پوست و مو

تفاوت دی دی کرم با سی سی کرم و بی بی کرم

تفاوت دی دی کرم با سی سی کرم

دی دی کرم یا d d کرم چیست؟

دی دی کرم مخفف کلمه Daily Defense است، که از نظر لغوی یعنی محافظ روزانه.
دی دی کرم تنها یک کرم آرایشی نیست همانطور که از نامش پیداست بر روی پوست مانند یک محافظ عمل می‌کند بطور کلی می‌توان گفت یک کرم چند منظوره است که هم ضد چروک ضد آفتاب آبرسان و هم جنبه‌ی آرایشی دارد.

خصوصیات دی دی کرم:

 

ضد لک و روشن کننده پوست

چندین ترکیب طبیعی یا سینتتیک برای افزودن ویژگی روشن‌کنندگی به دی دی کرمها وجود دارد که بر حسب فرمولاسیون‌های مختلف می‌توان از آن‌ها در تولید این محصول بهره برد.

دارای بافت سبک

این کرم‌ها به دلیل بافت سبکی که دارند می‌توان بطور روزانه از آنها استفاده کرد و به هیچ عنوان احساس سنگینی نخواهید داشت.

خاصیت ضدآفتابی

دی دی کرم‌ها دارای خواص ضد‌آفتابی می‌باشند و عملکر خوبی برای محافظت پوست در برابر نور خورشید دارند بنابراین دیگر لازم نیست قبل از آن ضد‌آفتاب هم استفاده کنید.

پوشش دهی بالا

این کرم‌ها می‌توانند حایگزین کرم پودرهایی که استفاده می‎‌‌کنید شوند زیرا دارای قدرت پوشانندگی بالا می‌باشند و تمام لک‌ها و چروک‌های ریز پوست را پوشش می‌دهند. همانطور که گفته شد این کرم‌ها دارای بافت سبکی هستند و اصلا روی پوست احساس سنگینی ایجاد نمی‌کنند.

ضد چروک

دی دی کرم‌ها به دلیل دارا بودن موادی چون عصاره پونارناوا (شب‌افشان)، دیوئیک اسید، نیاسین آمید یا ویتامین B3، دایمتیکون یا سیلیکون ‌ها در خود باعث از بین بردن خطوط و چروک‌های ریز صورت می‌شوند و از پیری زودرس هم جلوگیری می‌کنند.

بی بی کرم یا bb کرم چیست؟

بی بی کرم مخفف Beauty Balm یا Blemish Balm است، به این معنی که برای آبرسانی، روشن کردن، محافظت یا مات کردن پوست استفاده می‌شود.
 به این معنی که برای آبرسانی، روشن کردن، محافظت یا مات کردن پوست است. کرم بی بی اساساً یک ترکیب آرایشی چند منظوره برای مراقبت از پوست است که پوششی شفاف تر از کرم پودر ارائه می‌دهد.

کارایی بی بی کرم 

 این محصول مراقبتی آرایشی چندمنظوره  همزمان کار چند محصولی که اغلب ما روزانه استفاده می‌کنیم را انجام می‌دهد که شامل مرطوب‌کننده،‌ پرایمر،‌ کرم ضد‌آفتاب،‌ کانسیلر و کرم پودر است با این تفاوت که استفاده‌ی همه‌ی این محصولات با هم روی پوست ایجاد سنگینی می‌کند اما بی بی کرم به دلیل بافت سبکش چینن حسی را به مصرف کننده منتقل نمی‌کند.

مناسب کدام پوست‌هاست؟ 

بی بی کرم‌ها برای همه پوست‌ها از جمله پوست‌های چرب و خشک مناسب هستند. این نوع کرم پوشش دهی طبیعی‌تری نسبت به کرم پودر به وجود می‌آورد. طیف رنگی بی بی کرم‌ها خیلی محدود‌تر از طیف رنگی کرم پودر هستند. به علت اینکه بی بی کرم‌ها تخصص زیادی ندارند پس نمی‌توانید فقط از این نوع کرم برای درمان مشکلات پوست خود استفاده کنید.
اگر پوست شما دارای آکنه، جوش و لک است و دور چشم شما حالت تیرگی دارد بهتر است از کرم پودرها و محصولات آرایشی قوی‌تر جهت رفع این مشکلات استفاده کنید.

 

پوشش دهی

پوششی که با کرم بی بی به دست می آورید طبیعی و شفاف است و هرگز سنگین و غیر طبیعی نیست. بعلاوه، در زدن آن به پوست خود هم سختی‌های کرم پودر را نخواهید داشت.

می‌توانید به راحتی بی بی کرم را با انگشتان خود بزنید، گرما انگشتان به این محصول اجازه می‌دهد در پوست ذوب شود تا آرایشی بدون دردسر داشته باشد. اما اگر نیاز به پوشش بیشتری روی صورت خود دارید می‌توانید زیر کرم آرایشی خود از بی بی  کرم استفاده کنید و اصلا نگران این که کرم پودر روی پوستتان ننشیند نباشید، زیرا همانطور که گفته شد بافت بی بی کرم سبک است.

سایر خصوصیات بی بی کرم‌ها

  • کوچک کردن منافذ پوست
  • کنترل چربی
  • اصلاح ناهمواری‌های پوست
  • دارای SPF جهت حافظت از پوست در برابر نور خورشید
  • خاصیت روشن کنندگی پوست
  •  آب‌رسان و مرطوب کننده
  • روشن کردن لک‌ها
 
سی سی کرم چیست

سی سی کرم یا cc کرم چیست؟

سی سی کرم مخفف عبارت color correcting به معنای اصلاح کردن رنگ است.این نام به خوبی نشان‌دهنده ویژگی اصلی سی سی کرم، یعنی قابلیت اصلاح رنگ پوست است.

می‌توان گفت ورژن مدرن و بهبود یافته بی بی کرم به حساب می‌آید.
 شاید بشود تفاوت بی بی کرم و سی سی کرم را چنین چیزی دانست. همان‌طور که از اسمش پیداست، نوعی کرم در زمینه آرایشی است و می‌تواند لکه‌های ناخواسته صورت و همچنین خطوط روی پوست را بپوشاند.
علاوه بر این، سی‌سی کرم یک محصول آرایشی چند منظوره است.خواص ضد آفتاب، کرم‌پودر و مرطوب‌کننده را یک‌جا دارد.

محافظت از پوست

این کرم خواص آنتی اکسیدانی دارد و از پوست در برابر رادیکال های آزاد که به پوست آسیب جدی وارد می سازند، محافظت می کند پس اگر علاقه زیادی به سلامت پوست و زیبایی خود دارید از این کرم استفاده کنید.

این کرم پوشانندگی زیاد دارد و فاقد فارابن، روغن های معدنی می باشند و به دلیل بافت سبکی که این مواد معدنی دارند، شما هیچ گونه احساس سنگینی روی پوست خود نخواهید کرد.
 در ساخت این کرم ها از ویتامین های مفید برای استفاده شده  تا خاصیت تغذیه کنندگی پوست هم به مزایای این کرم پرکاربرد اضافه شود که این کار روند پیر شدن پوست را کاهش می‌دهد.

در واقع سی سی کرم همانند بی بی کرم و دی دی کرم خاصیت ضدپیری و چروک، پوشانندگی ، بافت سبک ، ضدآفتاب و ... را دارد.

 

سی سی کرم فارماسی

تفاوت عمده بی بی کرم و سی سی کرم و دی دی کرم

بی بی کرم‌ها در آبرسانی و رطوبت رسانی به پوست است اما هدف اصلی سی سی کرم‌ها پنهان نمودن لک‌ها و تصحیح رنگ پوست است. در نهایت دی دی کرم‌ها علاوه بر دارا بودن خصوصیات دو دسته قبل، از خاصیت جوانسازی پوست نیز برخوردار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *