پوست و مو

فرق میسلار واتر و تونر چیست ؟

فرق میسلار واتر و تونر چیست ؟

 

فرق میسلار واتر با تونر چیست ؟

تمیزی، سلامت و زیبایی پوست از مهم ترین عامل اعتماد به نفس هر فردی است. داشتن پوست زیبا و سالم بدون هیچ عارضه‌ای چیزی است که همه آرزوی آن را دارند. پوست ما علاوه بر اینکه بر اعتماد به نفس و زیبایی ما تاثیر دارد همچنین از سلامت بدن نیز خبر می‌دهد بنابراین سلامت پوست فقط جنبه‌ی زیبایی ندارد و باید آن را جدی گرفت.

سلامت پوست به عوامل و شرایط مختلف بستگی دارد، اما با مراقبتهای درست و اصولی می‌توان در هر شرایط و زمانی یک پوست سالم بدون هیچ عارضه‌ای داشت.

شراط آب و هوایی، رزیم غذایی روزانه، عادات مختلف، خواب و محصولات آرایشی و مراقبتی و... همه از عواملی هستند که بر پوست تاثیر مستقیم دارند.

 

پاک کننده آرایش

 

پاک کننده آرایش

شستن صورت و تمیز کردن آن یک امر مهم است اما اینکه از چه نوع محصولاتی برای تمیز و پاک کردن صورت خود استفاده می‌کنید از آن مهم‌تر است.

از آنجا که نمی‌شود هرو روز پوست را لایه برداری کرد از طرفی شوینده‌ها آن طور که باید به خوبی منافذ پوست را تمیز و پاک نمی‌کنند، بهتر است ابتدا به سراغ پاک کننده‌ها برویم سپس از یک شوینده برای اتمام کار استفاده کنیم.

پاک کننده‌ها دو دسته هستند که شامل میسلار و تونر می‌شوند همچنین زمان استفاده از آنها قبل و بعد از شستن صورت است که باید حتما رعایت شود.

 

 

میسلار واتر

 

شاید برای شما هم این سوال که تفاوت «میسلار واتر و تونر چیست؟» پیش آمده باشد!

برخی از افراد بر این باورند که تونر و میسلار هیچگونه تفاوتی باهم ندارند، اما این باور غلط است. نه تنها هر دو باهم فرق دارند بلکه کارایی و زمان استفاده از آن ها هم متفاوت است.

 

میسلار واتر چیست ؟

میسلار واتر نوعی پاک کننده است که کثیفی ها و روغن ها را جذب کرده و آنها را از روی پوست پاک می کند. همچنین می‌تواند حاوی ترکیبات آب‌رسانی باشد که آن را به جایگزینی ملایم برای پاک‌کننده‌های خشن‌تر یا اسکراب‌های صورت تبدیل می‌کند. بسیاری از افراد می توانند به طور مرتب از میسلار واتر به عنوان یک پاک کننده سبک، پاک کننده آرایش استفاده کنند.

میسلار واتر ها مبتنی بر آب است و  به لحاظ شکلی شباهت بسیار زیادی به آب دارد.
ترکیبات اصلی در این محلول‌‌‌ها تقریبا یکسان بوده و شامل آب تصفیه شده، مرطوب‌کننده و مواد دیگری که آرایش را در خود حل می‌کنند هستند. 
این محصول که در لیست پاک کننده‌های آرایش صورت قرار دارد، به دلیل فرمولاسیون ویژه‌‌‌ی خود، از محبوبیت بسیار بالایی در میان مصرف‌ کنندگان برخوردار است.

 

چه موقع از میسلار واتر استفاده کنیم؟

میسلار واتر‌ها که از آب، مولکول‌های میسل و گلیسیرین تشکیل شده‌اند؛ در عین قوی بودن،به صورت کاملاً ملایم تمامی مواد آرایشی را از روی پوست پاک می‌کنند.
این محصولات حتی ذره‌ای آرایش یا چربی روی پوست باقی نمی‌گذارند. در نهایت بهتر است بدانید این محصولات برای پاک کردن انواع لوازم آرایشی زنانه، به خصوص تمیز کردن لوازم آرایش چشم بسیار مناسب هستند.

 

تونر

 

سایر خصوصیات پاک کننده صورت میسلار واتر

  • هیچ ردی از چربی، مواد شیمایی مضر یا ترکیبات صابونی بر روی پوست باقی نمی‌ماند.
  • باعث قرمزی، سوزش و آبریزش جشم شما نمی‌شود.
  • ترکیب آب، گلیسیرین و مولکول‌های چربی دوست میسل
  • ایده‌آل برای پوست‌های حساس                 
  • عدم وجود الکل و جلوگیری از خشکی و التهاب پوست صورت
  • پخش نشدن مواد آرایشی بر روی پوست و صرفه‌جویی در وقت
  • پاک‌ کننده‌ای کاملا ملایم و بدون ضرر برای هر پوستی

 

آیا میسلار واتر نیاز به شستشو دارد؟

بله. میسلار با تونر فرق دارد و برخلاف  تونر بهتر است بعد از استفاده برای پاک کنندگی و تمیزی صورت را با شوینده مناسب و ملایم بشوئید.

 

 

تونر چیست و طرز استفاده از آن

تونر یک محصول مراقبت از پوست است که به لحاظ بافت کاملا مایع بوده و عملکرد خاص و منحصر به فردی دارد. تونر مایع قابض برای کاهش چربی و بهبود وضعیت پوست روی پوست اعمال می‌شود.
اگر پوست شما چرب است، از یک تونر ملایم استفاده کنید.

 

تونر صورت چه زمانی استفاده میشود؟

شستشوی صورت ممکن است پوست را خشک کند؛ در چنین شرایطی تونر سطح ph صورت را تنظیم می‌کند.
اگر میزان ph را چیزی بین صفر تا 14 در نظر بگیریم، پوست در حالت معمولی در جایی بین 5 و 6 قرار دارد. وقتی از شوینده‌ها استفاده می‌کنید، این ph بر هم می‌خورد و می‌توان به کمک تونر این ph را تنظیم کرد.

همچنین تونر آخرین آثار کثیفی، آلودگی و ناخالصی های گیر کرده در منافذ را پس از شستن صورت از بین می برد. هنگامی که به روتین روزانه مراقبت از پوست اضافه می شود و طور منظم استفاده می‌شود، می‌تواند تأثیر مثبت زیادی بر ظاهر و سفت شدن منافذ پوست شما داشته باشد.

 

 

 

 

آیا بعد از استفاده از تونر باید صورت را شست؟

این محصول معمولا بعد از انواع پاک کننده‌های صورت مانند میسلار واتر ،برای پاکسازی کامل پوست از آلودگی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
به همین دلیل با استفاده از تونرها، دیگر جای هیچگونه نگرانی از بابت آلودگی روی پوست و مشکلات پوستی باقی نخواهد ماند. لازم به ذکر است پس از استفاده از تونر لازم نیست صورت را بشویید.

 

آیا باید هر روز از تونر استفاده کرد؟

خیر، نباید هر روز از تونر استفاده کنید. تونر ممکن است باعث خشک شدن پوست شما شود، بنابراین مهم است که فقط زمانی از آن استفاده کنید که پوست شما به آن نیاز دارد. اگر پوست چرب دارید، ممکن است لازم باشد یک روز در میان از تونر استفاده کنید. اگر پوست خشکی دارید، فقط یک یا دو بار در هفته نیاز به استفاده از تونر دارید.

 

سایر خصوصیات تونر :

  • تنظیم کردن PH پوست صورت
  • پاکسازی عمقی پوست صورت و از بین بردن باقیمانده مواد آرایشی و آلودگی های پوستی
  • دارای ویژگی تمیز کنندگی و قابض منافذ پوست
  • دارای قابلیت آبرسانی و تامین کنندگی رطوبت مورد نیاز پوست صورت
  • دارای خاصیت نرم کنندگی و روشن کنندگی پوست صورت
  • مکمل پاک کننده‌ها، ژل‌ها و فوم های شستشوی پوست صورت
  • دارای خاصیت لایه برداری و کنترل کنندگی چربی پوست

 

بهترین پاک کننده آرایش چشم و صورت

 

بهترین پاک کننده آرایش چشم و صورت

میسلار واتر‌ها دارای خاصیت پاک کنندگی پوست هستند و می بایست پیش از شستشوی صورت مورد استفاده قرار گیرند، اما تونر‌ها مکمل فرآیند پاکسازی پوست هستند و پس از شستشوی صورت استفاده می شوند.

میسلار واتر‌ها مواد آرایشی و آلودگی‌ها را از سطح پوست می‌زدایند اما پوست را عمیقا پاکسازی نمی کنند.
این در حالی است که تونرها باقیمانده مواد آرایشی، آلودگی‌ها و گرد و غبار را از سطح پوست پاک می‌کنند و پوست را به صورت عمقی تمیز می نمایند.

میسلار واترها معمولا نیاز به آبکشی دارند (اگرچه در برخی از مواقع نیازی به آبکشی وجود ندارد) و می‌توانند جایگزین ژل شستشو، فوم یا پاک کننده صورت شوند اما تونر‌ها در آخرین مرحله پاکسازی پوست مورد استفاده قرار می گیرند و نیازی به آبکشی ندارند.

همچنین تونر‌ها مکمل فرآیند پاکسازی پوست هستند و جایگزینی برای شوینده‌ها و پاک کننده‌ها نیستند. میسلار واتر‌ها دارای بافتی روغنی هستند، اما تونر‌ها فاقد بافت روغنی‌اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *