پوست و مو

چگونه یک روتین لک صورت برای پوست لک دار داشته باشیم؟

روتین لک صورت

علت لکه های پوستی 

لک های پوستی دلایل مختلفی دارند، از جمله اسکار آکنه، هایپر پیگمنتیشن، ملاسما و خال های مادرزادی. برخی لکها ممکن است نشانه یک بیماری جدی مانند سرطان پوست باشند. اگر متوجه هر گونه لک و تغییر شکل یا رنگ شدید، با متخصص پوست خود صحبت کنید زیرا این تغییرات می‌تواند نشانه سرطان پوست باشد.

همچنین پوست مستعد لک می‌تواند پوستی باشد که تمایل به ایجاد کومدون و جوش دارد. اغلب روغنی است و براق به نظر می رسد. این به این دلیل است که غدد چربی نسبت به سایر انواع پوست سبوم بیشتری تولید می‌کنند.

 

تفاوت بین آکنه و لک

کلمات لکه و آکنه معمولاً به یک چیز اشاره می‌کنند، اما بین این دو تفاوت وجود دارد.  لکه‌های کوچک‌تر، مانند جوش‌های سرسیاه، از نظر پزشکی به عنوان آکنه در نظر گرفته می‌شوند، اما در عمل، آکنه معمولاً برای توصیف هر نوع جوش گسترده استفاده می‌شود.

 

پوست دارای لک

 

تفاوت بین لک و رنگدانه 

رنگدانه ها یا لکه های تیره نوعی تغییر رنگ به دلیل تغییر در ترکیب ملانین پوست شما هستند. از سوی دیگر، لک‌ها را می‌توان به‌عنوان لکه‌های تیره در کنار شرایط دیگری مانند مسدود شدن منافذ و آکنه در نظر گرفت. لک‌ها همچنین شامل جوش‌های سرسیاه، پاپول، پوسچول، بثورات، برآمدگی‌ها و غیره می‌شوند.

 

دلایل ایجاد لک: کمبود یک نوع ویتامین

کمبود ویتامین B12 می تواند خود را به صورت لکه‌های سفید یا لکه های روی پوست نشان دهد. از آنجایی که ویتامین B12 نیز برای تولید هموگلوبین در گلبول های قرمز ضروری است، ممکن است در معرض خطر کم خونی خطرناک نیز باشید، وضعیتی که باعث رنگ پریدگی پوست، تب و کاهش وزن می‌شود.

 

روتین لک صورت

استفاده از تنها برخی از درمان‌های آکنه که متخصص پوست شما تجویز می‌کند می‌تواند دلیلی باشد که شما همچنان آکنه دارید.

صورت خود را دو بار در روز و پس از تعریق بشویید.

از محصولات مراقبت از پوست و لوازم آرایشی که باعث آکنه نمی شوند استفاده کنید.

در برابر لمس کردن، برداشتن و ایجاد آکنه مقاومت کنید.

 

آیا پوست مستعد لک، خشک است؟

اکثر اوقات پوست چرب دچار آکنه می‌شود، اما آکنه می‌تواند در پوست خشک نیز رخ دهد. هر چیزی که منافذ شما را مسدود کند می‌تواند باعث ایجاد جوش شود. و در حالی که سبوم دلیل رایج آن است اما تنها دلیل نیست.

 

چگونه از پوست مستعد لک مراقبت کنیم؟

1-شستن صورت دو بار در روز با یک پاک کننده حاوی بنزوئیل پراکسید یا اسید سالیسیلیک می‌تواند به درمان انواع خاصی از آکنه کمک کند.

2-داروهایی به نام رتینوئیدها ممکن است به باز کردن منافذ کمک کنند. درمان آکنه ممکن است زمان ببرد تا اثر قابل توجهی داشته باشد. در برخی از افراد ممکن است نیاز به 6 تا 8 هفته صبر کنند تا نتیجه دهد.

 

چگونه می‌توان پوست لک دار خود را بهبود بخشید

-مرتباً به آرامی لایه برداری کنید.

لایه برداری منظم به رفع انسداد منافذ و جلوگیری از ایجاد لکه های جدید کمک می‌کند. هفته‌ای یک یا دو بار از اسکراب سبک، طبیعی استفاده کنید و از اسکراب های خشن خودداری کنید زیرا باعث تشدید لک می‌شوند.

 

مراقبت از پوست مستعد لک

وقتی صحبت از اسکار آکنه به میان می‌آید، لایه برداری مهم است. حداقل هفته ای یکبار با یک لایه بردار شیمیایی مانند ماسک لایه بردار، لایه برداری کنید.

ماسک‌های لایه بردار اصولا حاوی موادی چون :

- روغن برگ آلوئه ورا (تسکین دهنده، آبرسان)

-خاک رس کائولن. خاک رس کائولن دارای توانایی منحصر به فردی برای پاکسازی منافذ است و در عین حال پوست شما را صاف و ابریشمی می‌کند.

-اسید گلیکولیک

-گلیسرین

-اسید مالیک

-اسید سالیسیلیک

-اسید لاکتیک

ویتامین سی و ویتامین A هستند که به چرخش پوست برای تسریع محو شدن اسکارهای آکنه کمک می‌کند.

 

روتین ضدلک

 

نحوه مراقبت از پوست مستعد لک

1-اول از همه، یک پاک کننده ملایم مناسب برای نوع پوست شما ضروری است. فرآیند ساده از بین بردن کثیفی، آلودگی و آرایش از منافذ کمک می‌کند تا پوست شفاف به نظر برسد و سبوم آن تحت کنترل باشد.

2-هنگامی که پوست شفاف به نظر می‌رسد، مهم است که آبرسانی را با یک سرم قفل کنید. بسیاری از مردم بر این باورند که پوست چرب باید از چربی پاک شود، اما حفظ سطح رطوبت در واقع به حفظ سلامت و تعادل آن کمک می‌کند. مهمترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که محصولاتی که برای پوست مستعد لک استفاده می‌کنید غیر کومدون زا هستند، بنابراین حاوی موادی مانند هیالورونیک اسید هستند که بسیار سبک هستند و منافذ را مسدود نمی‌کنند.

3-مرحله سوم شما باید مرطوب کننده‌ باشد که هیدراتاسیون (آبرسانی) ارائه شده توسط سرم را قفل کرده و به محافظت از پوست شما کمک کند. این کار همچنین از خشک شدن پوست شما جلوگیری می‌کند و با تولید روغن بیشتر، از دست دادن رطوبت بیش از حد را جبران می‌کند.

همچنین مهم است که هر روز از محافظ UVA و UVB روی پوست استفاده کنید، زیرا اشعه ماوراء بنفش می تواند رادیکال های آزاد ایجاد کند که به پوست آسیب می‌رساند و کلاژن را تجزیه می‌کند. محافظت در برابر UVA و UVB در برخی از مرطوب کننده های روز گنجانده شده است، یا در صورت تمایل، می توانید یک ضد آفتاب جداگانه روی سرم خود بزنید.

 

موارد استفاده برای پوست لک دار

-برای لک های بسیار پایدار، محصولات حاوی BHA (بتا هیدروکسی اسید) مانند سالیسیلیک اسید می‌توانند واقعا موثر باشند.

-هدف قرار دادن لک های صورت

-بهترین راه برای بهبود و کاهش ظاهر لک های قبلی، پاکسازی صورت دو بار در روز است. این کار از چسبیدن سبوم به منافذ جلوگیری می‌کند و به نواحی جوش‌ها اجازه می‌دهد تا بهبود پیدا کنند.

-برای لک های بسیار پایدار، محصولات حاوی BHA (بتا هیدروکسی اسید) مانند سالیسیلیک اسید می توانند واقعا موثر باشند. این فرم پرکاربرد BHA به آرامی پوست را بدون آسیب رساندن به سد پوستی لایه برداری می‌کند، سبوم را از منافذ پاک می‌کند و به جلوگیری از ظاهر شدن مجدد لکه ها در همان محل کمک می‌کند.

 

پوست دارای لک-

لوسیون مرطوب کننده صورت

لوسیون‌ها و مرطوب کننده برای مرطوب کردن و در عین حال کاهش ظاهر لک‌ها عالی هستند. همچنین آبرسان‌هایی که دارای نیاسینامید می‌باشند بسیار مناسبند،زیرا یک ماده فعال کلیدی که پوست را هیدراته نگه می‌دارد.

مرطوب کننده صورت برای پوست های مستعد لک و جوش های سرسیاه، کمک می کند تا پوست به طور قابل توجهی شفاف تر به نظر برسد. این فرمول با نفوذ به منافذ باعث از بین بردن لک و لک می شود و در عین حال از سد طبیعی پوست محافظت می کند.

 

مراحل ایجاد یک روتین پوستی برای پوست لک دار

مرحله 1: صورت خود را به آرامی بشویید.

مرحله 2: از یک داروی درمان آکنه استفاده کنید.

مرحله 3: از یک مرطوب کننده بدون چربی استفاده کنید.

مرحله 4: ضد آفتاب را فراموش نکنید.

مرحله 5: دوباره در طول روز پوست خود را تمیز کنید.

مرحله 6: قبل از خواب از یک محصول رتینول استفاده کنید.

 

نابودی لک صورت

 

سریع ترین راه  از بین بردن لک قهوه‌ای صورت

اگر می خواهید به سرعت از شر لکه های تیره خلاص شوید، روشی که لایه های تغییر رنگ داده پوست را از بین می برد را انتخاب کنید، ممکن است بهتر از کرم روشن کننده عمل کند. این تکنیک ها شامل لیزر درمانی، انجماد (کرایوتراپی)، درم ابریژن، میکرودرم ابریژن، میکرونیدلینگ و لایه برداری شیمیایی می باشد.

 

بهترین کرم ضد لک

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *