پوست و مو

علت وزی مو و رفع آن |بهترین درمان وزی مو

رفع-وز-مو

 

علت وزی مو و رفع آن |بهترین درمان وزی مو

رطوبت کلید نرم و رام کردن موهای وز است. فرقی ندارد موی شما چه بافتی داشته باشد. هر مویی می‌تواند بر اثر تغییرات آب و هوایی و یا شرایط وز شود! هنگامی که بدانید چه چیزی باعث وز شدن موها می شود، می توانید اقدامات ساده ای برای جلوگیری از آن انجام دهید.

خوشبختانه راه‌های مختلفی وجود دارد که بتوانید وز موهای خود را برطرف کنید و آن‌ها را براق نگه دارید. در ادامه دلایل اصلی وز و خشکی مو را به خوبی توضیح داده‌ایم و چند نکته مفید برای مراقبت از مو برای اطمینان از اینکه استایل موهای شما صاف و ثابت بماند.

 

 

اصلی‌ترین علت ایجاد موهای خشک و وز و بهترین درمان وزی مو:

وز شدن موها ترکیب دو چیز است، به اینصورت که آب و هوای مرطوب یا گرم، و اینکه موهای شما در ابتدا چقدر مرطوب است.
علت اصلی موخوره، کمبود رطوبت در موهای شماست. این امر باعث می‌شود موهای شما به دنبال رطوبت هوا باشند و آن را جذب کنند که این امر باعث وز شدن می‌شود. در ادامه همچنین توضیح می‌دهیم که چرا رطوبت می‌تواند وز را حتی بدتر کند.

 

1.خشک کردن با حوله نامناسب

در حالی که ممکن است فکر کنید خشک کردن موهایتان با حوله بهتر از استفاده از سشوار است، پیچیدن موهایتان در یک حوله حمام می‌تواند باعث سایندگی سطح مو شود؛ به این دلیل که موها را تحت فشار قرار می‌دهد که باعث می‌شود روغن‌ طبیعی مو را، از موهایتان بیرون بکشد و در نتیجه موخوره شود. برای جلوگیری از این اتفاق یک حوله میکروفایبر را امتحان کنید یا موهایتان را در حالی که مرطوب هستند (خیس نباشد) ببافید و بگذارید به حال خود خشک شوند.

 

درمان وزی مو

 

2.برس زدن بیش از حد

برس زدن بیش از حد موها می تواند باعث شکستگی شود و زمانی که موهای شما انتهای شکننده و دو شاخه داشته باشد، بیشتر مستعد وز می‌شوند.بهتر است از یک سرم ضد وز و مو خوره هنگام شانه کردن مو استفاده کنید.

 

درمان وزی مو

 

3.عدم استفاده از حفاظت حرارتی

استفاده مکرر از ابزارهای حالت دهنده حرارتی می‌تواند رطوبت طبیعی مو را از بین ببرد و منجر به خشکی و آسیب دیدن تارهای مو می‌شود که در برابر موخوره آسیب پذیر هستند. اطمینان حاصل کنید که همیشه از محافظ حرارتی مانند اسپری محافظ حرارتی برای جلوگیری از آسیب استفاده می کنید.

در این مقاله همچنین برای بهبود موهای مجعد آسیب دیده در اثر گرما، برای همه افرادی که موهای مجعد طبیعی دارند چندین نکته ذکر کرده‌ایم.

 

 

4. شستن موها با آب داغ

گرفتن یک دوش آب گرم ممکن است احساس آرامش به همراه داشته باشد اما هیچ لطفی به مو یا پوست سر شما نمی کند. آب داغ روغن‌های طبیعی که موهایتان را مرطوب و براق نگه می‌دارد را از پوست سر و موهایتان می‌گیرد و این کمبود رطوبت منجر به وز شدن بیشتر می‌شود. یک راه حل ساده این است که فقط هنگام شستن موهای خود دمای آب را کم کنید.

درمان وزی مو

 

5.انتهای دوشاخه (موخوره)

انتهای شکننده و شکافته مو بسیار مستعد وز شدن هستند و هر چه بیشتر آنها را رها کنید بدتر می شوند. برای جلوگیری از خشکی انتهای موهایتان، کوتاهی منظم و نوک گیری را توصیه می‌کنیم با این حال، اگر رفتن به آرایشگاه امکان‌پذیر نیست از سرم‌هایی که روی آنها فریز نوشته شده است روی موهای خیس بعد از شستشو استفاده کنید تا رطوبت آن را ببندید.

 

6.رطوبت

رطوبت یکی از دلایل اصلی موخوره است. در هوای مرطوب، کوتیکول موهای شما زبر می‌شود و برای جذب رطوبت از رطوبت باز می‌شود. موهای خشک شده بیش از حد وز می‌شوند زیرا لایه بیرونی مو در رطوبت هوای اطراف خیس می‌شود.

در حالی که کنترل سطح رطوبت در هوا غیرممکن است، محصولات مناسب می توانند لایه سد محافظتی مورا قفل کنند و از آن محافظت کنند. هنگامی که موهای خود را به حالت دلخواه در آوردید، آنها را تثبیت کنید و به کمک اسپری موی نگهدارنده شدید سد رطوبتی، راه نفوذ رطوبت را ببندید.

 

آیا برخی از افراد به طور طبیعی موهای وز دارند؟

بله موهای مجعد طبیعی بیشتر مستعد وز هستند زیرا روغن های طبیعی تولید شده از پوست سر نمی توانند مانند موهای صاف به سمت ساقه مو حرکت کنند بنابراین موهای مجعد یا موج دار مستعد وز شدن طبیعی هستند.

موهای صاف نیز ممکن است وز شوند، اما به این اندازه قابل توجه نیستند، مگر اینکه موها واقعاً خشک و آسیب دیده باشند یا یا در اثر آب و هوای گرم و مرطوب محیط باشند.

 

کنترل موخوره برای انواع مو

رفتن به آرایشگاه برای کوتاه کردن موها یکی از راه‌های مبارزه با موخوره است با این حال، محصولات زیادی وجود دارد که به شما کمک می‌کند در خانه ، موخوره را از بین ببرید.

کنترل موهای وز و ضخیم 

اگر موهای ضخیم و وز دارید بهتر است از ماسک مو از روغن‌های طبیعی و ماسک های مختلف کمک بگیرید.

روغن تراپی باعث نرم تر شدن مو می‌شود و حالت خشن مو را بهبود می‌بخشد همچنین باعث درخشش و نرمی به موها می‌شود.

اگر موهای نازک یا ضعیفی دارید، از یک نرم کننده مرطوب کننده استفاده کنید که حداقل پنج دقیقه بگذارید و سپس آبکشی کنید. هر بار که موهای خود را می شویید این کار را انجام دهید. اگر موهای زبر و وز دارید، به دنبال نرم کننده ای باشید که موهای وز شده شما را کمی کاهش دهد.

نحوه رسیدگی به موهای وز شده

 می‌توانید با استفاده از محصولات آبرسان، ماسک‌های حالت‌دهنده یا سرم‌هایی که از موهایتان محافظت و صاف می‌کنند، با موخوره مبارزه کنید. همچنین باید از شامپوها یا مواد شوینده ملایم استفاده کنید.

ماسک‌های مو برای همه انواع مو مناسب هستند و کارایی دارند و با ایجاد مانعی برای کمک به آب‌بندی ضروری و جلوگیری از از بین رفتن رطوبت، راه بسیار خوبی برای مبارزه با موخوره هستند. به دنبال ماسک موی آغشته به روغن آووکادو برای صاف کردن موخوره ها باشید.

کارهایی که باید انجام داد

محصولاتی که باید استفاده کرد

عدم استفاده از وسایل حرارتی 

استفاده از شامپو مناسب موهای وز

شستن موها با آب ولرم

ماسک مو داخل و یا بیرون حمام

عدم شستشوی بیش از حد موها

اگر در آب و هوای مرطوب زندگی می کنید
از اسپری محافظ موخوره استفاده کنید.

از محصولات خشن خودداری کنید.

استفاده از اسپری محافظ حرارت مو 

خشک کردن موهای خود با
 حوله‌های میکروفیبر 

آبرسانی با روغن و سرم مو 

استفاده از شانه دنده درشت 

-

استفاده از رو بالشتی ساتن یا ابریشمی

-

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *