مقاله آموزشی

چه نوع آرایشی به شما می‌آید؟

چه نوع آرایشی به چه صورت میاد

چه آرایشی به صورتم میاد؟

همه‌ی ما حداقل یکبار این سوال را از خود پرسیده‌ایم که "چه آرایشی به صورتم میاد؟" اما دلیل بوجود آمدن این سوال بلد نبودن آرایش نیست بلکه وجود تفاوت ها میان افراد است و عدم رعایت تکنیک‌های مهم آرایشی است. هر فردی دارای صورت متفاوتی است. تمامی اجزای صورت در نوع آرایش و زیبایی آن تاثیر دارند. بنابراین هرکس باید قبل از آرایش فرم صورت، چشمها، ابرو ها و... خود را بداند تا با توجه به آن آرایش کند. در واقع نوع آرایش به دلیل وجود تفاوت در چهره و اجزای چهره برای همه‌ی افراد یکسان نیست.
بارها شده است که یک سبک آرایش را دیده‌اید اما با امتحان کردن روی چهره‌ خود نتیجه‌ی مطلوب را ندیده‌اید و ناامید شده‌اید.
اما همانطور که گفته شد این نتایج نامطلوب ممکن است ربطی به مهارت های کاربردی شما یا محصولاتی که انتخاب کرده اید نداشته باشد. فرم صورت شما اغلب عامل اصلی در دستیابی به آرایش مورد نظر شما است. برای بهبود این مشکل تا پایان مقاله را مطالعه کنید.

در این مقاله انواع آرایش صورت با فرم های مختلف برای شما توضیح داده‌ایم.

انواع فرم صورت و آرایش مناسب هر چهره

 

فرم قلبی 

اگر پهنای استخوان گونه شما به اندازه عرض پیشانی باشد و هر دو از خط فک شما پهن تر باشند، فرم صورت شما قلبی است. این فرم صورت عموما چانه باریک و پیشانی پهن دارد. صورت نیز کمی کشیده تر از پهن خواهد بود. ویژگی‌های معمول صورت‌های قلبی شکل: گونه‌های بلند، برجسته و قله بیوه (نقطه V شکل در خط مو در مرکز پیشانی است) است. اکثر افراد با این فرم صورت، گونه های برجسته ای دارند که یک ویژگی دوست داشتنی است.

 

صورت قلبی، نحوه‌ی مانتور کردن

آرایش صورت قلبی:
از آنجایی که در حال حاضر به اندازه کافی روی چانه شما تاکید شده است، باید تمرکز را به سمت سایر قسمت های صورت خود معطوف کنید.

  1. پیشانی: برنز کننده یا کانتور را به قسمت بالای پیشانی و به سمت شقیقه ها و زیر استخوان گونه بزنید.
    با استفاده از آن روی پیشانی، این نوع فرم صورت به راحتی متعادل می‌شود. آنها را به سمت بالا به سمت مرکز پیشانی اعمال کنید که باعث می‌شود کمی برنز و یا گرما زده به نظر برسید.
  2. گونه‌ها: برای گونه ها، از رنگ های ملایم و زنانه استفاده کنید تا وضوح ساختار استخوان را کم رنگ کنید. و از برجسته کردن آنها با درخشش یا براق کردن خودداری کنید و در عوض از رژگونه‌ای با بافت مات برای ایجاد کمی رنگ روی گونه ها استفاده کنید.
    برای رژ گونه زدن لبخند بزنید و رژگونه را روی سیب های گونه بزنید و به سمت گوش، خط موها بکشید. این به برجسته کردن گونه های شما کمک می کند. برای تاکید بیشتر روی گونه های خود، از برنز کننده در زیر استخوان گونه و زیر چانه خود برای کانتور استفاده کنید.
    اگر تمایل به برجستگی بیشتر دارید می‌توانید از یک هایلایتر درخشان را روی نقاط بلند گونه های خود، جایی که نور به طور طبیعی به آن برخورد می‌کند، بزنید.
  3. ابروها: ابروهای گرد می‌توانند به نرم شدن صورت شما کمک کنند.
  4. چشم: با خطوط نرم و ظریف خط چشم خود را بکشید.
  5. لب‌ها: رنگی به لب ها بزنید تا توجه را از گونه ها و چانه به سمت لب ها جلب کنید. صورتی یا قرمز ملایم غیر مات توصیه می‌شود.
  6. نکات اضافی:
    -از هایلایتر خود در زیر استخوان ابرو، روی کمان کوپید (منحنی لب بالایی) و پل بینی خود استفاده کنید.
    -رژگونه را با یک تا دو انگشت دور از بینی بمالید، بالای گونه‌ها را به سمت گوش بکشید و به سمت پایین محو کنید تا خطی و غیر طبیعی به نظر نرسد.

فرم گرد

پیشانی و خط فک شما هر دو گرد و تقریباً به یک عرض هستند. خط فک شما زوایای ظریفی دارد. عرض صورت مشابه طول خواهد بود.گونه ها کمی برجسته هستند.

 

آرایش صورت گرد:

  1. کانتور: ابتدا کانتور را روی شقیقه ها و ناحیه فک اعمال کنید. هنگام اعمال کانتور روی خط فک، از یک برس کرکی استفاده کنید و به سمت بالا برس بزنید تا ظاهری طبیعی داشته باشید.
    با استفاده از هایلایتر در اطراف نواحی بالای گونه ها و شقیقه ها به مرز صورت پایان دهید.
  2. چشم ها: از آنجایی که فرم صورت بر روی گونه ها و پیشانی متمرکز است، از آرایشی استفاده کنید تا تمرکز را روی چشمان خود بیاورید. فرم صورت گرد با یک آرایش چشم اسموکی زیبا می‌شود. می توانید با استفاده از خط چشم های مایع، جذابیت بیشتری به آن ببخشید.
  3. گونه‌ها: برنزه‌کننده را در اطراف کل محیط بیرونی صورت و زیر استخوان‌های گونه‌تان بمالید تا کمی شفافیت و لطافت به صورت بدهد و گونه ها بزرگتر نشان داده شوند. هایلایتر روی نواحی بلند گونه به برجسته شدن گونه‌ها کمک می‌کند در واقع این یک توهم سایه ایجاد می‌کند که بر آن نقظه تأکید می‌کند.
    لبخند بزنید و یک رژگونه روی سیب‌های گونه‌تان بمالید و به سمت گوش و خط رویش مویتان ترکیب شود.
  4. ابروها: می‌توانید با استفاده از ابروهای خود زاویه هایی در صورت خود ایجاد کنید. لزوماً به دنبال ابروهای تیز و گوشه دار نباشید، بلکه کمی پر رنگ تر کنید تا زاویه طبیعی ابروهایتان را برجسته کنید.
    ابروهای بلند و کمانی می توانند به کشیده شدن صورت شما کمک کنند.
  5. رژ لب: رنگ پررنگی را انتخاب کنید که مناسب رژگونه انتخابی شما باشد.
  6. نکات اضافی:

-هایلایتر را به کمان کوپید، مرکز پیشانی، زیر استخوان ابرو، پل بینی و روی چانه اضافه کنید.

.

آرایش صورت گرد

فرم مربع

صورت های مربعی معمولاً دارای فک زاویه دار و چانه برجسته هستند. عرض استخوان گونه تقریباً به اندازه پیشانی و فک خواهد بود.
افراد با فرم صورت مربعی دارای استخوان فک و خط موی بسیار زاویه دار هستند. از آنجایی که زوایای آن بسیار مشخص است، هدف آرایش ملایم کردن ظاهر با استفاده از رنگ های طبیعی و زنانه است.
برای ایجاد ظاهری مانند استخوان گونه یا خط فک زاویه دار تر اغلب نیازی به کانتورینگ صورت ندارند زیرا این ویژگی ها در این نوع فرم صورت وجود دارد.
صورت های مربعی اغلب دارای ویژگی های زاویه ای زیاد هستند که هدف از آرایش، نرم کردن این زاویه هاست.

 

فرم صورت مربعی

آرایش مناسب صورت مربعی:

رنگ های گلگون را انتخاب کنید و از رنگ های روشن و خشن لب و خط چشم خودداری کنید.

  1. پیشانی و خط فک: برنزه کننده را روی خط فک و شقیقه های خود بمالید و به آرامی به سمت مرکز پیشانی خود ترکیب کنید.
  2. گونه‌ها: از یک برس کرکی استفاده کنید تا لایه‌ای از برنز را به سمت بالا روی تو رفتگی استخوان گونه‌تان بکشید. این می‌تواند به نرم شدن لبه های صورت شما کمک کند. هایلایتر را روی نواحی بالای گونه های خود بزنید و تا شقیقه‌ها ترکیب کنید. رژگونه های کرم گلگون می‌توانند برافروختگی کاملی را به گونه های شما اضافه کنند.
  3. لب ها: از آنجایی که قسمت پایین صورت شما برجسته است، رنگ های نود ملایم و صورتی به جلب توجه به لب های شما کمک می کند. قبل از استفاده از براق لب یا رژ لب، خط لب های خود را با مداد بکشید تا ناحیه‌ی لب ها را بهتر مشخص کنید.
    برای لب های خود از رنگ های مرجانی و براق کننده لب استفاده کنید.
  4. ابروها: ابروهای ضخیم با قوس نرم توجه را به چشم ها جلب می‌کند.
  5. چشم‌ها: افرادی که صورت‌های مربعی دارند ممکن است بخواهند روی مژه‌های خود تمرکز کنند و سایه چشم‌های رنگی بزنند که این تصمیم درستی است. بهتر است یک ریمل حجم دهنده و بلند کننده بزنید.
  6. نکته اضافی:

-آرایش ملایم به نرم کردن ویژگی های زاویه ای کمک می‌کند.

-یکی از راه های ساده برای زیباتر کردن چهره دخترانه این است که مژه های خود را بلند کنید. دو لایه ریمل بزنید تا کاملا برجسته شوند و کمی پر تر به نظر برسند.

 

آرایش مناسب صورت مربعی، نحوه‌ی کانتور

بیضی شکل

در صورت های با این فرم عرض پیشانی از عرض استخوان گونه کمتر است. پیشانی و پایین صورت به یک شکل و با اضلاع بسیار بلند هستند. آنهایی که صورت‌های بیضی شکل دارند، معمولاً پیشانی بلند دارند و استخوان‌های گونه، پهن‌ترین قسمت صورت را تشکیل می‌دهند.

صورت بیضی شکل متعادل ترین حالت است. بنابراین در این مورد، استفاده از آرایش کاملا استاندارد است.

صورت های بیضی شکل می توانند جلوه های بیشتری را نسبت به برخی دیگر به چهره خود اضافه کنند. با این حال، تعادل امیری مهم و کلیدی در آرایش است. با این حال افراد با این فرم صورت باید مراقب باشند که بیش از حد زیاده روی نکنند.

 

آرایش صورت بیضی

آرایش صورت با فرم بیضی شکل:

  1. کانتورینگ: با استفاده از یک برس مخروطی، کانتور یا برنزر مورد علاقه‌تان را از شقیقه‌ها که مرز صورت شروع می‌شود بزنید و تا مرکز صورت پایین بیایید.
  2. گونه‌ها: برنزه‌کننده را از شقیقه‌ها تا مرکز صورت خود بزنید و به آرامی روی استخوان‌های گونه‌تان بزنید. از یک رژگونه ملایم، گلگون یا برنزی در یک خط عمودی روی گونه‌هایتان استفاده کنید، از شقیقه‌ها به سمت سیب‌های گونه‌ها ترکیب کنید و روی استخوان‌های گونه تمرکز کنید تا گونه ها برجسته تر شوند.
    نکته: هر چه بیشتر گونه ها و چشمان خود را بالا بکشید، چهره‌ی خود را برجسته تر می‌کنید.
  3. لب‌ها: قبل از استفاده از برق لب یا رژ لب، لب های خود را با خط لب بکشید تا ناحیه چانه را بهتر مشخص کنید.
  4. ابروها: ابروهایی با زاویه ملایم می‌توانند به تعادل ویژگی های صورت کمک کنند و شکل بیشتری به شما بدهند.
  5. چشم‌ها: شما می‌توانید با استفاده از یک سایه چشم اولیه روشن و سپس استفاده از سایه تیره تر روی چین‌ها، تأثیر مشابهی در چشمان خود داشته باشید. هر چیزی که تمرکز را روی قسمت خاصی از صورت شما بیاورد مناسب خواهد بود زیرا عمق و شکلی را ایجاد می‌کند که در چهره تازگی دارد.
  6. نکات اضافی:

-هایلایتر را روی نقاط برجسته کل صورت بزنید مانند شقیقه ها، چانه، کمان کوپید، پل بینی و زیر استخوان ابرو.

-روی یک ویژگی خاص (چشم ها در مقابل لب‌ها) تمرکز کنید و دیگری را ساده آرایش کنید.

صورت مستطیلی یا کشیده

صورت های کشیده بلندتر از پهن هستند. پهنای پیشانی، گونه ها و فک تقریباً یکسان است. چانه انحنای کمی خواهد داشت و خط فک قوی و مربع است.
صورت‌های کشیده و مستطیلی حدود دو برابر عرضشان ارتفاع دارند. برای ایجاد تعادل بیشتر برای صورت‌های بلند، باید آرایشی را انجام داد تا بر ارتفاع و عرض ساختار استخوان‌ها تأکید نشود.

آرایش صورت مستطیلی

آرایش صورت مستطیلی:

  1. برنزر: برنزه‌کننده را باید در اطراف خط مو در بالای پیشانی، در امتداد پایین استخوان‌های گونه به سمت شقیقه، زیر چانه به صورت ترکیبی به بالا و پشت در امتداد خط فک و در سراسر پل بینی اعمال کنید.
  2. گونه ها: با زدن برنز کننده در گودی گونه های خود و افزودن رژگونه به سیب گونه ها آنها را نمایان تر کنید. برای اضافه کردن عرض صورت، از سمت موها تا روی گونه ها رژ گونه را بزنید. هایلایتر را به بالای استخوان گونه ، به سمت شقیقه ها و زیر استخوان ابرو بزنید.
  3. ابروها: ابروهای بلند و صاف به پهن کردن صورت کمک می‌کند.
  4. چشم ها: از خط چشم گربه ای، سایه های رنگی روشن و مژه های مصنوعی خیره کننده استفاده کنید.
    لب ها: از خط لب و رنگ های روشن صرف نظر کنید. بهتراست به لب ها یک سایه از رنگ ملایم صورتی بزنید.
  5. نکات اضافی:
    -هایلایتر به نوک بینی و کمان کوپید بزنید.
    -از زدن هایلایتر روی پیشانی و چانه خودداری کنید، زیرا این کار باعث می‌شود صورت شما بلندتر به نظر برسد.
    -بالای استخوان گونه ها را برجسته کنید، به سمت شقیقه ها، روی استخوان ابرو، نوک بینی و کمان کوپید. از برجسته کردن پیشانی و چانه خودداری کنید که باعث افزایش قد می شود.

صورت الماسی

گونه ها پهن تر از پیشانی و چانه است. تفاوت بین این عرض ها می تواند ظریف یا چشمگیر باشد. آنهایی که صورت های الماسی شکل دارند، معمولاً چانه نوک تیزتری دارند.

آرایش صورت الماسی: 

  1. پیشانی و خط فک: افرادی که صورت های الماسی شکل دارند، ممکن است بخواهند برای تعادل بیشتر، کانتور را با دو سایه زیرسازی انجام دهند. از سایه تیره تر (بیشتر از دو درجه تیره تر از رنگ پوستتان) در نوک چانه خود استفاده کنید تا نرم شود و توهم فک وسیع تری ایجاد کند. همچنین از سایه تیره تر در نزدیکی شقیقه ها استفاده کنید و به سمت بالا به سمت خط موی خود اعمال کنید. از کرمپودر سبک تر در امتداد خط فک خود استفاده کنید و آن را با هم ترکیب کنید تا مرز دو کرمپودر محو شود.
  2. ابروها: ابروهای با انحنای ملایم می توانند به کوتاه شدن و نرم شدن صورت کمک کنند.
  3. گونه‌ها:  رژگونه را فقط روی سیب‌های گونه‌تان بزنید و از رژگونه‌هایی که در آن‌ها ذرات اکلیلی یا براق است، اجتناب کنید.
  4. هایلایتر: هایلایتر را روی نقاط برجسته گونه های خود اعمال کنید تا آنها را برجسته کنید.
  5. لب ها: انتخاب سایه های طبیعی و رنگ های روشن توصیه می شود. هنگام استفاده از خط لب از خط طبیعی لب‌ها پیروی کنید تا اینکه لب‌ها پهن‌تر از آنچه که هستند به نظر نرسیده و چانه نازک‌تر به نظر برسد.

 

آرایش صورت الماسی

با وجود اینکه تمامی نکات گفته شده بیشترین تاثیر را در زیبایی آرایش دارد اما لازم است قبل از اینکه محصولات آرایشی خود را انتخاب کنید چند مورد مهم را رعایت کنید. همانطور که گفته شد تمامی اجزای صورت هر شخص با دیگری تفاوت دارد و هنگام خرید لوازم آرایشی باید به این نکات توجه کرد.
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که یک سبک ارایش را مشاهده کرده باشید و بخواهید آن را برای خود اجرا کنید. حتی همان لوازم آرایشی را تهیه کرده و استفاده کرده‌اید اما نتیجه آن چیزی که می‌خواستید نشده!

تمامی اینها به مواردی که در ادامه توضیح داده‌ایم نیز بستگی دارد.

 

1-شناخت رنگ و ته رنگ پوست خود

رنگ پوست به رنگ سطح پوست شما اشاره دارد که می تواند روشن، متوسط یا تیره باشد. برای شناسایی رنگ پوست خود، صورت خود را بشویید، صبر کنید تا خشک شود، سپس در آینه زیر نور طبیعی نگاه کنید. رنگ خط فک شما بهترین راهنما برای رنگ پوست است، زیرا معمولاً کمتر مستعد تغییر رنگ است و در آنجا بیشترین ترکیب را خواهید داشت. این همان سایه ای است که رنگ پوست شما را نشان می‌دهد.

همچنین باید ته رنگ پوست خود را باید بدانید.این رنگ ظریف زیر سطح است که هرگز تغییر نمی کند که سرد، گرم یا خنثی توصیف می‌شود. رنگ رگ های خود را در نور طبیعی بررسی کنید تا ته آن را پیدا کنید. آبی یا بنفش نشان دهنده ته رنگ سرد و سبز یا آبی گرم است. اگر مطمئن نیستید، احتمالاً ته رنگ شما خنثی است.

هنگامی که تن و ته رنگ پوست خود را شناختید، انتخاب رنگ کرم پودر باید آسان تر باشد. اینها شامل فرمول های اصلاح کننده رنگ برای خنثی کردن بی نظمی های رنگ پوست است. همچنین کانسیلرها برای پوشاندن عیوب است.

2-انتخاب کرم پودر بر اساس رنگ پوست خود 

انتخاب آرایش مناسب برای شما با کرمپودر یا فاندیشین شروع می‌شود. اگر از سطح پوشش مورد نیاز خود مطمئن نیستید، بهتر است یک فرمولاسیون سبک انتخاب کنید تا بتوانید به کمک اضافه کردن لایه های بیشتر پوشش مورد نظر را ایجاد کنید. اگر به دنبال چیزی هستید که تمام روز دوام داشته باشد، باید کرم پودری با پوشش کامل را انتخاب کنید.

هنگامی که کرم پودر مورد نظر را پیدا کردید، آن را روی خط فک خود آزمایش کنید. اگر رنگ مناسبی را انتخاب کرده باشید، با پوست شما به خوبی ترکیب می‌شود و تفاوت چشمگیری با رنگ پوستتان ندارد. آن را زیر نور طبیعی تست کنید و چند ساعت قبل از تصمیم گیری صبر کنید، زیرا نور خورشید و روغن های طبیعی پوست شما می توانند باعث تغییر رنگ شوند.

کرمپودر بژ صورتی و خنثی به خوبی با پوست کم رنگ با ته رنگ زرد ترکیب می‌شود،  اما رنگ های بژ طلایی و سایه های قهوه ای مکمل رنگ پوست زیتونی و تیره است.

به یاد داشته باشید، رنگ پوست شما فصلی است، بنابراین تصور نکنید آنچه در تابستان خوب عمل می‌کند برای زمستان مناسب است. کرمپودرهای با زیرسازی مرطوب کننده برای پوست‌های معمولی و خشک، پوشش مات برای پوست‌های مختلط و چرب و پوشش مخملی برای پوست‌های بالغ بهترین است.

همچنین ممکن است مجبور شوید برای اصلاح برخی از لک ها و عیوب صورت، یک کانسیلر در نظر بگیرید. موردی را انتخاب کنید که به طور یکنواخت با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد. به یاد داشته باشید برای زیر چشم باید یک یا دو سایه روشن تر انتخاب کنید.

3-انتخاب رژگونه  بر اساس رنگ پوست 

رژگونه باعث می شود صورت شما گرمتر و زنده تر به نظر برسد حتی کمی جوان تر. نباید آن را با برنزر اشتباه گرفت، که باعث می شود صورت برنزه یا آفتاب زده به نظر برسد. مانند کرمپودر، رژگونه نیز باید با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد تا ظاهر شما را تکمیل کند.

اگر پوست روشن تری دارید، رژگونه هلویی یا ته رنگ صورتی روشن را در نظر بگیرید. رنگ های با سایه های پررنگ تر، مانند رنگ صورتی، به خوبی با پوست تیره ترکیب می‌شود. برای پوست های متوسط یا زیتونی با ته رنگ گرم، رژ گونه یا هلویی گلبهی را امتحان کنید.

رژگونه ای که روی گونه ها زده می شود، ظاهر استخوان گونه را نیز نرم کرده و صورت را گردتر نشان می دهد. اما اگر می خواهید ظاهری زاویه دارتر داشته باشید، آن را کمی پایین تر و به سمت بیرون گونه های خود بمالید. اگر به دنبال این ظاهر هستید، به سمت بینی محو نکنید، زیرا به صورت شما ظاهری گردتر می دهد.

 

4-انتخاب سایه چشم بر اساس رنگ چشم 

هنگامی که زیرسازی مناسب برای رنگ پوست خود، کانسیلر و رژگونه را پیدا کردید، قدم بعدی شما برای رسیدن به کمال، سایه چشم است. این می تواند مشکل باشد، زیرا انتخاب شما باید هم با رنگ چشم و هم با رنگ چهره هارمونی ایجاد کند تا آرایش شما عالی به نظر برسد.

رنگ‌های گرم، مانند طلایی و نارنجی، زیبایی چشم‌های آبی را نشان می‌دهند، زیرا این رنگ‌ها در ابتدا با سردی ناشی از رنگ عنبیه تضاد دارند. اگر چشمان شما سبز است، سایه های صورتی یا بنفش را در نظر بگیرید، زیرا ته رنگ قرمز آن چشم ها را روشن می‌کند و درخشش گرمی به صورت می بخشد. سایه‌های سرد، مانند خاکستری، آلویی تیره، آبی سرمه‌ای و قهوه‌ای جذابیت چشم‌های قهوه‌ای و مشکی را نشان می‌دهند. 

اگر به دنبال ایجاد یک ظاهر منحصر به فرد هستید، رنگ سایه چشم یکسان را برای هر دو چشم انتخاب کنید. همچنین خط چشم و ریمل شما نیز باید مکمل رنگ چشم شما باشد.

5-انتخاب رژ لب بر اساس رنگ پوست و نوع مراسم  

رژ لب می‌تواند حالات روحی را تغییر دهد، چه القای اعتماد به نفس در محل کار باشد و چه در باشگاه. در نتیجه، تنها رنگ پوست نیست که باید در هنگام انتخاب رنگ به آن فکر کنید، بلکه باید در هنگام استفاده از رژلب اینکه به کجا قرار است بروید را در نظر بگیرید.
در انتخاب رژ لب علاوه بر رنگ پوست و مناسبت در پیش رو باید نوع و سبک آرایش را نیز در نظر گرفت و با توجه به سایه‌ی چشم، نوع آرایش و رنگ رژگونه باید آن را انتخاب کرد.

رنگ‌های تند و روشن در برابر پوست‌های تیره‌تر، به خصوص در مهمانی ها وجشن های شبانه، جذاب به نظر می‌رسند، در حالی که رنگ‌های نود در طول روز، به‌ویژه در دفتر کار بهترین انتخاب است. اگر رنگ پوست شما روشن است، ممکن است بخواهید رنگ های روشن تری را انتخاب کنید که تضاد شدیدی با پوست شما نداشته باشند اما بهتر است رنگ های نود در روز و یا محل کار استفاده کنید، برای مهمانی ها می‌توانید رنگ های تند تری را انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید لب‌هایتان را پرتر نشان دهید، از رژ لب‌های مرواریدی یا متالیک استفاده کنید، زیرا این رژلب‌ها می‌درخشند و توهم بزرگی لب را ایجاد می‌کنند. استفاده از مداد لب نیز می تواند لب ها را بزرگتر نشان دهد.

نکته: بیش از 3 میلی متر از خط لب خارج نشوید و سپس از همان رنگ رژ لب استفاده کنید.

کلام آخر

فرقی نمی‌کند فرم صورت شما چه مدلی باشد، سعی کنید با توجه به هرچیزی که هست از آن لذت ببرید و به آن احساس خوشایند داشته باشید.هر شکل صورت به یک اندازه زیبا است و هر صورت منحصر به فرد است. در نهایت، ظاهر آرایش شما باید ویژگی ها و شخصیت طبیعی شما را تقویت و برجسته کند. هر چیزی که به شما احساس زیبایی و اعتماد به نفس می دهد را استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *