پوست و مو

روتین پوست خشک

روتین پوست خشک

هر فردی چالش های پوستی خاص خود را دارد. چرب و مستعد آکنه گرفته تا خشک و پوسته پوسته (دهیدراته). همه چیز در این بین، کلید سلامت پوست، یافتن ترکیب مناسبی از محصولاتی است که به خوبی با نوع پوست و روتین روزانه شما سازگار باشند.
فرقی نمی‌کند اگر شما ذاتا دارای پوست خشک باشد یا اگر فصل، چربی طبیعی پوست شما را از بین برده و آن را کدر کرده باشد، باید یک روتین مراقبت از پوست را تنظیم کنید که در صورت نیاز، آنچه را که پوست شما نیاز دارد، بدهد. برخی از برنامه های مراقبت از پوست چندین مرحله دارند در حالی که برخی دیگر بسته به محدودیت زمانی و نیاز پوست فقط یک یا دو مرحله دارند.
در حالت کلی پوست خشک، چربی کمتر از حد معمول دارد؛ احساس سفتی و کشیدگی دارد و زودتر به علائم بی آبی واکنش می‌دهد.

 

چه چیزی باعث خشکی پوست می شود؟

عوامل زیادی وجود دارد که می‌تواند منجر به خشکی پوست شود. رایج ترین آن ها شامل محیط، ژنتیک، شستشوی زیاد، قرار گرفتن در معرض محرک ها و تغییر آب و هوا است. علاوه بر این، برخی شرایط پزشکی (مانند دیابت) می تواند منجر به کم آبی پوست و حتی استرس عاطفی شود!

تغییر عادات روزانه بهترین راه برای رفع این مشکل است. اولین گام، ساختن روتینی است که بر رطوبت، تغذیه و هیدراتاسیون تمرکز دارد.

 

روتین پوست خشک

 

چگونه از پوست خشک مراقبت کنیم؟

آنچه را که برای پوست خود نیاز دارید به طور منظم تعیین کنید تا پوست خود را تا حد امکان سالم نگه دارید. هنگام استفاده از محصولات، توصیه می شود ابتدا از سبک ترین آنها شروع کنید و با پیشرفت کار سنگین تر کنید. علاوه بر آنچه استفاده می کنید، حفظ ثبات نیز کلیدی است. برای یک روتین جامع مراقبت از پوست برای پوست های خشک به ویژه، پاکسازی، تقویت کننده، آبرسانی، مرطوب کننده، استفاده از کرم ضد آفتاب با مراقبت در طول شب را توصیه می‌کنیم.

بهترین روتین پوست برای پوست های خشک شامل محصولاتی با مواد مرطوب کننده و آبرسان مانند روغن های مشتق شده از میوه و اسید هیالورونیک است که به پوست ظاهر و احساس روشنی و طراوت می بخشد.

 

روتین پوست خشک

به خواندن مراحل گام به گام مراقبت از پوست برای پوست های خشک ادامه دهید.

مرحله 1: پاکسازی

پاکسازی پوست اولین قدم قبل از استفاده از هرگونه کرم یا روغن مرطوب کننده است. تمام آرایش، آلودگی ها و آلاینده های محیطی را از روی پوست پاک کنید. یک محصول شستشوی صورت را انتخاب کنید که دارای ترکیبات آبرسان برای تسکین پوست باشد و آن را برای مراحل زیر آماده کنید. یک پاک‌کننده‌ی آبرسانی عالی، زمینه را برای بقیه مراقبت‌های پوستی شما ایجاد می‌کند.

بالم پاک کننده صورت روغن جوجوبا و آرگان نائوبی همراه با جلبک آبی و گلیسیرین گیاهی با بافت عسلی که دارد در تماس با آب به یک بافت شیری تبدیل می‌شود.
می‌توان گفت این محصول یک روغن پاک کننده آرایش است چون بالم‌ها روغنی هستند اما یه هیچ عنوان پوست را چرب نمی‌کند.
بالم پاک کننده صورت نائوبی فرموله شده با جلبک آبی، گلیسیرین گیاهی و روغن جوجوبا و آرگان، به پوشش اسیدی پوست احترام می‌گذارد.
این بالم پاک کننده یک محصولی ایده آل برای استفاده به تنهایی یا به عنوان اولین مرحله در پاکسازی مضاعف می‌باشد.

 

بالم پاک کننده صورت روغن جوجوبا و آرگان نائوبی مناسب پوست‌های معمولی تا خشک

قیمت اصلی ۱,۰۹۴,۱۶۰تومان بود.قیمت فعلی ۸۷۵,۳۲۸تومان است.
  • حجم : 100 ml
  • کشور مبدا برند : اسپانیا
  • وگان
  • فاقد تست حیوانی
  • مناسب : پوست‌های معمولی تا خشک
  • نیاز به شستشو دارد
  • اورجینال
  • تضمین اصالت کالا
  • راهنما استفاده:
    روی پوست خشک بمالید و به آرامی ماساژ دهید، سپس با آب ولرم بشویید.

مرحله 2: شستن صورت

اگر چیزی در مورد روتین های مراقبت از پوست ما از دوران کودکی تغییر نکرده باشد، شستن صورت هنگام بیار شدن از خواب است. هنگامی که صحبت از شستن صورت می شود، نوع پاک کننده ای که انتخاب می‌کنید مهم است. توصیه می‌شود: «آماده کردن پوست باید شامل استفاده از یک پاک‌کننده ملایم و بدون کف باشد.»

به دنبال محصولی باشید که به طور خاص با ترکیبات آبرسان ساخته شده است. این محصولات کثیفی و چربی را بدون ایجاد اختلال در لایه بیرونی پوست به روشی که برخی پاک‌کننده‌های کف‌زا انجام می‌دهند، از بین می‌برند.

پس از پاک کردن آلودگی و آرایش از روی پوستن خود باید حتما صورت خود را با یک شوینده ملایم و مناسب پوست خشک بشویید.

مرحله 3: تونر

تونرها، مکمل پاک کننده شما به عنوان یک محصول ثانویه برای خلاص شدن از شر مواد آرایشی باقیمانده یا کثیفی هستند که ممکن است به خوبی پاک نشده باشند. به از بین بردن چربی اضافی، ایجاد تعادل در رنگ پوست کمک می‌کند و به سایر محصولات مراقبت از پوست اجازه می دهد تا به طور کامل جذب پوست شوند.

تونر گارنیر پوست خشک و حساس غنی شده با گل رز (گلاب)، که به خاطر قدرت تسکین دهنده، تقویت کننده و درخشندگی اش معروف است. رنگ پوست را بهبود می‌بخشد و روشن می‌کند. هر گونه باقیمانده آرایش یا ناخالصی های باقی مانده پس از پاکسازی را از بین می‌برد تا پوستی را که قوام یافته، تسکین یافته و کاملا با طراوت است، نشان دهد.

 

تونر گارنیر پوست خشک و حساس

۳۷۸,۰۰۰تومان
  • حجم : 200 ml
  • کشور مبدا برند : فرانسه
  • ساخت : لهستان
  • مناسب : پوست خشک و حساس
  • عملکرد : از بین برنده آلودگی‌ها، تمیز کننده منافذ، تسکین دهنده، روشن کننده
  • حاوی گلاب

 

مرحله 4: هیدراته کنید

روغن های صورت به پوست های خشک آبرسانی بیشتری می‌بخشد و برای آنها به نوعی معجزه می‌کند. از جمله روغن بادام، روغن آرگان، روغن جوجوبا، روغن آفتابگردان، روغن دانه انگور، روغن آووکادو، روغن زردآلو و ... فواید بسیاری برای سلامتی دارد، چه آن را مصرف کنید و چه آن را به پوست خود بزنید.

مرحله 5: مرطوب کردن

مرطوب کننده، رطوبت را به پوست اضافه می‌کند، آن را آبرسانی می‌کند و ظاهری شاداب تر به شما می‌بخشد. کرم های آبرسان بطور خاص برای محافظت در برابر از دست دادن رطوبت، آلودگی و عوامل خارجی و در عین حال هیدراتاسیون طولانی مدت فوراً ساخته شده است.

برای مثال کرم مرطوب کننده نائوبی مدل هیدرا پلاس، مرطوب کننده و تسکین دهنده که حاوی فندق است فرموله شده با عصاره سنتلا آسیاتیکا، جلبک دریایی و اسید هیالورونیک می‌باشد که راحتی شدیدی را در پوست فراهم می‌کند.

این کرم برای آبرسانی مجدد به پوست و پر کردن سد چربی پوست به شما کمک می کند تا پوستی نرم و لطیف داشته باشید. کرم را با حرکات کوتاه و دورانی روی صورت ماساژ دهید و فراموش نکنید که تا گردن خود را بپوشانید.

 

کرم مرطوب کننده نائوبی مدل هیدرا پلاس-کرم هیدراپلاس Naobay پوست‌های خشک

قیمت اصلی ۷۲۷,۰۰۰تومان بود.قیمت فعلی ۵۸۲,۰۰۰تومان است.
  • حجم : 50ml
  • کشور مبدا برند : اسپانیا
  • مرطوب کننده، آبرسان
  • مناسب پوست‌های خشک
  • وگان
  • فاقد تست حیوانی
  • اورجینال
  • تضمین اصالت کالا
  • مناسب برای پوست‌های معمولی تا خشک.

 

مرحله6: کرم دور چشم

به عنوان بخشی از بهترین روتین مراقبت از پوست برای پوست خشک، مهم است که بر روی پوست ظریف زیر چشم تمرکز کنید. این ناحیه اغلب یکی از اولین جاهایی است که علائم پیری را نشان می‌دهد. این ناحیه دوست دارد جای خود را به سایه های تیره و خطوط ریز بدهد و با استفاده از مواد مغذی و سفت توجه خاص خود را می طلبد. مانند بقیه قسمت‌های صورت، حفظ رطوبت برای جلوگیری از ایجاد چروک‌های ریز و سطحی کهک است.

از آنجایی که سطح زیادی برای پوشاندن وجود ندارد، یک نقطه کوچک سرم دور چشم پرایم نائوبی می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. این سرم با اسید هیالورونیک همراه با کمپلکس کلسیم برای فعال سازی مجدد تولید طبیعی اسید هیالورونیک و الاستین پوست شما طراحی شده است.

این سرم ، آبرسانی لازم اطراف چشم را انجام می‌دهد که این امر موجب می‌شود تا از ایجاد چین و چروک سطحی و ریز جلوگیری شود. با انگشت روی پوست اطراف چشم ماساژ دهید تا این ناحیه حساس را بکشید.

سرم دور چشم پرایم نائوبی

قیمت اصلی ۱,۲۳۹,۰۰۰تومان بود.قیمت فعلی ۹۹۰,۰۰۰تومان است.
  • حجم : 12 ml
  • کشور مبدا برند : اسپانیا
  • فاقد تست حیوانی
  • وگان
  • مناسب برای انواع پوست و پوست های خشک
  • اورجینال
  • تضمین اصالت کالا
  • راهنمای استفاده :
    در ناحیه دور چشم بمالید و بگذارید کاملا جذب شود.

 

مرحله 7 روتین مراقبت از پوست خشک و حساس

کرم ضد آفتاب بزنید

خوشبختانه کرم ضد آفتاب جزء ضروری هر روتین مراقبت از پوست است و نه فقط در هنگام رفتن به دریا یا استخر. آسیب ناشی از اشعه ماوراء بنفش می‌تواند به سرعت پوست را خشک کرده و آن را سفت و پوسته پوسته کند. در طول سال‌ها، فرمول‌ها تکامل یافته‌اند، بنابراین کرم‌های ضد آفتاب کمتر از قبل چرب هستند به اندازه کافی سبک است که می توان آن را روی صورت بدون اینکه منافذ را مسدود کند و یا باعث ایجاد جوش شود.

بسیاری از مرطوب‌کننده‌های روزانه دارای SPF هستند، اما همیشه ایده خوبی است که یک لایه پوشش برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از نور خورشید اضافه کنید. از ضدآفتابی استفاده کنید که حداقل SPF آن 30 باشد تا بیشترین استفاده را از پوشش آن ببرید. حداقل هر دو ساعت یک بار برای حفظ مزایای محافظتی آن را تمدید کنید.

روتین پوست خشک

 

مرحله 8: با مراقبت شبانه تقویت کنید

بهترین مراقبت از پوست برای پوست خشک استفاده از محصولات مغذی در طول روز است، اما می توانید آن را یک شبه نیز درمان کنید. خواب کافی یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای پوست خود انجام دهید زیرا این زمانی است که روند بازسازی پوست خود را طی می‌کند. به همین دلیل است که وقتی خوابتان کم می‌شود، پوستتان خشک، کدر و پف کرده به نظر می‌رسد.

با استفاده از کرم شب به پوست خود آبرسانی بیشتری بدهید. کرم‌های شب به راحتی جذب پوست می شود تا در هنگام خواب پوست را آبرسانی و تغذیه کند. با استفاده از روغن های طبیعی و مواد مغذی به شما کمک می کند تا صبح به پوست سالم تر و تغذیه‌ای بیشتری برسید.

 

 

پک روتین پوست خشک

پک روتین خشک شامل سه یا دو محصول مهم و اصلی مراقبت از پوست است که در فروشگاه اینرتنتی سوتال پک برای شما عزیزان ارائه شده است این پک ها از محصولات برندهای روز دنیا بصورت اورجینال در اختیار شما مشتریان عزیز قرار می‌گیرد. لازم نیست برای خرید بهترین محصول وقت زیاد بگذارید تا ببینید کدام ترکیب باهم بهتر است همچنین از مزیت‌های دیگر این پک ها قیمت آن است با خرید یک پک شما از تخفیف واقعی برخوردار می‌شوید.

 

 

چطور از پوست خشک مراقبت کنیم

نکاتی برای جلوگیری از خشکی پوست

بهترین راه مراقبت از پوست خشک پیشگیری است. هرچه زودتر مراقبت از پوست خود را شروع کنید، نتایج بهتری در این راه خواهید دید. علاوه بر پیروی از یک روتین منظم مراقبت از پوست، که شامل کلیه محصولات مراقبت از پوست با ترکیبات آبرسان است؛ راه های مختلفی برای محافظت از پوست در برابر خشکی در وهله اول وجود دارد.

1-از آفتاب دوری کنید

اشعه ماوراء بنفش خورشید برای پوست آسیب رسان و مضر است. محدود کردن زمان قرار گرفتن در معرض نور خورشید به محافظت از پوست در برابر خشکی کمک می‌کند. برای محافظت بیشتر از کرم ضد آفتاب به اضافه کلاه و عینک آفتابی استفاده کنید. تا آنجا که ممکن است در مناطق سایه دار باشید و در اوایل صبح یا اواخر عصر که آفتاب در اوج خود نیست به بیرون از منزل بروید.

 

2-نوشیدن مقدار زیادی آب

همچنین افزایش هیدراتاسیون شما از درون به بیرون ارزشمند است. در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید و زمانی که درجه حرارت و یا سطح فعالیتتان بالاست مقدار آن را افزایش دهید. با تعریق مقدار زیادی آب از دست می‌دهید و معمولا فراموش می‌کنید که آب مورد نیاز بدن خود را دریافت کنید تا هیدراته شوید. کافئین همچنین می‌تواند پوست شما را خشک کند، بنابراین مطمئن شوید که هنگام خوردن چیزهای کافئین دار آن را با نوشیدن مقدار زیادی آب در طول روز تکمیل کنید.

دوش آب خنک و ولرم

در حالی که دوش آب گرم ممکن است احساس شگفت انگیزی داشته باشد، آب داغ می تواند چربی طبیعی پوست شما را از بین ببرد و در نتیجه باعث تحریک و خشکی پوست شود. حرارت را نزدیک به دمای بدن خود کم کنید تا پوست شما خشک نشود.

گرفتن دوش بخار یا حمام هر چند وقت یکبار خوب است، فقط زیاده روی نکنید.

 

روتین پوست خشک

3-ثبات در استفاده از محصولات پوستی

هنگام شروع یا به روز رسانی هر روتین مراقبت از پوست، حفظ یک روتین منظم ضروری است. بیشتر عادات سالم حداقل 30 روز طول می‌کشد تا شما شروع به دیدن نتایج کنید. همین امر در مورد مراقبت از پوست شما نیز صدق می کند.

زمان به پوست شما اجازه می دهد تا با محصولات مورد استفاده و هر محیط در حال تغییر سازگار شود و به آن واکنش نشان دهد. ممکن است در عرض چند روز تفاوت جزئی را مشاهده کنید، اما هرچه صبورتر باشید، تغییر بیشتری خواهید دید.

همچنین ممکن است برخی داری پوست خشک مستعد لک باشند.بهتر است تا پایان مقاله همراه ما باشید.

روتین پوست خشک و لک دار

اگرچه معمولاً لکه‌ها را با پوست چرب مرتبط می‌دانیم، اما مواردی وجود دارد که خشکی پوست و لک‌ها می‌توانند همزمان ایجاد شوند. پوست مستعد لک معمولاً به محصولات مراقبت از پوست نیاز دارد که برای آبرسانی اثر معکوس دارند.

به عنوان مثال، اسید سالیسیلیک یک ماده معمولی مراقبت از پوست است که در محصولات مراقبتی مناسب آکنه و پوست چرب وجود دارد و باعث خشکی پوست می‌شود.

برای جلوگیری از خشک شدن بیشتر پوست مستعد لک، نکات زیر را دنبال کنید:

-از محصولات مبتنی بر روغن خودداری کنید. لوسیون های روغنی، مرطوب کننده ها و کرم های ضد آفتاب سنگین هستند و می‌توانند در منافذ شما گیر کنند.

-پاکسازی کامل صورت خود را به یک بار در روز محدود کنید. این کار از پاک شدن پوست شما از روغن های محافظی که بدن به طور طبیعی تولید می کند جلوگیری می‌کند.

-از لایه برداری بیش از حد خودداری کنید. یک پاک کننده ملایم را انتخاب کنید که به تمیزی واضح پوست کمک می‌کند.

در حالی که محصولات حاوی بنزوئیل پراکسید و اسید سالیسیلیک ممکن است به پوست مستعد لک کمک کنند، این مواد باعث خشکی پوست می‌شوند. مراقب باشید که این مواد را روی پوست خود قرار ندهید و آنها را مستقیماً روی خود لکه ها بمالید.

خواندن مقالات زیر برای داشتن روتین مناسب با نوع پوست شما پیشنهاد میشود:

1-روتین پوستی چیست؟

2-روتین پوست معمولی

3-روتین پوست خشک

4-روتین پوست چرب

5-روتین پوست مختلط

6-درمان پوست دهیدراته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *