پوست و مو

روتین پوستی نوجوانان

روتین پوستی نوجوانان

 

روتین پوستی نوجوانان

مقابله با مشکلات پوستی نوجوانان به معنای برخورد با پوستی است که هنوز جوان و در حال رشد است. اکثر تغییرات هورمونی که در نوجوانان رخ می‌دهد باعث افزایش تولید سبوم، چربی طبیعی پوست می‌شود.

سبوم بیش از حد باعث بسته شدن منافذ می‌شود که منجر به ایجاد آکنه می‌شود. تغییرات هورمونی همچنین می تواند باعث قرمزی و لکه شود که به اندازه آکنه ناراحت کننده است.

همچنین استفاده از محصولات نامناسب نیز باعث تشدید اکنه و جوش می‌شود. به همین دلیل محصولاتی را انتخاب کنید که برای بهبود سلامت و عملکرد طبیعی پوست کار می‌کنند به جای لوازم آرایشی قوی‌تر که می‌تواند محافظ پوست را از بین ببرد.
بنابراین بسیار مهم است که برای کمتر شدن و کنترل آنها اقداماتی انجام شود زیرا کنترل نکردن آن منجر به درمان های طولانی مدت می‌شود.
همچنین برای شرایط حساس تر پوست نوجوانان مانند آکنه به متخصص پوست مراجعه کنید.

مراقبت از پوست نوجوانان دو بار در روز به جلوگیری از مسدود شدن منافذ و سایر مواد زائد که می‌تواند منجر به جوش های آکنه شود کمک می‌کند. اگر فرزند نوجوان شما تلاش می‌کند تا برنامه دو بار در روز را رعایت کند مطمئن شوید که حداقل قبل از خواب از این رروتین استفاده می‌کند.

 

سن شروع مراقبت از پوست

بهترین سن برای شروع یک روتین منظم مراقبت از پوست سن 12 است. در واقع هنگامی که فرزند شما شروع به نشان دادن علائم پوست چرب یا مستعد آکنه کرد (سن بین 13 تا 19 سالگی هر فرد متفاوت است)، بسیار مهم است که او را با یک روتین مراقبت از پوست آشنا کنید.

در حالت ایده‌آل می‌توانید از حدود 12 سالگی فقط با استفاده از یک پاک‌کننده ملایم، مرطوب‌کننده و ضد آفتاب شروع کنید.
در دوران بلوغ، اگر از آکنه و جوش رنج می برید ممکن است مجبور شوید پاک کننده خود را به یک شوینده کنترل کننده چربی تغییر دهید.

همچنین می‌توانید از محصولات درمانی ناحیه‌ای با اسید سالیسیلیک برای رفع مشکلات خاص استفاده کنید. (استفاده از محصول فقط روی نقطه ی مورد نظر)

مراحل روتین پوستی نوجوانان

 

مراحل روتین پوستی نوجوانان

طبق یک نظریه همگانی برخی از پزشکین و متخصصین، پیشنهاد می‌کنند که پوست نوجوانان و جوانان، صرف نظر از نوع پوست یا نگرانی‌هایشان، فقط به یک برنامه روتین سه مرحله‌ای نیاز دارد:

1-پاکسازی

2-مرطوب‌سازی 

3-استفاده از محصولات دارای SPF یا ضدآفتاب

هنگامی که آنها این اصول اولیه را انجام دادند، می توانید محصولاتی که برای نیازهای خاص پوست طراحی شده اند را نیز مورد بررسی قرار دهید.

این مورد را هم باید در نظر گرفت که پوست هر فردی منحصر به فرد است بنابراین بهترین راه برای ایجاد روتین مراقبت از پوست خود، آزمایش محصولات مختلف است.
همیشه ابتدا پاکسازی کنید، سپس راه‌های مختلف و مناسب جهت درمان لکه را امتحان کنید، از یک مرطوب کننده استفاده کنید و کرم ضد آفتاب بزنید.

با دانستن این موارد حال سوال پیش می‌آید که"چه محصولاتی با چه محتویاتی باید استفاده کرد؟"
برای پاسخ این سوال بهتر است تا پایان مقاله را بخوانید.

 

اسید سالیسیلیک

اسیدسالیسیلیک یکی از موثرترین مواد جهت از بین بردن چربی و جوش صورت است. اسید سالیسیلیک یک ماده "محلول در چربی" است، به این معنی که می‌تواند به طور موثر به منافذ پوست نفوذ کند. اسید سالیسیلیک برای انواع پوست به ویژه برای پوست های چرب و مستعد آکنه (به ویژه برای کسانی که دارای "کومدون های باز" هستند، که به عنوان جوش های سرسیاه نیز شناخته می شوند) مفید است، زیرا به باز کردن منافذ پوست کمک می‌کند و آنها را از ذرات آکنه پاک می‌کند.

ویتامین C

ویتامین C موضعی یک ماده مورد علاقه متخصصان پوست و با پشتوانه علمی است که ممکن است به کند کردن پیری زودرس پوست، جلوگیری از آسیب آفتاب، و بهبود ظاهر چین و چروک، لکه های تیره و آکنه کمک کند.

ویتامین C به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد موجب از بین رفتن جای لک و آکنه و روشن تر شدن رنگ پوست می‌شود.

 

نیاسینامید 

نیاسینامید به عنوان ویتامین B3 و نیکوتین آمید شناخته می شود. نیاسینامید یک ویتامین محلول در آب است که با مواد طبیعی موجود در پوست شما کمک می‌کند تا به طور قابل توجهی منافذ بزرگ شده را به حداقل برساند، منافذ شل یا کشیده شده را سفت کند، رنگ ناهموار پوست را بهبود بخشد، خطوط ریز و چین و چروک را کاهش دهد. 
همچنین موجب از بین رفتن جای لک و آکنه می‌شود.

 

محدودیت سنی استفاده از سالیسیلیک اسید

یک نوجوان 13 تا 19 ساله می تواند از سرم اسید سالیسیلیک استفاده کند. این بازه زمانی، وقتی است که برخی از آکنه های نوجوانی شروع به ظهور می‌کنند و اسید سالیسیلیک 2% برای آکنه در نوجوانان خوب عمل می‌کند.

اسیدسالسیلیک

 

محدودیت سنی استفاده از سرم ویتامین C

سرم ویتامین C دارای مشخصات ایمنی عالی است، بنابراین اقدامات احتیاطی زیادی برای وارد کردن ویتامین C به روتین مراقبت از پوست نوجوانان وجود ندارد. در کل هنگام استفاده از این سرم ها بهتر است از محصولات با دوز پایین تر استفاده شود.

محدودیت سنی استفاده از نیاسینامید

سرم نیاسینامید برای پوست نوجوان

نوجوانان و کودکان می‌توانند از نیاسینامید استفاده کنند. در واقع افراد بین 13 تا 19 ساله محدودیتی برای استفاده ندارند. نیاسینامید یکی از محبوب ترین ملزومات مراقبت از پوست در تمام دوران است! به همین دلیل است که شما باید از سرم نیاسینامید در روتین مراقبت از پوست نوجوانان خود استفاده کنید.

نیاسینامید برای همه انواع پوست و سنین موثر است.

 

سن مناسب استفاده از تونر

استفاده از تونر برای نوجوانان خوب و در عین حال ضروری است. تونر به تعادل سطح pH پوست کمک می‌کند و در عین حال از آکنه جلوگیری می‌کنند. بنابراین به دنبال تونرهایی باشید که مناسب نوع پوست شما هستند.

افراد 13 به بالا برای استفاده از تونر مانعی ندارند اما برای شرع بهتر است ملایم ترین را استفاده کنید مگر با تجویز پزشک.

تونرها باقی مانده مواد آرایشی، گرد و غبار و آلودگی هایی که حتی پس از شستن صورت با شوینده در منافذ صورت باقی مانده است را به خوبی بیرون می‌کشد و منافذ را کامل پاک می‌کند تا موجب تجمع باکتری و در نتیجه جوش نشود.

 

روتین مراقبت از پوست کودکان

همانطور که گفتیم از شروع سن 12- 13 سالگی می‌توان ایجاد روتین مراقبت از پوست را استارت زد.نیاز است که قبل از ایجاد روتین مواردی را رعایت کنید.

1- از محصولات بدون روغن و غیر کومدون زا استفاده کنید.

2-به دنبال محصولاتی باشید که منافذ را مسدود نکنند. این محصولات به‌عنوان «بدون روغن» یا «غیر کومدوژنیک» برچسب‌گذاری می‌شوند.

کومدون‌ها، دانه‌های سرسیاه و سرسفیدی که منافذ را می‌بندند، ایجاد نمی‌کنند. این نه تنها برای مرطوب کننده ها بلکه برای آرایش و ضد آفتاب نیز صدق می‌‌کند.

3- از محصولات خشن و حرفه‌ای بدون تجویز پزشک هرگز استفاده نکنید.

روتین پوست نوجوان دختر

 

برند مناسب 

برند سیمپل یکی از بهترین و مناسب ترین برند محصولات مراقبتی پوست است که برای پوست کودک شما به راحتی قابل استفاده است.

«محصولات مراقبت از پوست سیمپل» معمولاً محصولاتی هستند که فهرست کوتاهی از مواد تشکیل دهنده دارند و فاقد مواد افزودنی غیر ضروری مانند عطر، رنگ و الکل هستند.

این نوع محصولات اغلب برای پوست نوجوانان توصیه می‌شوند زیرا کمتر احتمال دارد پوست را تحریک کنند یا چربی طبیعی آن را از بین ببرند. همچنین این برند برای حساس ترین پوست‌ها تا پوست‌های چرب و آکنه‌ای طراحی شده است، به همین دلیل است که این برند را به شما توصیه می‌کنیم.

 

 

موارد مهم رعایتی در روتین پوستی نوجوانان

8 نکته ای که هر نوجوان باید درباره مراقبت از پوست بداند:

1-روال مراقبت از پوست خود را ساده نگه دارید.

2-از محصولات بدون روغن و غیر کومدون زا استفاده کنید.

3-حتی در زمستان از ضد آفتاب استفاده کنید.

4-با آکنه از ابتدای ظاهر شدن به طور مستقیم مقابله کنید.

5-هرگز با آرایش نخوابید.

6-روبالشی و ملحفه های خود را مرتب بشویید.

7-تغذیه مناسب داشته باشید.

8-خواب کافی داشته باشید.

تحقیقات نشان داده است که نوجوانان به تقریبا 10 ساعت خواب در هر شب نیاز دارند. متأسفانه میانگین دریافتی نوجوانان تنها 7 ساعت است. هرچه به 10 ساعت نزدیکتر شوید، احساس بهتری خواهید داشت و پوست شما سالم تر به نظر می‌رسد.

خواندن مقالات زیر برای داشتن روتین مناسب با نوع پوست شما پیشنهاد میشود:

1-روتین پوستی چیست؟

2-روتین پوست معمولی

3-روتین پوست خشک

4-روتین پوست چرب

5-روتین پوست مختلط

6-درمان پوست دهیدراته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *