پوست و مو

ترمیم کننده پوست

ترمیم کننده پوست

بدن همیشه در حال تغییر است. به ویژه، سلول های پوست ما دائماً در حال جایگزینی خود هستند. پوست این کار را از طریق فرآیند بازسازی و ترمیم انجام می‌دهد.

در سطح سلولی، سلول‌های پوست دائماً در حال ریزش هستند و سلول‌های نو و تازه رشد کرده زیر آن نمایان می‌شوند. به همین دلیل است که جای زخم ها و لکه ها ممکن است با گذشت زمان کمی محو شوند. اما هنگامی که سد پوستی را از بین ببریم یا به آن آسیب برسانیم، پوست ما مستعد تأثیرات خارجی می‌شود و نمی تواند رطوبت را در خود نگه دارد. در نتیجه، پوست معمولا تحریک، کم آب، پوسته پوسته و مستعد ایجاد لکه های تیره می شود. برای رفع این نگرانی ها و جلوگیری از ایجاد اختلال بیشتر در سد پوستی، از محصولات ترمیم کننده پوست استفاده می‌کنیم.

 

ترمیم پوست 

طبق تحقیقات سال 2015، بازسازی پوست به جایگزینی کامل بافت آسیب دیده با بافت جدید اشاره دارد. ترمیم پوست به ادامه روند بهبود بافت موجود اشاره دارد. بازسازی پوست معمولاً با بافت اسکار مرتبط نیست. در واقع بازسازی پوست یک فرآیند فیزیکی طبیعی است که در سطح سلولی اتفاق می‌افتد.

آیا پوست صورت ترمیم می شود؟

در واقع می‌توان به این سوال که "آیا سد پوستی خود را ترمیم می‌کند؟" جواب مثبت داد. اما مهم است که به خاطر داشته باشید که سد پوستی بیش از حد قادر به ترمیم خود است و به طور خودکار به تنهایی تلاش می‌کند. بدن شما هر بار که آسیب می بیند به حالت ترمیم می‌رود. دائماً در حال تعمیر است.

همچنین مهم است بدانید لایه‌برداری به طور طبیعی اتفاق می‌افتد، اما با افزایش سن، این روند تغییر می‌کند و کند می‌شود.

متخصصان زیبایی بازسازی پوست را اینگونه توضبح می‌دهند: «سلول‌های اپیدرم یا لایه‌های بالایی پوست، به‌طور مداوم خود را جایگزین می‌کنند». "این فرآیند تجدید فرآیند ریزش اپیدرم است." به عبارت دیگر، بازسازی پوست یک تجدید مداوم سلول ها است.

 

مدت زمان ترمیم پوست صورت

سوال دیگری که این میان بوجود می‌آید این است که «ترمیم سد پوستی چند ماه طول می کشد؟»

طبق مطالعه یک منبع مطمئن اپیدرم به طور متوسط ​​هر 40 تا 56 روز تغییر می‌کند.

مطالعات نشان می‌دهد که زمان معمول 28 روز گردش پوست تا سن 80 سالگی تقریباً 30 تا 50 درصد افزایش می یابد. برای افراد بالای 50 سال، این فرآیند می‌تواند تا 84 روز طول بکشد.

با توجه به این موارد در حالت کلی می‌توان گفت بسته به آسیبی که به پوست وارد شده است، سد پوستی شما باید ظرف سه هفته تا یک ماه خودش را برطرف کند. در برخی موارد، ممکن است تا دو ماه طول بکشد. بنابراین، مهم است که در طول این دوره از هرگونه اعمال آسیب‌رسان اجتناب کنید.

 

ارتباط ترمیم پوست با ایجاد آکنه و کدر شدن پوست

یک سد رطوبت آسیب دیده دلیل یا کمک به آکنه و اشکال درماتیت" مانند روزاسه، پسوریازیس و اگزما" است. این به این دلیل است که یک سد در معرض خطر کمتر قادر به محافظت از پوست در برابر باکتری‌ها و محرک‌هایی است که باعث ایجاد این نوع التهاب ها و شعله ور شدن آکنه می‌شوند.

همچنین اثرات کند شدن سرعت ترمیم باعث تجمع و افزایش سلول‌های مرده پوست می‌شود که می‌تواند پوست را خسته، کدر و مات کند.

در طول این فرآیند، چندین چیز در سطح سلولی رخ می‌دهد.

1-ابتدا سلول های جدید پوست در عمق اپیدرم تشکیل می‌شوند.

2-سپس، هنگامی که سلول های پوست بالغ می شوند و در لایه بالایی اپیدرم می میرند، به طور طبیعی از بین می روند.

 

کرم ترمیم کننده پوست

 

راهکار ترمیم پوست صورت

سریع ترین راه برای ترمیم سد پوستی :

-شناسایی نوع آسیب سد پوستی

-نحوه ترمیم سد آسیب دیده پوست

-پوست خود را مرطوب کنید.

بازگرداندن هیدراتاسیون به همان اندازه که به سرعت از طریق سد رطوبت پوست آسیب دیده تبخیر می شود، کار ساز نیست. بنابراین، ضروری است که آن را با مرطوب کننده آبرسانی کنید. زمانی که پوست شما بیش از حد معمول آب از دست می‌دهد، تنها کاری که می‌خواهید انجام دهید این است که آب را تا زمانی که ممکن است در پوست خود نگه دارید.

-از ترمیم کننده‌ها استفاده کنید.

 

 

کرم ترمیم کننده صورت 

به عبارت ساده تر، کرم ترمیم کننده مرطوب کننده‌ای است که برای ترمیم سد رطوبتی پوست شما ساخته شده است. سد رطوبت یا "جبه اسیدی" لایه ای از سلول های پوستی است که به طور فعال می‌ریزند و به عنوان زره طبیعی پوست شما عمل می‌کند. وظیفه آن حفظ رطوبت و دفع باکتری‌ها و مواد محرک است.

 

عملکرد کرم ترمیم کننده پوست

کرم ترمیم صورت به عنوان یک مرطوب کننده برای درمان یا پیشگیری از خشکی، زبری، پوسته پوسته شدن، خارش پوست و تحریکات جزئی پوست (مانند بثورات پوشک، سوختگی پوست در اثر پرتودرمانی) استفاده می‌شود. نرم کننده ها موادی هستند که پوست را نرم و مرطوب می‌کنند و خارش و پوسته پوسته شدن پوست را کاهش می‌دهند.

 

کرم‌های ترمیم کننده حاوی چه موادی هستند؟

اکثر کرم های ترمیم کننده پوست علاوه بر ویتامین هایی مانند C و E حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان هستند. به دلیل این ترکیب آنتی اکسیدان ها و ویتامین‌هایی که در مرطوب کننده های معمولی موجود نیستند، جای زخم هایی که ممکن است روی پوست شما ظاهر شده باشند، بهبود می‌یابند.

 

 

مزایای ترمیم کننده پوست

  • ظاهر خطوط ریز و چین و چروک را بهبود می‌بخشد.
  • برای کمک به بازگرداندن حجم به پوست نازک و بهبود خاصیت ارتجاعی با آنتی اکسیدان های قوی به محافظت از پوست در برابر آسیب بیشتر کمک می‌کند.
  • تیرگی و رنگ ناهموار پوست را هدف قرار می‌دهد.

تفاوت کرم مرطوب کننده و ترمیم کننده

کرم‌های ترمیم کننده از این نظر مانند مرطوب‌کننده‌ها هستند که رطوبت را مسدود می‌کنند. اما آنها با ترمیم سد رطوبتی طبیعی پوست، که ترمیم و آبرسانی واقعی را تسهیل می کند، یک قدم فراتر می‌روند.

 

 

استفاده از نیاسینامید برای ترمیم سد پوستی

نیاسینامید گزینه خوبی برای موانع پوستی آسیب دیده است و می‌توانید از سرم نیاسینامید برای درمان پوست خود، تسکین التهاب و آکنه غیرقابل کنترل و ترمیم سد پوستی استفاده کنید. اکنون که همه چیز را در مورد سد پوستی و چگونگی آسیب دیدن سد پوستی خود می‌دانید، وقت آن است که عادات مراقبت از پوست خود را بررسی کنید.

برای ترمیم سد پوستی از چه محصولاتی باید اجتناب کرد؟

لایه‌بردارهای شیمیایی یا درمان‌های آکنه می‌توانند به ایجاد یک سد پوستی آسیب‌دیده کمک کنند، به خصوص اگر بیش از حد استفاده شوند. رتینوئیدها (مانند رتینول یا ترتینوئین)، AHA ها و BHA ها را در نظر بگیرید. اگر این مواد فعال در غلظت خیلی زیاد یا زیاد استفاده شوند، می‌توانند پوست شما را تحریک کرده و سد پوستی را به خطر بیندازند.

 

انواع ترمیم کننده های پوست

بدون ترتیب خاصی، اینها بهترین مواد مراقبت از پوست برای کمک به بازیابی و حفظ سد پوستی هستند:

-رتینول

-نیاسینامید

-اسید هیالورونیک

-گلیسرین

-بتا گلوکان جو دوسر

-اسید لینولنیک

-سرامیدها

-آلانتوئین

-پانتنول

-اتیل لینولئات

-آدنوزین

-پپتیدهای مختلف

سرم ترمیم کننده پوست 

سرم ترمیم کننده صورت یک ژل یا کرم سبک و معمولی مبتنی بر آب است که قبل از خواب روی صورت زده می شود. سرم های ترمیم کننده صورت طوری طراحی شده اند که به راحتی توسط پوست جذب می شوند و اغلب حاوی مواد فعالی هستند که به بهبود ظاهر خطوط ریز، چین و چروک و سایر علائم پیری کمک می‌کنند.

 

محصولاتی که باید زمان ترمیم پوستی از آنها اجتناب کرد

صابون های تند یا پاک کننده ها، اسکراب، لیف یا برس لایه برداری بیش از حد یا لایه برداری تهاجمی. این محصولات می‌توانند چربی‌های محافظ را از بین ببرند و باعث آسیب به سد شوند. کلر باعث خشکی و تحریک می‌شود که منجر به افزایش حساسیت به عفونت می‌شود.

 

ترمیم سد پوستی به کمک ویتامین C

چگونه سد پوستی خود را ترمیم و تقویت کنیم؟

آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C، اکسید روی، اسید گلیکولیک و نیاسینامید برخی از بهترین موادی هستند که می توانید در روتین مراقبت از پوست خود بگنجانید تا سد آسیب دیده پوست را درمان کنید. آنتی اکسیدان ها از پوست شما در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش و سایر متجاوزان محیطی محافظت می‌کنند.

بهترین ترمیم کننده پوست

سرم ویتامین سی بالانس مناسب انواع پوست

۵۸۰,۰۰۰تومان۹۲۰,۰۰۰تومان

 آلوئه ورا

یکی از بارزترین فواید آلوئه ورا، توانایی آن در تسکین و ترمیم آسیب های ناشی از نور خورشید است. اگر از آفتاب سوختگی رنج می‌برید، دم کرده آلوئه یکی از سریع ترین راه ها برای بازگرداندن پوست به حالت هیدراته و کشسان است. درواقع می‌توان گفت آلوئه ورا یکی از بهترین ترمیم کننده‌های پوست صورت است.

کرم ترمیم کننده رتینول چیست؟

کرم شب درمانی رتینول غلیظ و قابل تنظیم، بازسازی پوست را تسریع می‌کند و ظاهر پیری پوست را کاهش می‌دهد. رتینول خالص فعال 0.5٪ میکروکپسوله شده به افزایش گردش سلولی کمک می‌کند. پپتیدهای قوی و آنتی اکسیدان ویتامین C به کاهش رنگ ناهموار و تغییر رنگ پوست کمک می‌کند.

 

در پایان اگر پوست آسیب دیده‌ی شما با هیچ یک از موارد بالا درمان نشد و زمان ترمیم طولانی تر شد و یا حتی بدتر شد در اینصورت بهتر از به سراغ پزشک متخصص بروید تا زودتر به نتیجه برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *