاده از کرم پودر ادامه دهید. این اطمینان حاصل می‌کند که پوست شما خشک نمی‌شود و زیر آرایش با مرطوب کننده نفس می‌کشد.

-تمام افراد دارای پوست خشک مناطق خشک تری مانند گونه ها یا بینی دارند. برای کنترل خشکی، لکه‌ای شدن و ناهمواری پوست، از زدن کرم پودر روی چنین نواحی خودداری کنید.

کرم پودر برای پوست خشک چه مارکی خوبه؟

کرم پودر تیوپی آریزون با طیف رنگی مختلف در فرمولاسیون خود دارای ویتامین E می‌باشد که مانع از پیر شدن و شل شدگی پوست می‌شود و پوست را جوان نگه می‌دارد.

به درمان بیماری‌هایی مانند خشکی، چین و چروک و آسیب‌های ناشی از نور خورشید کمک می‌کند. ویتامین E همچنین به بهبود پوست کمک می‌کند و به خلاص شدن از شر جای زخم کمک می‌کند. ویتامین E یک آنتی اکسیدان عالی است که با رادیکال های آزاد ناشی از اشعه ماوراء بنفش، آلودگی و یا عوامل دیگر مبارزه می‌کند.

دارای توانایی درمان مشکلات پوستی مانند اگزما با خاصیت آبرسانی خود پوست شما را نرم و لطیف می‌کند.

با SPF15 از پوست شما در برابر اشعه خورشید مراقبت می‌کند.

 

کرم پودر برای پوست حساس

پوست حساس یکی از چالش برانگیزترین پوست‌ها برای استفاده از آرایش است بدون اینکه باعث ایجاد تحریک یا قرمزی آن شود. با این حال، افراد دارای پوست حساس هنگام انتخاب کرم پودر باید به نکات زیر توجه کنند:

1-از خرید کرم پودرهای حاوی موم، روغن های نرم کننده، عطرها یا مواد نگهدارنده مضر خودداری کنید. این‌ها برای انواع پوست‌های حساس کاملاً ممنوع هستند.

2-چه پوست چرب یا خشکی دارید، به مواد تشکیل دهنده پودر فشرده انتخابی خود دقت کنید. با آنهایی که دارای فرمولاسیون کاملاً طبیعی مانند ویتامین E و ساکورای ژاپنی هستند (یک گل نادر و ظریف با سطوح آنتی اکسیدانی غنی) همراه باشید.

3-یک کرم پودر با بافت مناسب انتخاب کنید.

4-یکی از بارزترین و مهم ترین ویژگی های کرم پودر با کیفیت، بافت ظریف آن است. کرم پودری را انتخاب کنید که دارای بافت سبک و ریز آسیاب شده باشد زیرا آرایش شما را سبک نگه می‌دارد.

ما پیشنهاد می‌کنیم از مواد غنی شده با ویتامین E استفاده کنید زیرا به نرمی روی پوست می‌لغزند و نیازی به تلاش زیادی برای ترکیب ندارند.

5-هرچه بافت کرم پودر فشرده ریزتر باشد، پوست شما واقعی تر و به طور طبیعی درخشان تر به نظر می‌رسد. یک پچ تست انجام دهید تا مطمئن شوید که کرم پودر پوست پوست نمی‌شود یا خطوط ریز پوست را برجسته نمی‌کند.

کرم پودر برای پوست حساس

پنکک‌های لنکاور از آن دسته پنکک هایی هستند که مناسب برای انواع پوست بوده مخصوصا پوست‌های حساس.
پنکک lancover compact powder به هیچ عنوان باعث ایجاد حساسیت ، جوش و قرمزی پوست نمی‌شود. از دیگر مزایای این پنکک بافت مخملی و تمیز آن است که هر فردی با یکبار استفاده عاشق بافت آن می‌شود. همچنین دارای SPF15 است.

پنکک لنکاور

پنکک لنکاور

۴۱۵,۰۰۰تومان
  • کشور مبدا برند : ایتالیا
  • بسته بندی شده : در ایران
  • وزن : 10 گرم
  • spf 15
45
Projects

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *