راهنمای خرید

راهنمای خرید اپیلاتور

راهنمای خرید اپیلیدی

 راهنمای خرید اپیلیدی

چگونه بهترین اپیلاتور را انتخاب کنیم؟ 

حذف موهای زائد یک انتخاب شخصی است و گزینه های زیادی برای حذف موهای زائد وجود دارد. اینکه کدام وسیله مناسب تر است برای حذف موهای زائد که به پوست آسیبی نرساند، به خوبی و کامل موهای زائد را حذف کند نیازمند دانش و تحقیق است.

همانطور که می‌دانید برای رهایی حداقل از موهای زائد استفاده از روش های اپیلاسیون بهترین راه است. این روش موهای زائد را از ریشه می‌کند و به مرور باعث می‌شود که آنها سست و ضعیف شوند و به خوبی قبل رشد نکنند و به مرور کمتر شوند.

اپیلاسیون می‌تواند به وسیله‌ی شمع، وکس، موم و اپیلاتورها باشد.

استفاده از شمع، وکس و موم درسرهای زیادی دارد و همچنینی از آسیب های آن که نادیده گرفته می‌شود شل شدن پوست است. به همین دلیل است که اکثرا استفاده از اپیلاتور یا اپیلیدی را ترجیح می‌دهند.

استفاده از اپیلاتور شما را قادر می‌سازد که در هر زمان و مکان بتوانید به راحتی و بدون دردسر از آن استفاده کنید، همچنین لازم نیست هر بار هزینه کنید برای خرید و یکبار هزینه برای تمام عمر کافیست.

برای خرید اپیلاتور باید نکات و گزینه‌هایی در نظر بگیرید که نتیجه آن نرسیدن آسیب به پوست، تجربه یک اصلاح لذت بیخش، خرید مطمئن و با کیفیت است.

اگر نمی‌خواهید پس از اصلاح با لمس نقطه‌ی اصلاح شده احساس تیغ تیغ کنید ادامه‌ی مقاله را مطالعه کنید.

هنگام انتخاب اپیلاتور خود به چه نکاتی توجه کنید؟

قبل از اینکه در راهنمای خرید اپیلیدی به شما بگوییم چه نکاتی را مورد بررسی قرار دهید می‌خواهیم ایتدا شما را با این روش و دستگاه آشنا کنیم.

اپیلاتور یا اپیلیدی چیست؟

اپیلاتور یک وسیله الکتریکی دستی است که برای رفع موهای زائد بدن و صورت استفاده می شود در واقع ماشین اصلاح بدن بانوان است. با بیرون کشیدن موها از ریشه، موها را از بین می برد و پوستی صاف، بدون مو و ماندگاری طولانی به شما می دهد. اپیلاتور را می توان بر روی بازوها و پاها استفاده کرد و اکثر آنها دارای ضمیمه مخصوص زیر بغل و ناحیه بیکینی هستند.

همچنین اپیلاتورهای مخصوصی برای صورت طراحی شده است که می توانید از آنها برای از بین بردن موهای زائد هلو، گونه ها، چانه، ابروها و موهای بالای لب استفاده کنید.

 

اپیلاسیون چیست؟

اپیلاسیون یک روش آسان و موثر حذف موهای زائد است. با کمک یک سری تیغه‌های موچین که به اپیلاتور متصل است، موها را به آرامی از ریشه می کند.

این تکنیک از بین بردن موهای زائد به شما پوستی صاف و بدون موی طولانی مدت تا 3-4 هفته می دهد. بهترین بخش در مورد اپیلاسیون این است که شما می توانید از شر کوچک ترین موهای ممکن، حتی به اندازه 0.5 میلی متر خلاص شوید.

 

تاثیر اپیلاتور بر میزان حذف موهای زائد

بعید است که در اولین شروع اصلاح با اپیلاتور، پوست کاملاً صافی داشته باشید. این بدان معنا نیست که شما این کار را اشتباه انجام می دهید یا اپیلاتور کار نمی‌کند.

موها در چرخه‌های زمانی مختلف رشد می‌کنند و پس از اصلاح، موهایی که هنوز کاملاً به سطح پوست نرسیده اند ظاهر می شوند. اگر بعد از اصلاح موهای زائد ظاهر شد، 2 تا 3 روز بعد از آن ناحیه را اصلاح کنید، بنابراین می توانید چرخه های رشد مو را همگام کنید.

اگر در اصلاح با اپیلاتور تازه کار هستید، توصیه می کنیم از اپیلاتور هر 1 تا 3 هفته برای چند بار اول استفاده کنید تا با چرخه رشد مو مطابقت داشته باشد.

خرید بهترین اپیلاتور بانوان

نکات رعایتی هنگام خرید اپیلاتور:

1-نوع اپیلاتور

سه نوع اپیلاتور موجود است، اما برخی از آنها به طور گسترده ای تولید و مورد استفاده قرار می گیرند:

-فنری
اپیلاتورهای فنری اولین نوع اپیلاتورهایی مدل پایه با مکانیزم فنری بودند که تولید شدند. آنها از سیم پیچ فنری برای از بین بردن موها استفاده می کردند، اما این روزها به ندرت با پیشرفت فناوری برای رفع موهای زائد پا ساخته می شوند. اپیلاتورهای فنری بیشتر برای از بین بردن موهای زائد صورت استفاده می شوند.

-دیسک چرخان

اپیلاتورهای دیسکی چرخان از صفحات فلزی یا دیسک های چرخان کوچکی استفاده می کنند که به سرعت حرکت می کنند و جلوه ای شبیه موچین برای برداشتن مو از ریشه ایجاد می کنند. هنگامی که دیسک ها یا صفحات به هم می رسند، چندین مو را به طور همزمان برای اصلاح سریع تر از بین می برند.

-موچین

اپیلاتورهای موچین بسیار شبیه به اپیلاتورهای دیسکی چرخشی هستند و با پیشرفت در طراحی به سادگی دقیق تر شده اند. وقتی سر می‌چرخد، نوک‌های صفحه به هم می‌رسند تا موها را بین خود ببندند و قبل از رها کردن مو، آن‌ها را از ریشه می‌کنند.

 

2-کارایی و اثر بخشی

اپیلاتورها بیش از هر زمان دیگری محبوب شده اند و این به دلیل کارایی آنها است. هنگام اصلاح نیاز به آمادگی بسیار بیشتری است و در بیشتر موارد، اصلاح مرطوب لازم است، در حالی که اپیلاتورها را می توان به صورت خشک استفاده کرد.

از آنجایی که دیسک‌های چرخان و دیسک‌های موچین چندین مو را در یک زمان می‌گیرند، این روزها زمان کمتری برای اپیلاسیون طول می‌کشد و نتایج بسیار طولانی‌تر باقی می‌مانند.

3- سر و صدا

نویز ویژگی دیگری است که قبل از انتخاب اپیلاتور باید به آن توجه کرد. اپیلاتورهای پر سر و صدا می توانند برای گوش آزار ایجاد کنند، به خصوص اگر مجبور باشید 20 تا 30 دقیقه زمان به نظافت خود اختصاص دهید. علاوه بر این، آنها به شما اجازه نمی دهند که روی کار در حال انجام تمرکز کنید.

اکثر اپیلاتورهای با تکنولوژی قدیمی پر سر و صدا هستند. با این حال، بسیاری از اپیلاتورهای جدید که با فناوری پیشرفته طراحی شده‌اند، بی‌صدا هستند و به شما کمک می‌کنند کار را با آرامش انجام دهید. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که هنگام انتخاب خود، بررسی این عامل را از دست ندهید.

4-مقدار درد

نمی توان انکار کرد که اپیلاتورها می توانند در اولین بار استفاده دردناک باشند. موها از ریشه برداشته می شوند و شما اساساً چندین مو را به طور همزمان از ریشه می‌کنید.با وجود اینکه آستانه تحمل هر در متفاوت است، نوع مو، ضخامت و پوست نیز متفاوت است اما با این وجود اینکه استفاده از اپیلاتور درد ندارد انکار شدنی نیست.

هنگام خرید حتما باید به این نکته توجه کنید همچنینی می‌توانید برای کاهش این درد قبل و بعد از استفاده از اپیلاتور یکسری اقداماتی را انجام دهید:

-سعی کنید بعد از حمام آب گرم زمانی که فولیکول های مو باز شده و پوست نرم تر شده است، اپیلاسیون را انجام دهید.

-لایه برداری مکرر را نیز فراموش نکنید. با لایه برداری، به جلوگیری از صاف شدن موهای زیر پوستی و موها روی پوست کمک می کنید.

برخی از اپیلاتورها دارای ضمضیه های اضافی مانند کلاه ماساژور و کلاه تماسی با پوست هستند که درد را تا حدی کاهش می دهد.که با ایجاد ارتعاشات فعال ضربانی به تسکین پوست شما و ارائه یک تجربه اپیلاسیون ملایم کمک می‌کند.

 

5-منبغ تغذیه با سیم یا بی سیم

اپیلاتورها عموما از لحاظ منبع تامین تغذیه دو مدل باتری و برقی هستند انرژی هر جفت آنها از برق شهری تامین می‌شود اما با این تفاوت که بدون اتصال با برق کار می‌کنند و یا با اتصال برق.


به طور کلی، اپیلاتورهای مرطوب بدون سیم هستند و با باتری کار می کنند زیرا در زیر آب استفاده می شوند. در حالی که اپیلاتورهای خشک می توانند سیمی یا بی سیم باشند. اپیلاتورهای شارژی هم در اپیلاتورهای مرطوب و خشک وجود دارد.


تصمیم گیری برای انتخاب اپیلاتور سیم یا باتری تا حد زیادی به اولویت بستگی دارد. استفاده از اپیلاتور با باتری نیاز به تعویض باتری ها پس از اتمام عمر آنها دارد.

-مزیت اپیلاتور شارژی این است که این اپیلاتور را می توان آزادانه در سراسر بدن حرکت داد.

-اپیلاتورهای سیمی را نمی توان آزادانه جابجا کرد و برای استفاده در مکان های مختلف دیگر انعطاف پذیر نیستند. بنابراین قبل از خرید اپیلاتور مطمئن شوید که سیمی ندارد. اگر با باتری کار می‌کند، لطفا ظرفیت باتری آن را بررسی کنید تا بتوانید نهایت استفاده در مدت زمان طولاتی را ببرید.

-اپیلاتورهای سیمی به طور کلی قوی تر هستند و عملکرد بهینه را در طول اصلاح حفظ می کنند. این بدان معناست که زمان کمتری برای اصلاح دوباره همان ناحیه صرف می شود و باعث تحریک کمتر پوست می شود.

 

6-مناسب با نیاز

اپیلاتورها عمدتاً روی پاها استفاده می‌شوند، اما به دلیل پیشرفت تکنولوژی میتوان از آنها برای نواحی مختلف استفاده کرد.

اپیلاتورها با اتصالات مختلفی برای استفاده در نواحی مختلف بدن عرضه می شوند. بنابراین، اپیلاتوری را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد.

در واقع شما باید برای اصلاح نقطه‌ی مورد خود اپیلاتور را انتخاب کنید و یا اگر برای اصلاح چندین نقاط می‌خواهید باید از اپیلاتورهای چند منظوره استقاده کنید.

اپیلاتورها، امروزه با در نظر گرفتن نقاط مختلف و حساس بدن طراحی شده‌اند حتی برخی برای هر ناحیه‌ای از بدن دارای سری جداگانه هستند که یک پک کامل اصلاح را در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهند.

به اینصورت برخی از مدل‌ها دارای ضمیمه‌هایی برای بازوها، زیر بغل، خطوط بیکینی و صورت هستند. ضمائم روی سر اپیلاتور ثابت می شوند تا فضای کوچکتری برای اپیلاسیون ایجاد کنند و دقت بهتری داشته باشند.


در نتیجه هنگام خرید سعی کنید موردی را انتخاب کنید که به نیازهای شما کامل پاسخ دهد.

دستگاه اپیلاتور بانوان

7-اپیلاتور مرطوب در مقابل خشک

اگرچه اپیلاسیون روی پوست خشک به خوبی عمل می کند، اما اپیلاسیون مرطوب منظم با آب گرم به کاهش درد اپیلاسیون و تحریک پوست کمک می کند. این به این دلیل است که گرمای آب باعث ترشح هورمون های مسکن طبیعی،اندورفین ها می شود. آب گرم و رطوبت باعث نرم شدن پوست و همچنین باز شدن فولیکول های مو می شود.

این بدان معناست که پوست شما حساسیت کمتری خواهد داشت و اپیلاسیون درد کمتری خواهد داشت. آب تمایل دارد موها را به پوست بچسباند و این به این معنی است که احتمال گیر کردن موها در صفحات اپیلاتور کمتر است.


از این رو، بسیاری از اپیلاتورهای پیشرفته با تکنولوژی، اپیلاتورهای مرطوب هستند تا بتوانید اپیلاسیون را به صورت خشک یا در حمام بر اساس راحتی خود انتخاب کنید.

تفاوت و مزایای اپیلاتور خشک و مرطوب:

-استفاده از اپیلاتورهای مرطوب در حمام، زیر دوش وان و... ممکن است.

- اپیلاتور مرطوب درد، بثورات، قرمزی یا برآمدگی های روی پوست را کاهش می دهد.

-اپیلاتورهای خشک را می توان فقط برای پوست خشک استفاده کرد در حالی که اپیلاتورهای مرطوب را می توان برای پوست خشک و مرطوب استفاده کرد.

-اپیلاتورهای مرطوب را می توان زیر دوش یا وان حمام استفاده کرد. اپیلاتورهای مرطوب برای پوست های حساس مناسب هستند و قیمت بیشتری نسبت به اپیلاتورهای خشک دارند. استفاده از اپیلاتور در زیر آب اپیلاسیون را آسان می کند زیرا منافذ را باز می کند.

اگر با اپیلاسیون خشک روی پوست راحت هستید، می توانید اپیلاتور خشک را انتخاب کنید یا به سراغ اپیلاتور مرطوب و خشک بروید. با این حال، اگر به اپیلاتورها عادت کرده اید، اپیلاتورهای مرطوب بهترین گزینه برای شما هستند.

-قیمت اپیلاتورهای مرطوب و خشک نسبت به اپیلاتورهای خشک گران تر است.

 

8-نور داخلی

یکی از مفیدترین ویژگی‌هایی که اپیلاتورها ارائه می‌دهند، ویژگی نور هوشمند داخلی است که به شما کمک می‌کند موهای جدا شده و موهای کوچک که اصلاح نشده‌اند و یا دیده نشدند را شناسایی کنید تا در حین اپیلاسیون، حتی یک تار مو را از دست ندهید.

به طور مشابه، برخی از اپیلاتورها دارای یک چراغ داخلی برای نشان دادن اینکه آیا فشار اعمال شده کافی است یا خیر، مجهز هستند. اکثر اپیلاتورهای براون با نور قرمز هستند که به شما کمک می کند فشار مناسب را هنگام اپیلاسیون اعمال کنید.

9-سطوح تنظیم سرعت

اپیلاتورهایی در بازار وجود دارند که تنظیمات سرعت اپیلاسیون متفاوتی دارند. معمولاً به مبتدیان توصیه می‌شود که تنظیمات سرعت کمتر را برای تجربه بهتر اصلاح استفاده کنند.

همچنین نواحی مختلف بدن به سرعت های متفاوتی برای اپیلاسیون نیاز دارند. شما نمی توانید از سرعت یکسانی برای دست ها و ناحیه بیکینی خود استفاده کنید، زیرا ضخامت پوست با یکدیگر متفاوت است. نواحی ضخیم‌تر که پوست سفت است، مانند ران‌ها، پاها یا دست‌ها، می‌توانید با تنظیم سرعت بالا اپیلاسیون کنید در حالی که نواحی مانند صورت، زیر بغل و خط بیکینی نیاز به تنظیمات با سرعت کم دارند.

بنابراین، چه مبتدی یا نه، همیشه بهتر است اپیلاتوری را انتخاب کنید که تنظیمات سرعت متفاوتی را برای راحتی شما ارائه دهد. با این حال، بسیاری از مدل‌های اپیلاتور مدرن با سه سطح تنظیم سرعت مختلف موجود هستند.

10- تعداد تیغه‌های موچین

هر چه تعداد موچین ها در اپیلاتور بیشتر باشد کارایی آن بیشتر است. اصولاً یک اپیلاتور از نوع موچین می تواند حداقل 3 و حداکثر 72 موچین داشته باشد. هر چه تعداد موچین در یک اپیلاتور بیشتر باشد گرانتر است.

تعداد موچین ها مهم است زیرا موچین بیشتر در اپیلاتور کارآمدتر است و همچنین در مقایسه با اپیلاتور موچین با شماره کمتر، سطح پوست بیشتری را پوشش می دهد و زمان بسیار کمتری مصرف می کند. برای موهای صورت می توان از اپیلاتورهای موچینی با شماره کمتر استفاده کرد.

همانطور که در بالا ذکر شد، تعداد موچین ها در مورد اثربخشی اپیلاتور تعیین می شود. هر چه بیشتر، بهتر! اگر با این روش شروع کرده اید، ممکن است متوجه شده باشید که اصلاح با اپیلاتور در ابتدا زمان می برد. با این حال، موچین های بیشتری آن را سریع می کند و موها را در یک حرکت میکند. این به این معنی است که درد کمتری خواهید داشت زیرا مجبور نخواهید بود یک ناحیه را چندین بار بازدید کنید.


بنابراین، در مجموع، کارایی نتیجه، تعداد ضربات اپیلاسیون و درد تحمل شده همه به تعداد موچین بستگی دارد. اما یک نکته هم در اینجا وجود دارد، همه اپیلاتورهایی که موچین بیشتری دارند به درستی موها را نمی‌چینند. بنابراین، مارک اپیلاتور خود را که دارای مقدار مناسبی موچین با ضمانت عملکرد است، هوشمندانه انتخاب کنید.

11- اقلام همراه

اقلام همراه در هنگام اصلاح نقش مهمی دارند. اساساً، اپیلاتورها دارای یک ضمیمه به نام "کلاه اپیلاتور" هستند که به کاهش درد هنگام اپیلاسیون کمک می کند. در کنار این کلاه، ضمائم دیگری مانند سر ریش تراش، ماساژور پا، سر موچین، موچین با سر باریک، کلاهک های صورت، سر موبر، بافر پدیکور، غلتک های ماساژ و گاهی اوقات پایه های شارژ وجود دارد. به کمک این موارد شما یک ست اصلاح و پاکسازی کامل را دریافت می‌کنید.

اپیلاتور وی جی ار V-706

۷۴۵,۰۰۰تومان۹۴۰,۰۰۰تومان
  • کشور مبدا برند: چین
  • مناسب : اصلاح صورت، بدن
  • دارای یک سری
  • قابلیت اصلاح خشک و مرطوب
  • مدت زمان شارژ دستگاه 2 ساعت تمام
  • مدت زمان استفاده پس از شارژ 70 دقیقه
  • دارای باتری 7000 میلی آمپر
  • دارای دو در جه تنظیم سرعت

اپیلاتور دو کاره وی جی ار V-729

۱,۱۷۳,۰۰۰تومان۱,۳۶۸,۰۰۰تومان
  • کشور مبدا برند : چین
  • عملکرد : اصلاح مو،تریمر
  • مناسب : بانوان
  • مدت مزان شارژ باتری : 1ساعت و نیم
  • مدت زمان قابل استفاده پس از شارژ باتری : 120 دقیقه
  • اقلام همراه : کابل شارژ USB، 2 عدد سری، روغن، برس تمیز کننده
  • قابلیت ضدآب
  • قابل شستشو
  • رنگ : سبز پاستیلی

اپیلاتور 3 کاره وی جی آر مدل VGR V-713

۹۴۳,۰۰۰تومان۱,۱۳۸,۰۰۰تومان
  • کشور مبدا برند : چین
  • عملکرد : موبر، اصلاح بانوان، سوهان پا
  • اقلام همراه : 3 عدد سری، برس تمیز کننده ، کابل شارژ ، کیف نگهدارنده، درپوش محافظ
  • مناسب : اصلاح موی بانوان
  • سری قابل شستشو
  • جنس موچین : استیل ضد زنگ

ست ماشین اصلاح بدن و ماساژور روزیا مدل 6008

۸۳۹,۵۰۰تومان
  • نوع منبع تغذیه : برق
  • جریان مورد نیاز: 220 ولت
  • تعداد سری : 3
  • امکان استفاده در حمام
  • زمان استفاده پس از شارژ : 40 دقیقه

اپیلاتور وی جی ار مدل V-722

۸۹۷,۰۰۰تومان
  • کشور مبدا برند : چین
  • عملکرد : اصلاح مو، کندن مو از ریشه
  • مناسب : بانوان
  • اقلام همراه : کابل USB، دارای 2 عدد سری ، 2 عدد درپوش محافظ، برس تمیز کننده
  • سری ضد اب و قابل شستشو
  • جنس موچین : استیل ضد زنگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *