پوست و مو

۱۳ درمان طبیعی خشکی پوست که می توانید در خانه انجام دهید

درمان خانگی خشکی پوست

 

درمان خانگی خشکی پوست صورت

عواملی که باعث خشکی پوست صورت می شوند، زیاد هستند، برای مثال عادات دوش روزانه (دوش اب گرم) و آب و هوای بد زمستان، کمبود روغن های طبیعی در پوست و افزایش سن.

 لازم است بدانید تا زمانی که یک معضل پوستی را مدیریت نکنید، ممکن است برای تسکین آن نیازی به مراجعه به متخصص پوست نداشته باشید. اما به جای آن می‌توانید یک درمان خانگی را در روتین مراقبت از پوست خود قرار دهید. در این مقاله راهکارهایی را به شما آموزش می‌دهیم که به کمک آنها خشکی پوست خود را برطرف کنید. این مواد، درمان کننده و برطرف کننده خشکی پوست هستند مانند ‌روغن نارگیل، چای، و آلوئه ورا. 

برخی از پزشکان و متخصصان معتقدند که استفاده از این مواد یک راهکار مناسب و مطمئن است همچنینی به نقل از آن‌ها «درمان‌های خانگی برای بسیاری از انواع پوست عالی هستند، به‌خصوص اگر به دنبال درمان‌های جایگزین برای مراقبت از پوست هستید. با این حال، اگر بیماری‌های مزمن پوستی مانند روزاسه، پسوریازیس و آکنه کیستیک را تجربه می‌کنید، با یک متخصص زیبایی یا پوست مشورت کنید."

خشکی پوست صورت

 

پوست انسان به طور طبیعی روغنی به نام سبوم تولید می‌کند که از آن در برابر از دست دادن رطوبت محافظت می‌کند، اما اقدامات روزمره مانند فراموش کردن مرطوب‌کننده یا شستن صورت با صابون خشک‌ کننده می‌تواند این روغن‌های طبیعی را از بین ببرد. برای افراد بدون آکنه، روغن‌ها می‌توانند درخشندگی و سد رطوبتی محافظ پوست را بازیابی کنند.

متخصصان پوست به طور کلی توصیه می کنند که افراد مبتلا به آکنه با احتیاط روغن انتخاب کنند، زیرا آکنه معمولاً به دلیل تولید بیش از حد سبوم ایجاد می‌شود.  

 

۱۳ روش طبیعی برای درمان خشکی پوست صورت

 

1. یک مرطوب کننده روغن زیتون بزنید تا خشکی پوست صورت را تسکین دهید

اگر میخواهید در مدت زمان کم و به سرعت به موهای خود رطوبت دهید متخصصان پوست، روغن زیتون فوق بکر را به عنوان جایگزینی برای مرطوب کننده توصیه می‌کنند، اما فقط در صورتی که کمی از آن استفاده کنید.
:«روغن زیتون حاوی ویتامین E، آنتی‌اکسیدان‌ها، اسکوالن و سایر خواصی است که پوست آسیب‌دیده را ترمیم می‌کند. همچنین که این ممکن است انتخاب خوبی برای پوست های مستعد آکنه نباشد، زیرا خطر مسدود شدن منافذ شما را تهدید می‌کند.

قبل از اینکه روغن زیتون را مستقیماً روی پوست خود بمالید، با مشورت یک متخصص پوست بررسی کنید که آیا این محلول برای شما مناسب است یا خیر.

درمان خانگی خشکی پوست
درمان خشکی پوست

 

2-ماسک آووکادو

ماسک خانگی آووکادو نیز یکی دیگر از موارد است روشی طبیعی برای تسکین پوست خشک است.

این ماسک صورت مملو از آنتی‌اکسیدان‌ها و پروبیوتیک‌هایی است که پوستی سالم و درخشان را تقویت می‌کنند. توصیه می‌شود 1/2 آووکادو را با 1/4  فنجان ماست یونانی ساده (که ممکن است بافت پوست را به دلیل محتوای اسید لاکتیک آن بهبود بخشد) ترکیب کنید.

 

۳. یک اسکراب طبیعی با روغن نارگیل و شکر درست کنید

برای درمان سلول های مرده پوست که ممکن است به پوست شما بافت و ظاهری خشک بدهد، ممکن است یک اسکراب خانگی ملایم به کمک شکر را در نظر بگیرید. ترکیب 1 فنجان شکر قهوه‌ای را با 1/2 فنجان روغن نارگیل. اگر می خواهید، می‌توانید یک اسانس روغنی مانند اسطوخودوس اضافه کنید، که عطری طبیعی می دهد و ممکن است باعث آرامش و کاهش اضطراب شود.

۴. خیساندن آسان جو دوسر برای آرام کردن پوست 

یک فنجان بلغور جو دوسر در یک حمام گرم می‌تواند به طور طبیعی خشکی پوست صورت را آبرسانی کند. محصول جو دوسر به خودی خود تسکین دهنده است و به پوست شما کمک می‌کند رطوبت آب حمام را حفظ کندهمچنین می‌تواند برای آرام کردن پوست خود و  تسکین دادن، جو دو سر را در جوراب شلواری بریزید و سپس به شیر آب خود ببندید، سپس دوش بگیرید و اثرات آن را ببینید.

 

ماسک جو دوسر

 

 

 

 

 

 

 

 

۵. صورت خود را با ماسک عسل جو دوسر خانگی لایه برداری کنید

بلغور جو دوسر نیز یک لایه بردار یا ماسک فوق العاده است. 2 قاشق غذاخوری جو را با 1 قاشق غذاخوری عسل و کمی آب مخلوط کنید. می‌توانید از آن فقط برای لایه‌برداری و شستشوی فوری آن استفاده کنید یا به‌عنوان یک ماسک تسکین‌دهنده و مرطوب‌کننده آن را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بگذارید.

ماسک خانگی

 

۶. روغن نارگیل را قبل از خواب بمالید

روغن نارگیل ریشه در فرهنگ های آفریقایی و هندی دارد و یک درمان خانگی محبوب برای مو و پوست سالم است. بنابراین از آن به عنوان کرم مرطوب‌کننده هنگام خواب یا هر زمان استفاده کنید.برای پاشنه‌ها و دست‌های ترک خورده، روغن را بمالید، سپس با جوراب‌های ضخیم یا دستکش‌های غیر لاتکس بپوشانید.

 

 

۷. استفاده از روغن های مغذی را در نظر بگیرید

همانطور که گفته شد روغن های طبیعی برای مرطوب کردن پوست و کمک به بازسازی سد طبیعی پوست، که اغلب با شستن مکرر دست و صورت با آب و صابون های خشک کننده که روغن های محافظ طبیعی پوست را از بین می برند، آسیب می‌بیند، عالی هستند.

به غیر از روغن زیتون یا روغن نارگیل، می‌توانید سایر روغن‌های طبیعی را که فاقد مواد محرک هستند، از جمله روغن‌های جوجوبا، آرگان و آووکادو آزمایش کنید. برای استفاده، توصیه می‌شود که چند قاشق غذاخوری از روغن مورد نظر را زیر آب جاری حمام اضافه کنید. خود را به مدت کوتاهی خیس کنید و پس از آن به آرامی پوست خود را خشک کنید تا تمام چربی از بین برود.

.

روغن های گیاهی مناسب برای التهابات پوست

روغن آرگان بازسازی کننده نائوبی مناسب انواع پوست

قیمت اصلی ۱,۲۶۹,۰۰۰تومان بود.قیمت فعلی ۱,۰۱۵,۰۰۰تومان است.
  • حجم :  30ml
  • کشور مبدا برند : اسپانیا
  • وگان
  • فاقد تست حیوانی
  • مناسب انواع پوست
  • کاهش التهاب، کاهش چین و چروک، بازسازی بافت پوست
  • اورجینال
  • تضمین اصالت کالا
  • راهنمای استفاده:
    سه قطره روغن آرگان را شب بعد از پاکسازی صورت، گردن و پایین گردن(ناحیه دکلته) بمالید.
    همچنین می‌توانید چند قطره روغن را در محصولات معمولی خود بریزید و در طول روز از آنها استفاده کنید

 

۸. از کمپرس شیر برای پوست های تحریک شده استفاده کنید

شیر دارای خواص ضد التهابی طبیعی است. همچنین حاوی اسید لاکتیک، یک لایه بردار ملایم و طبیعی است. در یک مطالعه کنترل‌شده 14 روزه منتشر شده، استفاده از لوسیون حاوی اسید لاکتیک و سرامید دو بار در روز به طور قابل‌ توجهی رطوبت پوست را بهبود می‌بخشد و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد، که نشان می‌دهد لاکتیک محصولات اسیدی ممکن است فواید لایه برداری داشته باشند. با این حال، تحقیقات طولانی مدت برای تایید این نتایج مورد نیاز است.

برای تهیه کمپرس شیر، توصیه می‌شود یک پارچه تمیز (مثل یک دستمال یا حوله) را در یک کاسه شیر خنک خیس کنید و آن را روی هر قسمت خشک نگه دارید. به ویژه برای پوست های تحریک شده که خارش دارند نیز مفید است.

با این حال، اسید لاکتیک می‌تواند پوست ترک خورده را کمی تحریک کند، بنابراین  با احتیاط از آن استفاده کنید. «احساس سوزن سوزن شدن خفیف شایع است»، اما اگر احساس سوزش کردید؛ استفاده از آن را متوقف کنید و با متخصص پوست یا زیبایی صحبت کنید.

 

شیر برای پوست

شیر نرم کننده بدن فیل فری

قیمت اصلی ۹۲۴,۹۶۰تومان بود.قیمت فعلی ۷۳۹,۹۶۸تومان است.
  • حجم : 400ml
  • کشور مبدا برند : اسپانیا
  • مناسب : هر نوع پوست
  • فاقد تست حیوانی
  • وگان
  • اورجینال
  • ضمانت اصالت کالا
  • راهنمای استفاده : با ماساژ ملایم روی تمام بدن بمالید تا کاملا جذب شود.

۹. یک پاک کننده یا لایه بردار آنزیم میوه را در نظر بگیرید

آنزیم های میوه می توانند یک راه سرگرم کننده برای کاهش خشکی پوست صورت باشند. این آلفا هیدروکسی اسیدها برای لایه برداری ملایم لایه سطحی سلول های مرده پوست روی صورت و بدن عالی هستند. لایه بردارها نه تنها به حذف سلول های مرده پوست کمک می کنند، بلکه ممکن است ظاهر پوست پیر و بافت کلی پوست شما را نیز بهبود بخشند.

ماسک لایه بردار میوه
برطرف کردن خشکی پوست با آلوئه ورا

۱۰. آلوئه ورا را روی پوست خشک و تحریک شده بمالید

در حالی که اغلب به عنوان تسکین آفتاب سوختگی در نظر گرفته می شود، ژل آلوئه ورا می تواند در ماه های خشک زمستان نیز مفید باشد. طبق تحقیقات قبلی، این دارو با کاهش قرمزی و تحریک ناشی از خشکی بیش از حد کار می‌کند و حتی می‌تواند علائم پیری و همچنین جوش‌های آکنه و آسیب‌های پوستی را کاهش دهد. برخی از افراد به درماتیت تماسی آلرژیک، نوعی اگزما، به آلوئه مبتلا می شوند، بنابراین ممکن است بخواهید قبل از اعمال آن بر روی ناحیه وسیعی از پوست، یک تست پچ انجام دهید.

ماسک لایه بردار آنزیمی پاپایا نائوبی مناسب انواع پوست

قیمت اصلی ۷۵۵,۰۰۰تومان بود.قیمت فعلی ۶۰۴,۰۰۰تومان است.
  • حجم : 75 ml
  • کشور مبدا برند : اسپانیا
  • وگان
  • فاقد تست حیوانی
  • روشن کننده و لایه بردار
  • مناسب انواع پوست
  • دارای خاصیت پایه روشن کنندگی پوست
  • اورجینال
  • تضمین اصالت کالا
  • راهنمای استفاده:
    به مدت 5-10 دقیقه روی صورت تمیز و خشک بمالید و با آب ولرم بشویید.
    تا زمانی که تحمل اسید ایجاد شود، احساس سوزن سوزن شدن خفیف انتظار می‌رود.
    در طول شب استفاده شود و در صورت استفاده در طول روز هنگام از محصول از ضد آفتاب استفاده کنید.

 

11. از عسل به عنوان درمان لکه های خشک استفاده کنید

طبق تحقیقات گذشته، عسل دارای اثرات نرم کننده و مرطوب کننده است که می تواند پوست شما را نرم کند و به حفظ رطوبت آن کمک کند. همچنین یک درمان جایگزین برای انواع بیماری های پوستی، از جمله درماتیت، پسوریازیس، و شوره سر است.
عسل، و به ویژه عسل مانوکا، در بهبود زخم‌ها نیز مؤثر است، بر اساس بررسی‌های قبلی: به طور طبیعی ضد میکروبی است، ناحیه آسیب‌دیده را مرطوب نگه می‌دارد و قوام غلیظی دارد که به عنوان مانعی در برابر عفونت عمل می‌کند.

این خواص عسل را به یک پایه خوب برای دستور العمل های ماسک صورت تبدیل می کند و می تواند یک درمان نقطه ای قوی برای لکه های پوست خشک و تحریک شده باشد. افزودن عسل مانوکا باعث افزایش التیام زخم و در عین حال کاهش التهاب در پوست می شود. برای بهترین نتیجه، عسل را به مقدار کم روی صورت خود بمالید. قبل از اینکه آن را بشویید چند دقیقه بگذارید بماند.

 

درمان خانگی پخشکی پوست با عسل

 

۱۲. چای کیسه ای برای تسکین التهاب دم کنید

 چای های گیاهی مانند بابونه و یاس و همچنین چای سبز و سیاه کافئین دار ممکن است بتوانند به شما در این زمینه کمک کنند. چای کیسه‌ای سیاه و سبز می‌تواند اثر خنک‌کننده و ضد التهابی روی پوست شما داشته باشد، در حالی که چای کیسه‌ای سیاه ممکن است به تعادل سطح pH طبیعی پوست شما کمک کند و درمان خشکی پوست صورت را به همراه داشته باشد.

کافئین موجود در این چای‌ها ممکن است با کوچک کردن ایمن رگ‌های خونی در این ناحیه ظریف پوست، به رفع حلقه‌های زیر چشم کمک کند. توصیه می شود که یک چای کیسه ای مرطوب و خنک را زیر هر چشم به مدت 5 تا 10 دقیقه بگذارید.

در مورد فواید احتمالی چای کیسه ای گیاهی دم شده،گفته شده که بابونه ممکن است التهاب و تحریک را کاهش دهد. بافت تحریک شده پوست را شل می‌کند و می تواند برای کاهش خارش پوست، بثورات و پوسته پوسته شدن پوست استفاده شود. توصیه می شودکه بابونه دم کرده و خنک شده را تا 30 دقیقه روی پوست خود قرار دهید.

 

درمان خشکی پوست

 

۱۳. با ژله نفتی به حالت اولیه پوست بازگردید

وازلین از آن دسته محصولاتی است که در هر خانه‌ای پیدا می‌شود. وازلین‌ها می‌توانند به کاهش خشکی پوست، جلوگیری از چروک شدن و حمایت از التیام پوست کمک کنند. بهتر از آن، ژل نفتی ممکن است به اندازه کافی بی خطر باشد که در تمام بدن از جمله روی لب ها و پلک ها استفاده شود.

برخی به قدری از وازلسن مطمئن هستند که آن را به تمام صورت خود می‌مالند و می‌گذارند یک شب روی پوست خودبماند، عملی که به آن «آت کردن» می‌گویند. در صورت نیاز می‌توانید وازلین ژل را در طول روز بمالید،  این ژل روی پوست مرطوب بهترین عملکرد را دارد. اگر پوست مستعد آکنه دارید از مالیدن آن به صورت خود اجتناب کنید، زیرا ممکن است باعث جوش شود.

با مشاورین پوست سوتال پک تماس بگیرید تا بهترین کرم برای خشکی پوست صورت را به شما معرفی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *